Fortæl mig at det ikke er okay!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.260 visninger
25 svar
14 synes godt om
28. august 2014

Anonym trådstarter

Godeftermiddag, piger.

jeg skriver, fordi jeg har brug for, at nogen fortæller mig, at det her ikke er okay!

jeg elsker min kæreste, som også er far til vores to børn , en på 3 og en baby. 

Han sover tungt! Han sover meget.... Forrige weekend var han i byen - fair nok! Han kom hjem kl 7 - fair nok!! Han sov til kl 15- fair nok!!! 

Weekenden efter var JEG af sted. Jeg sov ved en veninde, kom hjem kl 12.. hAN sover så til middag (?!) da jeg kom hjem, og sov til kl 18?! 

Nu har så været lidt sløj siden mandag .. Så han har været hjemme ( ligesom jeg - er på barsel ) .. Hver dag har han sovet ufatteligt meget!!! Som i voldsomt meget. Jeg selv er stået op, ordnet den store og afleveret i bh. Kommer hjem, og manden sover.. Tirsdag sov han til kl 13!! Onsdag stod han op og afleverede den store, men sov så til middag?! I dag sover han fanme stadig?!?!? 

Jeg har ordnet alt husligt! Alt madlavning, alt med børnene , og jeg er træt!! 

Over de sidste par mdr har han sovet længe HVER weekend?! Han tager også gerne lige en middagslur i weekenden .. 

Hvordan skal jeg gribe det an? Han snerre af mig, når jeg prøver st vække ham.. 

Ved ikke hvordan jeg skal komme dette problem til livs .. 

Jeg ved godt han har været sløj denne uge, men han har altså ikke været syg-syg!!!! Arh altså! :-( 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er det kun denne uge? Det kan være han er mere end sløj uden at han er klar over det 

og så tænker jeg at du da taler med ham om det når han er vågen - altså du vækker ham ikke for at tale om det, for så er han allerede irriteret. 

Anmeld

28. august 2014

Skouboe

Start med at sende ham til lægen og blive tjekket - træthed kan skyldes mange ting fx mangel på en eller flere af B-vitaminerne eller D3-vitamin.

Og så må I lave nogle aftaler, fx herhjemme skiftes vi til at stå op med ungerne i weekenderne og den der så er stået tidligt op har første ret til middagslur, hvis det er nødvendigt.

Anmeld

28. august 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Er det kun denne uge? Det kan være han er mere end sløj uden at han er klar over det 

og så tænker jeg at du da taler med ham om det når han er vågen - altså du vækker ham ikke for at tale om det, for så er han allerede irriteret. 

Nej, det er ikke kun denne uge, desværre. Det er dog sjældent at han sover hele dagen ligesom i dag... Men han har hvert fald det sidste år været sådan .. Det føles som om han ikke gider os :/ 

hvordan overbeviser jeg ham om at han skal gå til lægen ?

Anmeld

28. august 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Start med at sende ham til lægen og blive tjekket - træthed kan skyldes mange ting fx mangel på en eller flere af B-vitaminerne eller D3-vitamin.

Og så må I lave nogle aftaler, fx herhjemme skiftes vi til at stå op med ungerne i weekenderne og den der så er stået tidligt op har første ret til middagslur, hvis det er nødvendigt.

Men hvordan overbeviser jeg ham om at han skal gå til lægen ? :/

Anmeld

28. august 2014

Frk.S

Hov... havde ikke set der var to tråde. Kopierer lige mit svar ind her.

Altså hvis han har været hjemme fra job i flere dage er han vel syg, eller?? 

Herhjemme er det sådan, at er man syg, så forsøger den anden så vidt muligt at lade den syge hvile. Man kan ikke melde sig syg fra det at at være far/mor. Men jeg synes vi er gode til at lade den anden få hvile, hvis man er syg. Selvfølgelig er der forskel på om man bare er lettere sløj eller ligger syg med 40 i feber (dog... igen i min verden - er man blevet hjemme fra job i flere dage må man da være ret skidt???)

Mit bud vil være at i snakker om det!! Måske tror han bare det er ok at han sover længe hver weekend og tager middagslur. Måske i skulle lave en "ordning" hvor i skiftes til det? Det kender jeg til flere der gør hvor det fungerer rigtig godt.

Her har det altid været mig der har været oftest oppe om natten. Da jeg var på barsel med nummer 1 var det fx også som regel mig der var oppe om natten i weekenden - han var ikke så vant til at lytte efter, så han hørte det ganske enkelt ikke. Til gengæld var han super til lige at tage hende med op i stuen om morgenen når hun var ammet, og lade mig sove. Det var guld værd. 

Igen.... få talt om det så i kan deles lidt om at være den der får hvilet.

Anmeld

28. august 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Hov... havde ikke set der var to tråde. Kopierer lige mit svar ind her.

Altså hvis han har været hjemme fra job i flere dage er han vel syg, eller?? 

Herhjemme er det sådan, at er man syg, så forsøger den anden så vidt muligt at lade den syge hvile. Man kan ikke melde sig syg fra det at at være far/mor. Men jeg synes vi er gode til at lade den anden få hvile, hvis man er syg. Selvfølgelig er der forskel på om man bare er lettere sløj eller ligger syg med 40 i feber (dog... igen i min verden - er man blevet hjemme fra job i flere dage må man da være ret skidt???)

Mit bud vil være at i snakker om det!! Måske tror han bare det er ok at han sover længe hver weekend og tager middagslur. Måske i skulle lave en "ordning" hvor i skiftes til det? Det kender jeg til flere der gør hvor det fungerer rigtig godt.

Her har det altid været mig der har været oftest oppe om natten. Da jeg var på barsel med nummer 1 var det fx også som regel mig der var oppe om natten i weekenden - han var ikke så vant til at lytte efter, så han hørte det ganske enkelt ikke. Til gengæld var han super til lige at tage hende med op i stuen om morgenen når hun var ammet, og lade mig sove. Det var guld værd. 

Igen.... få talt om det så i kan deles lidt om at være den der får hvilet.

I min verden er man også meget syg når man er hjemme en hel uge.. Men det er han ikke! Han havde racermave i får aftes, det var det!! Han er pisse træt af sin chef, og gider ikke gå på arbejde , og jeg er overbevist om at det spiller ind i forhold til at han har været fraværende hele ugen på job.. Jeg ved han ved at jeg ikke synes at det er ok at han evig og altid skal sove - i starten sagde heg noget - brokker mig - snakkede om det osv.. Nu siger jeg intet, for det eneste jeg får ud af det er skænderier og diskussioner!! :-( vi har tit aftalt at han fx står op dagen efter og tager ungerne .. Problemet opstår når det så bliver morgen, og han af en eller anden grund bare ikke står op - han vågner ikke .. Og hvis jeg siger bestemt til ham at han lovede... Så snerre han af mig! :-(

Anmeld

28. august 2014

Emilie91

Min mand har også været enormt træt i al den tid jeg har kendt ham. Han har svært ved at falde i søvn og kan nogen gange ligge med computeren til langt ud på natten for så at sove hele formiddagen dagen efter og tage sig en lur hen på eftermiddagen. Og nøj det har været irriterende. Men så fandt vi ud af at han faktisk er utrolig påvirket af strållinger fra trådløsnetværk og telefoner og bærbare. Ja - jeg ved godt det lyder mærkeligt. Men det er virkelig hjulpet at slukke det hver aften og sætte mobilerne på flymode  

Anmeld

28. august 2014

Skouboe

Anonym skriver:

Men hvordan overbeviser jeg ham om at han skal gå til lægen ? :/

Du fortæller ham at det ikke er normalt at sove så meget og at du ikke kan leve med at alting hænger på dig fordi han skal sove og beder ham om at blive tjekket hos lægen. Vil han ikke det, må han lette bagdelen og stå op istedet.

Anmeld

28. august 2014

Anonym trådstarter

emiliedamm skriver:

Min mand har også været enormt træt i al den tid jeg har kendt ham. Han har svært ved at falde i søvn og kan nogen gange ligge med computeren til langt ud på natten for så at sove hele formiddagen dagen efter og tage sig en lur hen på eftermiddagen. Og nøj det har været irriterende. Men så fandt vi ud af at han faktisk er utrolig påvirket af strållinger fra trådløsnetværk og telefoner og bærbare. Ja - jeg ved godt det lyder mærkeligt. Men det er virkelig hjulpet at slukke det hver aften og sætte mobilerne på flymode  

Tak, det kan være det hjælper! Vil foreslå ham det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.