Jeg vidste, at jeg i hvert fald aldrig skulle have børn. Det var bare slet ikke mig. Jeg var overbevist om, at det var en opgave, jeg aldrig ville magte, og jeg havde intet ønske om vågenætter, babygulp, tis og diverse over det hele og ingen tid til andre ting.
Så traf jeg min mand. Vi giftede os. Han ønskede sig børn, men han accepterede, at jeg ikke rigtig vidste, om det var noget, jeg var klar for. Så stille og roligt vænnede jeg mig til tanken og fandt til sidst ud af, at det da faktisk var noget, jeg gerne ville være med til. - Men jeg havde det ret meget som dig. Sagde en million gange til mig selv, at når andre kan og gør det gang på gang, så må jeg jo også kunne.
Graviditeten gik stort set rigtig godt, fødslen gik over al forventning, og det var som om, der blev trykket på en knap. Pludselig havde jeg alle instinkterne alligevel, og jeg lærte efterhånden at stole på dem og mig selv. Storesøster var ikke gammel før jeg begyndte at fantasere om at få mange flere.
Jeg har drømt om at få 3-4 børn, men nu gik det sådan, at da Lillebror var knapt fire år flyttede manden ud, så det kommer ikke til at ske. Jeg er uanset også ved at falde for aldersgrænsen, så jeg har lært at glæde mig over de to fantastiske børn jeg har.
Nu ved jeg, hvorfor så mange er så ivrige efter at få børn.
Anmeld