Lus i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2014

Soffy27

Skriver intet sted at ts ikke holder øje med lus - der er vel en grund til at der er fundet lus til at starte med..

Men jeg siger at man aldrig får brudt den cirkel hvis folk som er vel vidende om at deres barn har lus stadig vælger at sende pågældende barn i institution..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2014

esiuol22

Soffy27 skriver:

Skriver intet sted at ts ikke holder øje med lus - der er vel en grund til at der er fundet lus til at starte med..

Men jeg siger at man aldrig får brudt den cirkel hvis folk som er vel vidende om at deres barn har lus stadig vælger at sende pågældende barn i institution..

Syntes det lød sådan indirekte ( Det er så unfair overfor forældre der husker at kæmme og som behandler&nbsp

Anmeld

25. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej det må du selvfølgelig ikke. 

Men lige et godt råd til en anden god gang: døgnapotek 

Anmeld

25. august 2014

A. Nonymsen

TIL ALLE...

vil godt lige understrege at vi jævnligt tjekker for lus.. Og havde skam ikke tænkt mig at sende nogen afsted med håret fuld af lus! Kæmmede i går aftes og igen nu her, var bare i tvivl om hvor MEGET man skulle behandle inden.. 

For uanset om man vasket håret med luseshampoo kan du jo ikke være sikker på de er væk før tidligst dagen efter...

men barnet bliver hjemme og bliver behandlet med shampoo

Anmeld

25. august 2014

Pikku Myy

modesty skriver:

F*ck, hvor ville jeg blive sur, hvis en forælder sendte barn med lus afsted til min søns BH. De smitter jo som ind i H, så nej - selvfølgelig ikke. 

Jeg tror jeg tænker på det anderledes end du gør. Når min søn har haft lus, er det ikke ham der har lus, men institutionen. Og det er derfor hele stuen/vuggestuen/børnehaven der er i behandling. I den periode kæmmer alle forældre deres børns hår hveranden/-tredje dag, indtil der ikke er flere lus. Det er fællesskabet der er "inficeret", og fællesskabet der behandles. Ikke det enkelte barn alene.

Sandsynligheden for at dit barn får lus, blive ikke meget større fordi mit barn kommer afsted med de lus, der er sluppet igennem første behandling. Der er sikkert 2-3-4 børn omkring ham i forvejen, med håret fuld af lus. Det vil højst sandsynligt være der de vil komme fra. Og de får det først at vide "idag" ...

Anmeld

25. august 2014

Soffy27

esiuol22 skriver:

Syntes det lød sådan indirekte ( Det er så unfair overfor forældre der husker at kæmme og som behandler&nbsp

Okay har måske formuleret det forkert.. Men det jeg mente var at feks jeg har en knægt med lus - jeg behandler og resten af familien herhjemme behandles A fra Børnehaven har også lus men er ikke blevet behandlet - ergo er den kur hele familien har fået jo spild idet der kan være ffuldvoksne Lus når knægten kommer hjem igen.. Det var under ingen omstændigheder et rap over nallerne til ts men blot en konstatering om hvor bøvlet det er hvis man sender børn afsted med lus..

Anmeld

25. august 2014

MorDk

Vores kom i behandling 1 gang og ellers kæmmet vi hver dag i 14 dage. Det kan tage halve år at komme af med. Så selvfølgelig kom de afsted trods vi fandt lus på dem når de kom hjem. That's life

Anmeld

25. august 2014

modesty

Jeg tror jeg tænker på det anderledes end du gør. Når min søn har haft lus, er det ikke ham der har lus, men institutionen. Og det er derfor hele stuen/vuggestuen/børnehaven der er i behandling. I den periode kæmmer alle forældre deres børns hår hveranden/-tredje dag, indtil der ikke er flere lus. Det er fællesskabet der er "inficeret", og fællesskabet der behandles. Ikke det enkelte barn alene.

Sandsynligheden for at dit barn får lus, blive ikke meget større fordi mit barn kommer afsted med de lus, der er sluppet igennem første behandling. Der er sikkert 2-3-4 børn omkring ham i forvejen, med håret fuld af lus. Det vil højst sandsynligt være der de vil komme fra. Og de får det først at vide "idag" ...

OK, vi har kun haft lus én gang, og det var kun ét barn der havde det. Som blev holdt hjemme, og dermed undgik at sprede dem.  Dermed ikke sagt at de ikke kan nå at spredes før man opdager dem, i andre tilfælde, men det er da logik for burhøns at jo mere man er udsat, jo større er risiko for smitte, og for at flere og flere børn bliver smittet, og så bliver det netop skruen uden ende. På samme måde som med børneorm og skoldkopper o.s.v. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.