LilleMie skriver:
Vi skal nok i behandling fra næste cyklus, med mindre miraklet sker og jeg bliver gravid i denne cyklus eller at den næste sædprøve viser drastisk fremgang (baseret på den sidste test skal vi i icsi-behandling).
Jeg kan godt forstå, at det er med blandede følelser, at I tager hen til klinikken. Det er jo altid sjovest at kunne selv! Og selvom det er "rart" at kende årsagen til, at det ikke lykkes (som vi gør), så er det ikke rart for den part, der er "problemet". Min kæreste synes i hvert fald at det er rigtig hårdt, og selvom jeg er glad for, at der umiddelbart intet er "galt" med mig, så er det så hårdt at se ham lide.
Men en anden ting, bare fordi I bliver undersøgt, behøver I jo ikke at gå i behandling med det samme. Det kan jo være at testene siger, at ingen af jer fejler noget og så er det jo fair nok at sige, at man gerne vil give det et halvt år mere, inden I går i gang. På den anden side, hvis der nu er noget galt, så vil I nok gerne i gang hurtigere.
Klinikken anbefalede i hvert fald os at se tiden an over sommeren (da han fik fjernet den ene testikel i februar og nok stadig ikke er kommet sig helt), og komme ind og få lavet en ny sædprøve nu her, og så tager vi den derfra, hvis vi har lyst til at gå i behandling.
Mange gange held og lykke til jer, håber snart at I får jeres drøm opfyldt 
Okay, har slet ik tjek på de forskellige behandlinger. Klamrer mig stadig til håbet om at vi godt kan selv, så har ik læst så meget om behandlinger.
Ja lige præcis, vi vil jo gerne kunne selv. Ja vi håber jo at det bliver rart med en afklaring, men ja kan godt forstille mig, at det er meget hårdt. Det må vel også føles som et "nederlag", hvis der er noget i vejen med en, frygter jeg vil føle sådan, hvis det er mig. Men vi kan klare det sammen, og bliver godt at få en afklaring, må vi tage den derfra.
Det er dejligt at høre, at vi ik skal i behandling med det samme, hvis vi ik fejler noget, for det føler vi os ik umiddelbart klar til. (Forstod på klinikken at det er sådan man gør, at når man kontakter en klinik er det for at komme i behandling) Vi kontaktede klinikken for at få en udredning, da vi synes det er svært at finde ud af med egen læge mm. Ja hvis der er noget i vejen, vil vi nok gerne hurtigt i behandling.
Det lyder godt med den måde klinikken foreslog jer at gøre det, det lyder rart og som en god måde. Det lyder alvorligt med din mand, håber alt er godt.
Tusind tak
Mange gange held og lykke til jer også, håber også jeres drøm snart går i opfyldelde