Hvad gør i i weekenden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2014

Meandu

Vi skiftes til at sove længe. Det er rigtig dejligt. Selvom det måske kun er 1-2 timer så betyder det meget  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2014

Blop2

Herhjemme er det mig, der står op med vores søn på 2,8 år og datter på 12 dage. Vi er gerne oppe kl. 06.00.

min mand står gerne op, jeg skal bare bede ham om det. Men vores den lille skal gerne have flaske deromkring alligevel, og det er også mig der sørger for det. 

Anmeld

23. august 2014

Masig

Det er primært mig der står op om morgenen med drengen — både i hverdagen og weekenden. Men hvis jeg er helt smadret, skubber jeg bare lige til manden og siger det er hans tur ;-) men jeg går så også rimelig død når han er lagt ud til lur hehe...

Anmeld

23. august 2014

LJMNA

Om lørdagen står vi op sammen, spiser "alm" hverdags morgenmad og hygger.
Om søndagen skifter vi til at stå op med ungerne og så går den der nu er stået op, sammen med ungerne ned og henter morgenbrød eller køber ind til brunch, så står den der har sovet længe op til lækker morgenmad og frisk kaffe

Anmeld

23. august 2014

Bshizzle

Her hjemme er det altid mig der står op med ungerne og laver morgenmad mm. 

Manden min har osse et godt sove hjerte, og indrømmer selv at han skal losse sig sammen snart til at kunne komme op samtidig med os 

Anmeld

23. august 2014

modesty

Godmorgen :-))

jeg sad og funderede over hvad andre familier egentlig gør i weekenden - her tænker jeg især om morgenen? 

Er der en af jer, der er super morgenfrisk og står op med børnene og lader den anden sove? Eller står begge forældre op med børnene ? Hvordan gør i? :-)

må indrømme at her er det vidst mest mig der tager morgen timerne her- både i hverdagen ( farmand står op og på arbejde før vi står op ) men også i weekender.. Hvis farmand fik lov, kunne han sove til langt over middag. 

Så jeg står bare op når ungerne gør i weekenden. Jeg tror endda at hvis manden stod op med ungerne , ville jeg vågne og derfor ikke kunne sove videre - så det er super sjældent at jeg sover længe :p 

hvad med jer? Og er i fint tilfredse med jeres situationer ? :-) 

Vi er begge kæmpe b-mennesker, så vi har en ordning hvor vi skiftes til at stå op med vores søn hver anden dag (ingen af os møder tidligt på arbejde, så der er ikke automatisk én der skal tidligt op).

Den der sover længe i weekenden, sover til 8:30-9.

Det fungerer fint, vi er begge glade for løsningen. 

Anmeld

23. august 2014

CaWi

Mor Christa skriver:

jeg sad og funderede over hvad andre familier egentlig gør i weekenden - her tænker jeg især om morgenen? 

Er der en af jer, der er super morgenfrisk og står op med børnene og lader den anden sove? Eller står begge forældre op med børnene ? Hvordan gør i? :-)

må indrømme at her er det vidst mest mig der tager morgen timerne her- både i hverdagen ( farmand står op og på arbejde før vi står op ) men også i weekender.. Hvis farmand fik lov, kunne han sove til langt over middag. 

Så jeg står bare op når ungerne gør i weekenden. Jeg tror endda at hvis manden stod op med ungerne , ville jeg vågne og derfor ikke kunne sove videre - så det er super sjældent at jeg sover længe :p 

Hos os er det som hos jer. Vi har dog kun et barn.

Jeg er tilfreds sådan som det er.

Anmeld

23. august 2014

LilleMie

Mor Christa skriver:

Vi plejer at skiftes i weekenden til at stå op med vores datter på 2,5 år. Hun vågner altid ved 6-tiden, og vi elsker begge at sove længe  Så vi får begge en dag hver, hvor vi sover længe (eller bare lidt længere, hvis vi har planer om formiddagen, men bare en time ekstra betyder meget), og når vi sover virkelig længe, så sover vi til kl. 9.30

Ordningen fungerer perfekt for os

Anmeld

23. august 2014

Clisolka

Herhjemme er det mig der får lov til at sove længe i weekenderne (7-8 tiden) 

Min kæreste er morgenmenneske, så han står altid tidligt op sammen med ungerne (6-tiden).  Jeg er afsted på arbejde fra 6.30-17 hver dag, og han har en arbejdsdag på 4 timer og fri hver tirs+tors  Til gengæld får han lov til at sove middag med den lille 

Anmeld

23. august 2014

B&J

vi står altid op sammen, hvis den ene er syg kan den helt sikkert få lov at putte. men ellers står vi op og gør tingene sammen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.