Babydrøm skriver:
Jeg har det på samme måde, om jeg tro det påvirker eller ej. For ja har også hørt historierne om at det først lykkes, når folk opgiver. Men ja om det er et tilfælde eller ej, ved jeg heller ik.
Vi har prøvet i 15 mdr, det er vores første, er også sikker på at det ville være bedre for os begge, hvis vi kunne slå det lidt ud af ens tanker, men det synes vi også er umuligt, når ønsket er så stort! Ja det er en stressfaktor. Vi skal tjekkes på en klinik om 3 uger, vi har meget blandet følelser omkring det. Synes ik vi slapper mere af pga. det, selvom det har jeg også hørt at nogen gør.
Hvor dejligt I har en datter
Ja det må styrke ens håb
Er ked af at høre der er sygdom indover. Håber meget I snart er heldige
Ja må prøve at tænke på statistikker og ja er også glad for folks solskins fortællinger 
Tak for dit svar 
Vi skal nok i behandling fra næste cyklus, med mindre miraklet sker og jeg bliver gravid i denne cyklus eller at den næste sædprøve viser drastisk fremgang (baseret på den sidste test skal vi i icsi-behandling).
Jeg kan godt forstå, at det er med blandede følelser, at I tager hen til klinikken. Det er jo altid sjovest at kunne selv! Og selvom det er "rart" at kende årsagen til, at det ikke lykkes (som vi gør), så er det ikke rart for den part, der er "problemet". Min kæreste synes i hvert fald at det er rigtig hårdt, og selvom jeg er glad for, at der umiddelbart intet er "galt" med mig, så er det så hårdt at se ham lide.
Men en anden ting, bare fordi I bliver undersøgt, behøver I jo ikke at gå i behandling med det samme. Det kan jo være at testene siger, at ingen af jer fejler noget og så er det jo fair nok at sige, at man gerne vil give det et halvt år mere, inden I går i gang. På den anden side, hvis der nu er noget galt, så vil I nok gerne i gang hurtigere.
Klinikken anbefalede i hvert fald os at se tiden an over sommeren (da han fik fjernet den ene testikel i februar og nok stadig ikke er kommet sig helt), og komme ind og få lavet en ny sædprøve nu her, og så tager vi den derfra, hvis vi har lyst til at gå i behandling.
Mange gange held og lykke til jer, håber snart at I får jeres drøm opfyldt