Vi har ingen dp-plads pr. 1/10 :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.159 visninger
33 svar
0 synes godt om
18. august 2009

Henri84

Øv altså, vi skal jo flytte til en ny by og en ny kommune pr. 1/10...
I dag fik vi så brev om at vi var blevet tilbudt en dp-plads, da jeg så ringer for at snakke med dp-pædagogen, så viser det sig at der både er hund og kat i hjemmet...
Jeg ringer så til pladsanvisningen, og den eneste anden plads der er, er i et rygerhjem!!!
Vi kunne så få en plads i et andet distrikt, men så er der 3 dage i ugen hvor vi ikke kan hente og bringe inden for DP's åbningstider, fordi det kræver længere transport tid.
Vores familie kommer ikke til at bo i nærheden, så de kan ikke hjælpe, og en barnepige synes jeg heller ikke er en løsning med de vejrtrækningsproblemer, og den hyppighed og mængde af medicin Elias skal have!
Ved at tilbyde os en plads som kommunen udemærket godt vidste vi ikke kunne tage i mod (de var informeret om hans problemer, og at han er frarådet at færdes i hjem med dyr/røg pga. vejrtrækningen) har de nu opfyldt deres pasningsgaranti, og kan ikke længere garantere at vi får en plads fra behovsdato
Så nu står vi her, uden mulighed for pasning af Elias pr. 1/10, og jeg aner simpelthen ikke hvad vi skal gøre!!
De lød ikke videre optimisktiske ang. en plads, da der vidst er en del i det diskrikt som enten er rygere eller har husdyr...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2009

TbCp

Øv hvor er det bare surt

Har i overvejet en privat dagplejer?

Anmeld

18. august 2009

Stumpen

Er han alergiker (staves ) siden du ikke tager imod pladsen med dyr?

Anmeld

18. august 2009

Fru kreutz

Er der ikke vuggestue i den kommune/område i flytter til?
Da det helt sikkert vil være den nemmeste med hans vejrtrækningsproblemmer.
Håber at i finder en løsning sammen med kommunen som ikan leve med.

Anmeld

18. august 2009

lonemus

Fru kreutz skriver:

Er der ikke vuggestue i den kommune/område i flytter til?
Da det helt sikkert vil være den nemmeste med hans vejrtrækningsproblemmer.
Håber at i finder en løsning sammen med kommunen som ikan leve med.

Ja, jeg tænkte osse straks vuggestuen, der er jo hverken røg eller dyr - dog mulighed for flere sygedage .)

Men i nogle kommuner - vores f.eks. - er der lange ventetider til vuggestuerne...men måske det alligevel er en mulighed for jer!

Anmeld

18. august 2009

Ni-ko-li-ne

lonemus skriver:

Ja, jeg tænkte osse straks vuggestuen, der er jo hverken røg eller dyr - dog mulighed for flere sygedage .)

Men i nogle kommuner - vores f.eks. - er der lange ventetider til vuggestuerne...men måske det alligevel er en mulighed for jer!

ja og så koster det godt det dobbelte af en dp :0)

Anmeld

18. august 2009

prettybutterfly

ka-ri-na skriver:

ja og så koster det godt det dobbelte af en dp :0)

Her I Gladsaxe kommune koster dp og vuggestueplads altså det samme, hvis begge er offentligt. Forstår ik hvorfor det ik sku koste det samme.....

Anmeld

18. august 2009

Henri84

Vuggestue er ikke umiddelbart en mulighed da han har en imundefekt...
Han er ikke påvist allergiker endnu (er under udredning) men han har massive vejrtrækningsproblemer dagligt, så derfor skal vi så vidt muligt holde ham fra røg, dyr osv...
Jeg har desværre ikke umiddelbart kunnet finde en privat dagpleje desværre...

Anmeld

18. august 2009

Ni-ko-li-ne

prettybutterfly skriver:

Her I Gladsaxe kommune koster dp og vuggestueplads altså det samme, hvis begge er offentligt. Forstår ik hvorfor det ik sku koste det samme.....

i Odense kommune koster en dp plads 2000kr og en vuggestue 4000kr

Anmeld

18. august 2009

Rasmine

Synes du skal gå videre med det.
"Længere op i systemet"
Bare pres på!!!!!!!!
Pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.