3år og skifte børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.582 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. august 2014

Anonym trådstarter

Aften

Mit barn på tre år skal skifte børnehave, da vi flytter et lille stykke længere væk fra nuværende børnehave .

Vi er utrolige glade for hans nuværende børnehave, men af praktiske grunde er det mere praktisk at flytte barnet.

Men Gud hvor har jeg svært ved at forholde mig til det, mest fordi de nuværende pædagoger kender mit barn fra lille af og ved barnets behov osv..

Hvordan tog jeres børn det med en flytning og bh skift?

Hvordan fik i jer indforstået med at det var sån der er ??
Fortæl fortæl fortæl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2014

Røverdatter

Følger lige med. Min søn på snart tre år går i en fantastisk børnehave, men vi flytter (forhåbentligt) om et halvt års tid, og så skal min dreng jo skifte - for det er virkelig ikke muligt at have ham i den han nu går i - altså rent praktisk....

Det er alligevel en svær beslutning, når nu man er så glad for stedet. Men har hørt at børnene de fleste gange bare tilpasser sig. Især i den alder - det er nok værre med skole

Anmeld

25. august 2014

Tranebaer

Er det en integreret institution han kommer fra? Tænk på at det er helt normalt at børn går i vuggestue/dagpleje først og derefter starter i en børnehave. Børn fungerer også med det skift, som var - og nogle steder stadig er - meget normalt

Anmeld

25. august 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Aften

Mit barn på tre år skal skifte børnehave, da vi flytter et lille stykke længere væk fra nuværende børnehave .

Vi er utrolige glade for hans nuværende børnehave, men af praktiske grunde er det mere praktisk at flytte barnet.

Men Gud hvor har jeg svært ved at forholde mig til det, mest fordi de nuværende pædagoger kender mit barn fra lille af og ved barnets behov osv..

Hvordan tog jeres børn det med en flytning og bh skift?

Hvordan fik i jer indforstået med at det var sån der er ??
Fortæl fortæl fortæl

Vi flyttede da min søn havde ca. 1 år tilbage i børnehaven. Vi flyttede ca. 60km væk fra hans børnehave (og til en anden kommune) men vi valgte at lade ham blive i hans gamle børnehave, fordi han trivedes så godt der. Selvføgelig var det rigtig besværligt at køre ham frem og tilbage (min mand havde bil, jeg skulle med bus og tog), men hey, det var kun for en periode, og pludselig er de store, og i dag er jeg glad for at vi gjorde det, også selvom det var lidt besværligt.

Anmeld

26. august 2014

Anonym trådstarter

Vi flyttede da min søn havde ca. 1 år tilbage i børnehaven. Vi flyttede ca. 60km væk fra hans børnehave (og til en anden kommune) men vi valgte at lade ham blive i hans gamle børnehave, fordi han trivedes så godt der. Selvføgelig var det rigtig besværligt at køre ham frem og tilbage (min mand havde bil, jeg skulle med bus og tog), men hey, det var kun for en periode, og pludselig er de store, og i dag er jeg glad for at vi gjorde det, også selvom det var lidt besværligt.

Okey, her skal jeg enten gå op med barnet om ca vil tage 30min og med bussen 45min..

Men vil det Ikk også øv at jeres barn ikke fik en vennekreds omkring jer, inden skole start?

Anmeld

26. august 2014

Anonym trådstarter

Er det en integreret institution han kommer fra? Tænk på at det er helt normalt at børn går i vuggestue/dagpleje først og derefter starter i en børnehave. Børn fungerer også med det skift, som var - og nogle steder stadig er - meget normalt

Undskyld hvad betyder integreret??

Man vil jo bare gerne "skåne" dem , man ved jo ikke hvor svært de vil tage skiftet .

Vi flytter, ny bh (når pladsen melder sig) og barnet far rejser igen med jobbet.
Det jo tre store ting..

Anmeld

26. august 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Følger lige med. Min søn på snart tre år går i en fantastisk børnehave, men vi flytter (forhåbentligt) om et halvt års tid, og så skal min dreng jo skifte - for det er virkelig ikke muligt at have ham i den han nu går i - altså rent praktisk....

Det er alligevel en svær beslutning, når nu man er så glad for stedet. Men har hørt at børnene de fleste gange bare tilpasser sig. Især i den alder - det er nok værre med skole

Jeg ku godt lade min blive, men det vil blive noget stress når jeg får job, da jeg ingen bil har

Jeg r også utrolig glad for den bh min er i nu, meget.

Os fordi de ved hvor barnet har brug for det ene og det andet.,

Anmeld

26. august 2014

et-ønske

Det gik uden problemer, hun tog det pænt og faldt hurtigt til men hun er også et meget udadvendt barn
Men hun kom så også fra en skod institution!!

Anmeld

26. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg ku godt lade min blive, men det vil blive noget stress når jeg får job, da jeg ingen bil har

Jeg r også utrolig glad for den bh min er i nu, meget.

Os fordi de ved hvor barnet har brug for det ene og det andet.,

Det skal nok gå. Børn er gode til at tilpasse sig. 

Du skrev at dit barn er tre år - så ville jeg klart flytte mit barn, for så kan han nå at gå et godt stykke tid i den nye børnehave og få nogle gode relationer. Så er der højst sandsynligt også nogen han kender til når han starter i skole og fritidshjem/SFO. 

Anmeld

26. august 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det skal nok gå. Børn er gode til at tilpasse sig. 

Du skrev at dit barn er tre år - så ville jeg klart flytte mit barn, for så kan han nå at gå et godt stykke tid i den nye børnehave og få nogle gode relationer. Så er der højst sandsynligt også nogen han kender til når han starter i skole og fritidshjem/SFO. 

Altså 3år og 4mdr

Ja det var os det jeg tænkte
Men ved ik om det for møg, flytning , ny bh og hans far rejser igen i 6mdr til december..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.