3år og skifte børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Altså 3år og 4mdr

Ja det var os det jeg tænkte
Men ved ik om det for møg, flytning , ny bh og hans far rejser igen i 6mdr til december..

Hmm ja det er selvfølgelig mange ændringer. Må indrømme at jeg nu bliver i tvivl om jeg ville skifte børnehave hvis jeg var i den situation

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2014

modesty

Okey, her skal jeg enten gå op med barnet om ca vil tage 30min og med bussen 45min..

Men vil det Ikk også øv at jeres barn ikke fik en vennekreds omkring jer, inden skole start?

Hvorfor ikke cykle? Hvis det tager 30 min. at gå, kan det vel ikke tage meget mere end et kvarter på cykel?

Vi bor i kolonihave hen over sommeren. Der er 30 min. på cykel til sønnens børnehave. Det er ikke det nemmeste i verden, men det går.

Den største faktor for mig ville være det du også nævner - venner i nærmiljøet. Vi kan godt mærke at vi savner det meget sociale liv der er omkring min søns institution. At alle bor i samme gade, at man lige mødes nede på den lokale legeplads o.s.v. Det ville jeg også vægte højt hvis vores situation var permanent.

Jeg ville i hvert fald ikke vælge at vente et år el. lign, og så flytte ham. Enten eller. 

Anmeld

26. august 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hmm ja det er selvfølgelig mange ændringer. Må indrømme at jeg nu bliver i tvivl om jeg ville skifte børnehave hvis jeg var i den situation

Ja r os selv meget i tvivl

Anmeld

26. august 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvorfor ikke cykle? Hvis det tager 30 min. at gå, kan det vel ikke tage meget mere end et kvarter på cykel?

Vi bor i kolonihave hen over sommeren. Der er 30 min. på cykel til sønnens børnehave. Det er ikke det nemmeste i verden, men det går.

Den største faktor for mig ville være det du også nævner - venner i nærmiljøet. Vi kan godt mærke at vi savner det meget sociale liv der er omkring min søns institution. At alle bor i samme gade, at man lige mødes nede på den lokale legeplads o.s.v. Det ville jeg også vægte højt hvis vores situation var permanent.

Jeg ville i hvert fald ikke vælge at vente et år el. lign, og så flytte ham. Enten eller. 

Jeg synes det svært

Jeg har ikke nogen cykel, men det ku jeg selvfølgelig få..

Men den bh barnet r i nu, r grundet pædagogerne jeg synes den r svær..
Ang sammenholdet har vi Ikk noget med dem uden om børnehaven ..
Det ku man måske få i en ny børnehave

Anmeld

26. august 2014

modesty

Jeg synes det svært

Jeg har ikke nogen cykel, men det ku jeg selvfølgelig få..

Men den bh barnet r i nu, r grundet pædagogerne jeg synes den r svær..
Ang sammenholdet har vi Ikk noget med dem uden om børnehaven ..
Det ku man måske få i en ny børnehave

OK. Jamen, det kommer jo nok meget an på om man selv er interesseret i at skabe det sociale netværk udenom børnehaven. Hvis I ikke er det, så synes jeg nok at du skal skaffe dig en cykel og lade ham blive hvor han går nu. 

Og desuden kan han jo sagtens have legeaftaler et kvarter på cykel fra hvor I bor.

Når det er så forholdsvis tæt på hvor I kommer til at bo, så ville jeg, med det du skriver om det sociale taget i betragtning, nok lade ham blive.

Anmeld

26. august 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Okey, her skal jeg enten gå op med barnet om ca vil tage 30min og med bussen 45min..

Men vil det Ikk også øv at jeres barn ikke fik en vennekreds omkring jer, inden skole start?

Han har ikke haft nogen problemer socialt med at komme ind i klassen selvom han ikke kendte nogen på forhånd.

Lillebror startede i børnehave i den by vi var flyttet til. (så lillebror og storebror gik i hver sin børnenhave. Storebror i hans gamle, og lillebror i en ny børnehave, det var også besværligt!) Da lillebror skulle i skole, skete der faktisk det mærkelige at han var den eneste fra børnehaven der startede på skolen. Alle de børn fra børnehaven der skulle have været på den samme skole som ham, valgte privatskole i stedet for. Så selvom man går i en lokal børnehave er det ikke en garanti for at man kender nogen i skolen.

Anmeld

26. august 2014

Clisolka

Aften

Mit barn på tre år skal skifte børnehave, da vi flytter et lille stykke længere væk fra nuværende børnehave .

Vi er utrolige glade for hans nuværende børnehave, men af praktiske grunde er det mere praktisk at flytte barnet.

Men Gud hvor har jeg svært ved at forholde mig til det, mest fordi de nuværende pædagoger kender mit barn fra lille af og ved barnets behov osv..

Hvordan tog jeres børn det med en flytning og bh skift?

Hvordan fik i jer indforstået med at det var sån der er ??
Fortæl fortæl fortæl

Min datter startede i børnehave i august sidste år (i samme hus, hvor hun gik i vuggestue) - her i starten af året fik vi besked på at hele huset skulle lukkes ned 1/8, så hun skulle skifte børnehave! 

Lillebror startede i vuggestue i det nye hus her 1/6, og så fik vi rykket min datter med samtidigt. 

Det er gået forbløffende godt, i betragtning af at hun ikke kendte nogle børn eller pædagoger fra den gamle børnehave. Hun er blevet mere glad og er faldet godt tilpas. Her 1/8 kom nogle af de andre børn og pædagoger med fra den gamle børnehave 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.