Aaaarg!!! den farmor!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2014

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Sæt håret op med nogle spænder.

Ja det tænker jeg også men er typen som selv sætter håret i en hurtig hestehale og lader frisøren og resten. Er virkelig dårlig til hår. 

Men selv hvis jeg var god, tror jeg faktisk ikke det kan lade sig gøre med spænder, da hele den forreste del af pandehåret er klippet helt op til toppen af panden skævt ? 

Men tænker et af de der smarte elastikbånd måske kan gøre det? Nu må jeg prøve mig lidt frem i morgen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2014

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Åh ja det ville jeg gerne, hvis ikke problemet var at min svigermor ikke lytter når jeg snakker med hende. Jeg har prøver utallige gange selv, men hun skifter emne, eller siger jeg er for sippet...  Så helt ærlig mener jeg det min mand der må tage den her.

Hos mig er det sådan at hvis man vil passe mit barn så må man holde sig til mine regler - og det har jeg også sagt til farmor. Så mon ikke hun lytter hvis det står imellem at følge jeres regler el ikke få lov at passe sit barnebarn

Anmeld

24. august 2014

-Sigrid-

Hos os er det bedsteforældrene som bestemmer når de passer - indenfor rimelighedens grænser! De må gerne forkæle vores datter, lade hende være en time længere oppe, købe ting til hende, lave hendes livret, give hende slik på en hverdag osv - men de skal også sørge for at hun får børstet tænder, ren ble på/på toilet, får andet mad end slik/kage/is og alt det der. Det skal jo gå op i en balance, som betyder at barnet måske er en lille smule mere skabet dagen efter (forventer slik, er lidt overtræt og sådan), men at den til sidst går i plus, så barnet ikke oplever mere frustration/smerte end normalt.

Børn skal have lov til at tørre sig selv, men der skal være en voksen til at tjekke 'kvaliteten', de skal have lov til at børste tænder, men først efter farmor har gjort det osv. Og at klippe håret?! Jeg var blevet så rasende 

Både du og hendes far har snakket med farmor, og hvis hun stadig ikke tager ansvaret som den voksne må det betyde at hun bare ikke kan være alene med jeres datter, jeg er helt enig med din mand. 

Anmeld

24. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg var blevet seriøst rasende hvis der var nogen der bare havde klippet mine pigers hår!!

Hva ang det med at sætte det op med en spænde, ka du da gi et forsøg, men her bruger mine piger feks aldrig spænder, så jeg ville nok aldrig blive tilfreds med billedet alligevel. 

Jeg ville forlange at når pandehåret var vokset ud igen, så måtte farmor betale for nye billeder.

Hvis ik din kæreste vil tage endnu en seriøs snak med hende, ville jeg heller ik lade hende passer pigen igen foreløbig. Vh stine

Anmeld

24. august 2014

Christine

Vil helst ikke smide brænde på bålet - MEN! Du er i din fulde ret til at være sur på farmor!! Det er da decideret grænseoverskridende opførsel og personligt ville jeg ryge gennem taget af raseri hvis jeg oplevede sådan noget.

Jeg ved dog simpelthen ikke hvad i skal gøre - men jeg ville nok ikke turde ladet min datter blive passet alene dér igen 

Anmeld

24. august 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg er så gal og på grænsen til et hysterisk anfald... (tænger til at komme af med det... da jeg ikke mener min mand skal overfaldes af en gal kvinde...)

Jeg er simpelthen så træt af min svigermor, min treårige datters farmor...

Ved slet ikke hvor jeg skal begynde... hun lader vores datter tørre sig selv efter wc-besøg... (Hun er helt rød og ked hver gang hun kommer hjem, efter at havde sovet hos farmor, og min mand har haft samtalen med sin mor, hvor hun lovede at det var ikke et problem, selvfølgelig ville hun tørre hende fremover.)

Hun børster IKKE hendes tænder, men lader vores datter (som sagt hun er tre år), gøre det selv... ??? (Den samtale har også været oppe før...)

og i dag da manden og jeg kommer og henter har hun KLIPPET hendes pandehår...!!!  (Hun skal have taget billeder i børnehaven i morgen, og nu ligner hun simpelthen noget der er løgn...)!!!!!!  

Og ikke nok med det, så brokker pigebarnet sig over at vi skal børste hendes tænder for det gør farmor ikke...

Da jeg kommer hende i bad (efter mislykked forsøg på at redde hendes pandehår, med en ny frisure...) skriger hun da jeg skal vaske hende mellem benene... og minsandten om ikke hun er helt rød...

Jeg siger til manden at jeg synes han bør ringe og tage, en alvorlig snak med sin mor, for det kan ikke være rigtigt hun ikke har fattet de andre gange det blevet sagt... SAMT MAN KLIPPER DA IKKE ANDRE BØRNS HÅR???!!!

(Sagde det på en pænere måde...)

Han siger bare "Hun skal bare ikke hjem til min mor mere" Jeg må siger jeg er på grænsen til at være HELT enig... men omvendt elsker vores datter at være hos sin farmor (og være centrum uden lillesøster.)  så synes også det ville være helt vildt synd hvis hun ikke længere får den mulighed, pga. hendes farmor ikke bruger sit hoved, og min mand ikke gider tage det op med hende, under fire øjne...  

Er det mig der er helt galt på den??? hvad ville i gøre??? Er så ulykkelig over jeg nu skal give 280kr for et foto jeg har meldt hende til, når hendes pandehår nu ligner noget der er løgn...   (Må sige vi ikke skal have de billeder alligevel...) Planen var jo ellers at hele familien skulle have et billede hver, af hende.

Jeg er fuldt ud enig med hele tråden: Det din datters farmor har gjort, er ikke på nogen måde iorden. Ingen tvivl om det.

Men jeg synes det er synd at droppe billederne. Det er billeder af din dejlige datter - ikke hendes perfekte hår ... Ville det ikke være underligt, hvis hun senere spørger hvorfor der mangler billeder fra hun var 3 år, at skulle forklare at det er fordi hendes hår ikke var pænt?

Anmeld

24. august 2014

Wik

Jeg er også enig med din mand. Min mor må ikke passe mine børn, simpelthen fordi jeg føler det er på grænsen til omsorgssvigt. Dem der skal tage sig af mine børn når jeg ikke er der, skal gøre det ordentligt. 

Hvis din mand synes det er for meget, og du også gør, så må hun på is, til hun kan magte opgaven. Det er det sure og det søde, man kan ikke både give slik og nægte at børste tænder bagefter.

Jeg havde huller i halvdelen af alle mine mælketænder fordi jeg græd, hvis min mor børstede mine tænder. Min mindste græder også når vi børster hendes tænder, men det er et endnu større svigt at lade sine børn mærke den smerte huller i mælketænder giver. 

Hvis hendes holdning er at I er for meget, så synes jeg hun må undvære sine børnebørn til hun forstår budskabet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.