Gravid igen.. Hvad vil jobbet sige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.155 visninger
13 svar
1 synes godt om
28. august 2014

Anonym trådstarter

Hej allesammen..

Skriver som anonym da ingen udover min kæreste ved dette..

Fødte for 2 mdr. siden en skøn knægt og vi har i forvejen en ligeså skøn knægt på snart 5 år..

Nu er sagen denne at jeg testede svagt positivt igår (tester igen lørdag) - trods beskyttelse med kondom hver gang (skulle starte p-piller ved næste mens)..

Er på barsel nu..

Hvad gør jeg med mit job??
Kan de tillade sig at fyre mig??

Jeg når jo ikke engang at komme tilbage fra barsel hvis det er!!??
Jeg er meget vellidt på min arbejdsplads - og har en fantastisk boss..

Vi har økonomi til endnu et barn da vi begge har en fin indtjening - men det har vi ikke hvis jeg mister mit job. (jeg er desværre ikke medlem af fagforening eller a-kasse.. stupid i know )

Burde jeg (hvis vi beholder denne lille spire) snakke med min chef om det med det samme så jeg er sikker på ikke at blive arbejdsløs??

Denne baby var bestemt ikke planlagt - og synes det er aaaaalt for tidligt at få en lille ny.

Har lige født jo, nyder mine drenge, og har endelig fået min krop tilbage for mig selv - og synes sidste graviditet var hårdt for ryggen og for energien.

Ved at dette er min sidste chance for at få endnu et barn, da manden absolut ikke ønsker flere (han er 8 år ældre end mig) - men har sagt at hvis jeg ønsker det så tager vi denne her med - men så er det også slut med babyer.

Vi har et godt og solidt forhold fyldt med kærlighed og har været sammen i 8 år.

ved bare ikke om jeg orker en ny graviditet.

Hvad siger i kloge damer?? Hvad ville i gøre??

Er simpelthen så fortvivlet.

Undskyld hvis det blev lidt rodet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2014

Anonym trådstarter

Op op..

Anmeld

28. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vent til du har testet igen..

og så sørg for at få fat i en a-kasse+ fagforening IDAG...

og hvis den stadig er positiv så snak med fagforening og hør hvad de råder dig til at gøre...

Anmeld

28. august 2014

LilleMie

Anonym skriver:

Hej allesammen..

Fødte for 2 mdr. siden en skøn knægt og vi har i forvejen en ligeså skøn knægt på snart 5 år..

Nu er sagen denne at jeg testede svagt positivt igår (tester igen lørdag) - trods beskyttelse med kondom hver gang (skulle starte p-piller ved næste mens)..

Er på barsel nu..

Vi har økonomi til endnu et barn da vi begge har en fin indtjening - men det har vi ikke hvis jeg mister mit job. (jeg er desværre ikke medlem af fagforening eller a-kasse.. stupid i know )

Burde jeg (hvis vi beholder denne lille spire) snakke med min chef om det med det samme så jeg er sikker på ikke at blive arbejdsløs??

Denne baby var bestemt ikke planlagt - og synes det er aaaaalt for tidligt at få en lille ny.

Har lige født jo, nyder mine drenge, og har endelig fået min krop tilbage for mig selv - og synes sidste graviditet var hårdt for ryggen og for energien.

Ved at dette er min sidste chance for at få endnu et barn, da manden absolut ikke ønsker flere (han er 8 år ældre end mig) - men har sagt at hvis jeg ønsker det så tager vi denne her med - men så er det også slut med babyer.

Vi har et godt og solidt forhold fyldt med kærlighed og har været sammen i 8 år.

Det er en svær situation, du er havnet i, og jeg kan godt forstå, at det er et svært valg. Især når du lige er blevet mor og har gennemgået en graviditet - det er jo hårdt for kroppen... Men i forhold til om I skal beholde eller ej, kan jeg ikke give gode råd - kun at du skal følge dit hjerte 

Men din arbejdsgiver må ikke fyre dig pga. at du er gravid (står i ligebehandlingsloven), og da det er svært for en arbejdsgiver at bevise, at din graviditet ikke er en del af årsagen til en fyring, vil mange arbejdsgivere holde sig langt væk fra at fyre gravide (for at slippe for retssager/erstatning og negativ omtale). Men hvis du alligevel stod til at skulle fyres (hvilket ikke lyder sådan, når du skriver at du er vellidt), og de kan bevise at det f.eks. er pga. omstruktureringer osv., så kan de godt (læs evt. her  http://www.ret-raad.dk/Offices/Horsens/Business/Articles/Article%20list/Afskedigelse_af_barslende_medarbejder.aspx#.U_728Pl_uwQ).

Mht. at snakke med din arbejdsgiver om det hele (hvis I vælger at beholde), så ville jeg vente til efter NF, så du er sikker på, at alt gik godt.

Nej det er ikke en optimal situation for en arbejdsgiver, men det er et vilkår ved at have ansatte. Og jeg er sikker på din arbejdsgiver vil være forstående!

Held og lykke med det hele 

Anmeld

28. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Hej allesammen..

Er på barsel nu..

Nej de kan ikke tillade at fyre dig og de må heller ikke pga. graviditet!

Jeg kan godt se at det evt. er rigtigt træls for arbejdspladsen, men hvis de allerede har et vikariat arrangeret nu da du er væk, så er der jo god chance for at de kan forlænge hans/hendes vikariat? Det ville da være nemt nok for alle så?

Så jeg synes på alle måder du skal melde ud så hurtigt du kan, det er mest fair for alle og vil skabe færrest problemer sådan som jeg ser det. Og jeg synes ofte man hører at arbejdsgivere faktisk overhovedet ikke synes de ansattes graviditeter er så irriterende, som den gravide selv frygter 

Så jeg synes du skal snakke med din chef så snart du ved at der helt sikkert er en mere på vej..

Anmeld

28. august 2014

Anonym trådstarter

Er også sikker på at min chef ville være forstående selvom hun jævnligt ringer og spørger hvordan det går med ungerne og fortæller hvor meget hun glæder sig til at jeg kommer tilbage..

Åh jeg synes den er svær..

Har mest af alt lyst til at fortælle hende det når jeg har 2 tydelige streger og så på den måde rådføre mig med hende.. Og så efter hvad hun siger tage videre astilling til om jegg vil beholde..

Vil ikke sætte et barn i verden hvis vi iikke kan klare det økonomisk..

Og jeg er sikker på at hun vil snakke med mig som person og ikke som min chef..

Men ved ikke om det er dumt at gøre sådan..

Anmeld

28. august 2014

LilleMie

Anonym skriver:

Er også sikker på at min chef ville være forstående selvom hun jævnligt ringer og spørger hvordan det går med ungerne og fortæller hvor meget hun glæder sig til at jeg kommer tilbage..

Har mest af alt lyst til at fortælle hende det når jeg har 2 tydelige streger og så på den måde rådføre mig med hende.. Og så efter hvad hun siger tage videre astilling til om jegg vil beholde..

Du kender din chef bedst, og det er din beslutning  Så hvis du vurderer, at det vil være bedst at snakke med din chef hurtigt, for at hun kan give dig den vished, du behøver, så er det nok det bedste! Hun lyder som en rigtig god og forstående chef, så det er sikkert ikke dumt at gøre det sådan.

Men ja det er måske meget godt lige at få to tydelige røde streger først og så har du og din mand også selv haft en chance til at vænne jer til tanken 

Held og lykke!!!

Anmeld

28. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Det synes jeg ikke er dumt 

Anmeld

14. december 2014

Sander&Vitus-Mor

Har du en opdatering? Fik du snakket med din chef? 

Anmeld

15. december 2014

Anonym trådstarter

Hej.. Det er jo efterhånden længe siden nu, men kan da fortælle at det ikke blev nødvendigt at snakke med min chef, da jeg begyndte at bløde kraftigt en uge efter ca.. Var så til lægen, som kunne bekræfte at jeg altså ikke skulle være mor til 3 alligevel.. Så jobbet kalder om ca 3 mdr, og det bliver da rart at komme ud i verden igen   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.