Anonym skriver:
Uden at lyde som en total teenager, så har jeg bare brug for en pause fra min kæreste...
vi har været sammen i snart 11år, men går hinanden på nerverne... Jeg er så træt af ham, vi skændes/diskuterer hele tiden... I mine øjne ter han sig som et lille barn, og synes det er meget besværligt når jeg skal noget uden barn... F.eks når jeg løber er det et stort problem hvis jeg er væk halvanden time i stedet for en...
Idag skal jeg ud og handle med en veninde, vi havde aftalt at han skulle tage barnet, men blev tøse fornærmet fordi jeg sagde vi lige ville spise frokost også... Han gider ikke altid sidde og vente på mig siger han (jeg har vores barn med alle steder jeg er, fordi jeg synes det er dejligt at være sammen med det), men da jeg sagde det jeg altid havde barnet med kom svaret bare "jamen så kan jeg jo også bare sige at jeg har x hver dag når jeg har fri fra skole" øøøh undskyld ja jeg arbejder... Omg han går mig på nerverne... Er ikke perfekt selv det ved jeg...
nå men, jeg overvejer at bede ham om at flytte ned til sin mor i en uges tid, har brug for en tænke pause, men er ikke klar til at slutte det helt, elsker ham jo og vil gerne have flere børn med ham... Men hvordan ville i gribe det an?
Ville i informere vuggestue? Hvad siger man til barnet? Og hvordan siger man det lige til ham??
Overvejer parterapi, men økonomien er ikke helt til det.. 
At han skal blive voksen, og lad vær med at skabe sig. Fordi du er væk en ½time mere, dør han sku ikke af. Hvis du var væk timer når du siger du var væk en time, ja så er det noget.
Det lyder som om han ikke ved hvordan han rigtigt skal være sammen med barnet, og derfor smider det over på dig. Og hvis han allerede har sagt ja til at have barnet i dag, synes jeg ikke han kan blive fornærmet over at du bare tager afsted lidt tidligere.
Jeg så et program, hvor faren ikke havde en anelse om hvordan han skulle være med sine børn, moren blev sendt ud på en tur, 2minutter efter hun var gået ud af døren, ringede han til hende, og igen 20minutter efter, hun var nød til at komme tilbage mindre end time efter hun var gået ud af døren.
Du er nød til at snakke med ham, men måske er det også meget godt lige at være lidt væk fra hinanden, så I kan få noget luft.