Det psykiske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2014

Babydrøm

LilleMie skriver:

Vi skal nok i behandling fra næste cyklus, med mindre miraklet sker og jeg bliver gravid i denne cyklus eller at den næste sædprøve viser drastisk fremgang (baseret på den sidste test skal vi i icsi-behandling).

Jeg kan godt forstå, at det er med blandede følelser, at I tager hen til klinikken. Det er jo altid sjovest at kunne selv! Og selvom det er "rart" at kende årsagen til, at det ikke lykkes (som vi gør), så er det ikke rart for den part, der er "problemet". Min kæreste synes i hvert fald at det er rigtig hårdt, og selvom jeg er glad for, at der umiddelbart intet er "galt" med mig, så er det så hårdt at se ham lide.

Men en anden ting, bare fordi I bliver undersøgt, behøver I jo ikke at gå i behandling med det samme. Det kan jo være at testene siger, at ingen af jer fejler noget og så er det jo fair nok at sige, at man gerne vil give det et halvt år mere, inden I går i gang. På den anden side, hvis der nu er noget galt, så vil I nok gerne i gang hurtigere.

Klinikken anbefalede i hvert fald os at se tiden an over sommeren (da han fik fjernet den ene testikel i februar og nok stadig ikke er kommet sig helt), og komme ind og få lavet en ny sædprøve nu her, og så tager vi den derfra, hvis vi har lyst til at gå i behandling.

Mange gange held og lykke til jer, håber snart at I får jeres drøm opfyldt 

Okay, har slet ik tjek på de forskellige behandlinger. Klamrer mig stadig til håbet om at vi godt kan selv, så har ik læst så meget om behandlinger. 

Ja lige præcis, vi vil jo gerne kunne selv. Ja vi håber jo at det bliver rart med en afklaring, men ja kan godt forstille mig, at det er meget hårdt. Det må vel også føles som et "nederlag", hvis der er noget i vejen med en, frygter jeg vil føle sådan, hvis det er mig. Men vi kan klare det sammen, og bliver godt at få en afklaring, må vi tage den derfra. 

Det er dejligt at høre, at vi ik skal i behandling med det samme, hvis vi ik fejler noget, for det føler vi os ik umiddelbart klar til. (Forstod på klinikken at det er sådan man gør, at når man kontakter en klinik er det for at komme i behandling) Vi kontaktede klinikken for at få en udredning, da vi synes det er svært at finde ud af med egen læge mm.  Ja hvis der er noget i vejen, vil vi nok gerne hurtigt i behandling. 

Det lyder godt med den måde klinikken foreslog jer at gøre det, det lyder rart og som en god måde. Det lyder alvorligt med din mand, håber alt er godt. 

Tusind tak  Mange gange held og lykke til jer også, håber også jeres drøm snart går i opfyldelde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2014

modesty

mit1barn skriver:

Jeg TROR at det spilder en stor rolle, i den forstand at det er svære at blive gravid hvis man tænker meget over det

Det gør det ikke. Det er ren statistik, ikke tro. 

Anmeld

27. august 2014

LilleMie

Babydrøm skriver:

Okay, har slet ik tjek på de forskellige behandlinger. Klamrer mig stadig til håbet om at vi godt kan selv, så har ik læst så meget om behandlinger. 

Ja lige præcis, vi vil jo gerne kunne selv. Ja vi håber jo at det bliver rart med en afklaring, men ja kan godt forstille mig, at det er meget hårdt. Det må vel også føles som et "nederlag", hvis der er noget i vejen med en, frygter jeg vil føle sådan, hvis det er mig. Men vi kan klare det sammen, og bliver godt at få en afklaring, må vi tage den derfra. 

Det er dejligt at høre, at vi ik skal i behandling med det samme, hvis vi ik fejler noget, for det føler vi os ik umiddelbart klar til. (Forstod på klinikken at det er sådan man gør, at når man kontakter en klinik er det for at komme i behandling) Vi kontaktede klinikken for at få en udredning, da vi synes det er svært at finde ud af med egen læge mm.  Ja hvis der er noget i vejen, vil vi nok gerne hurtigt i behandling. 

Det lyder godt med den måde klinikken foreslog jer at gøre det, det lyder rart og som en god måde. Det lyder alvorligt med din mand, håber alt er godt. 

Tusind tak  Mange gange held og lykke til jer også, håber også jeres drøm snart går i opfyldelde 

Det er nok også det normale, at man starter i behandling, når man har kontaktet en fertilitetsklinik. Men der er jo aldrig nogen, der kan tvinge jer til faktisk at gå i behandling, man har jo altid lov til at fortryde, ligesom det er "lovligt" at blive gravid naturligt i mellemtiden osv. 

Han havde en alvorlig bitestikelbetændelse, der endte med at slå den ene testikel ihjel. Inden operationen havde han været syg med feber i 3 uger, så der var ingen sæd til nedfrysning, så vi ved at vi er startet fra 0, første prøve viste 500 levende celler og sidste sædprøve inden ferien viste 100.000 levende celler, så det går i den rigtige retning... Men udover sædkvaliteten og et hak i hans mandighed har han det heldigvis godt!

Jeg håber, jeres samtale ved klinikken går godt og at I enten får afklaring eller to streger inden 

Anmeld

27. august 2014

Babydrøm

LilleMie skriver:

Det er nok også det normale, at man starter i behandling, når man har kontaktet en fertilitetsklinik. Men der er jo aldrig nogen, der kan tvinge jer til faktisk at gå i behandling, man har jo altid lov til at fortryde, ligesom det er "lovligt" at blive gravid naturligt i mellemtiden osv. 

Han havde en alvorlig bitestikelbetændelse, der endte med at slå den ene testikel ihjel. Inden operationen havde han været syg med feber i 3 uger, så der var ingen sæd til nedfrysning, så vi ved at vi er startet fra 0, første prøve viste 500 levende celler og sidste sædprøve inden ferien viste 100.000 levende celler, så det går i den rigtige retning... Men udover sædkvaliteten og et hak i hans mandighed har han det heldigvis godt!

Jeg håber, jeres samtale ved klinikken går godt og at I enten får afklaring eller to streger inden 

Ja er det jo. Da jeg snakkede med dem, sagde hun at hvis det kun var en udredning vi ønskede, så skulle vi selv få det tjekket ved gyn. mm. For hos dem er det udredning med henblik på behandling. Og ja det har vi jo sagt ja til, da vi slet ik kan hitte ud af det selv, eller kan overskue den lange ventetid mm. så er måske lidt "snyd" men hvis der er noget i vejen, ja så er behandling jo vejen frem. 

Ja vi kan jo fortryde. Og ja håber da at vi når det selv inden  Eller efter/under undersøgelserne og skylningen af æggeleder, der jo også kan hjælpe en på vej, har jeg hørt meget godt om Så vi håber da at det lykkes før, vi når til behandling  

Hold da op! Dejligt at han har fået det bedre. Ej hvor godt det går fremad, håber I er heldige at det sker naturligt 

Mange tak og i lige måde  Vi kan da følges, ville være hyggeligt  

Anmeld

28. august 2014

LilleMie

Babydrøm skriver:

Ja er det jo. Da jeg snakkede med dem, sagde hun at hvis det kun var en udredning vi ønskede, så skulle vi selv få det tjekket ved gyn. mm. For hos dem er det udredning med henblik på behandling. Og ja det har vi jo sagt ja til, da vi slet ik kan hitte ud af det selv, eller kan overskue den lange ventetid mm. så er måske lidt "snyd" men hvis der er noget i vejen, ja så er behandling jo vejen frem. 

Ja vi kan jo fortryde. Og ja håber da at vi når det selv inden  Eller efter/under undersøgelserne og skylningen af æggeleder, der jo også kan hjælpe en på vej, har jeg hørt meget godt om Så vi håber da at det lykkes før, vi når til behandling  

Hold da op! Dejligt at han har fået det bedre. Ej hvor godt det går fremad, håber I er heldige at det sker naturligt 

Ja det kunne være rigtig hyggeligt at følges, jeg vil i hvert fald holde lidt øje med dig herinde fremover

Jeg håber det bedste for jer og glæder mig til en update, når der er noget nyt 

Og tak, det håber jeg også 

Anmeld

28. august 2014

Babydrøm

LilleMie skriver:

Ja det kunne være rigtig hyggeligt at følges, jeg vil i hvert fald holde lidt øje med dig herinde fremover

Jeg håber det bedste for jer og glæder mig til en update, når der er noget nyt 

Og tak, det håber jeg også 

Vil også holde øje med dig 

Tusind tak, håber også det bedste for jer, og glæder mig til update 

Anmeld

28. august 2014

CH2012

Babydrøm skriver:

Selve "udredningen" kan også tage lang tid - ved en veninde af min tog det 8mdr. Så man kan jo være heldig at blive gravid undervejs, selvom man får undersøgt alt muligt...

Anmeld

28. august 2014

Babydrøm

CH2012 skriver:

Selve "udredningen" kan også tage lang tid - ved en veninde af min tog det 8mdr. Så man kan jo være heldig at blive gravid undervejs, selvom man får undersøgt alt muligt...

Hold da op! Det er da urimeligt! Det skulle ikke ske på klinikken, det lyder som om det kun tager 1-2 mdr. med blodprøver mm. 

Vi håber også meget at vi er heldige, at det sker undervejs  

Anmeld

28. august 2014

CH2012

Babydrøm skriver:

Hold da op! Det er da urimeligt! Det skulle ikke ske på klinikken, det lyder som om det kun tager 1-2 mdr. med blodprøver mm. 

Vi håber også meget at vi er heldige, at det sker undervejs  

Okay... Men tror også de har skulle "teste" flere ting. Så fra da de får "go" fra lægen om en  henvisning, og til hun rent faktisk bliver insemineret, gik der 8 mdr. Synes også det er ret lang tid 

Anmeld

28. august 2014

Ka+Ma=Be

Jo, det kan det!

Udskillelse af for mange stresshormoner kan forstyrre cyklus, ægmodning og ikke mindst ægløsning.

Hvis ikke ægget modnes eller frigives,  så kan det være fuldstændigt ligegyldigt hvor mange levedygtige sædceller der så er.

Det kan blandt andet være forklaringen på, at mange bliver gravide på naturlig vis efter påbegyndt fertilitetsbehandling.

Jeg har en artikkel om det et eller andet sted, ser lige om jeg kan finde den i morgen!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.