:/ splitttet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.077 visninger
20 svar
24 synes godt om
23. august 2014

Anonym trådstarter

Godmorgen i dejlige baby brugere

Nu sidder jeg endnu en weekend med en nyfødt hvor faderen igen ikke vil hjælpe til om natten i weekenden (eller dagen).  Hvilket vi ellers blev enige om inden barnets ankomst. Jeg har endnu ikke sovet en nat igennem og har kun fået hjælp en gang en nat siden barnet kom. Det er nu halvanden måned. Det skal lige siges at det er flaske barn og vågner ca hver tredje time. 

Udadtil virker han som en far der hjælper meget til. Men i hjemmet har jeg svært ved at få ham til at hjælpe med barnet, det praktiske og det huslige.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Ønsker ikke at fortsætte på denne måde. På mange områder er det nemmere at være enlig, så har man ingen forventninger til nogen. Men omvendt så elsker jeg ham også meget :/ 

Nogen gode råd?   hvordan kan jeg få ham til at hjælpe? Eller vil i råde til at flytte hver for sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2014

Frk_Louise

Nu sidder jeg endnu en weekend med en nyfødt hvor faderen igen ikke vil hjælpe til om natten i weekenden (eller dagen).  Hvilket vi ellers blev enige om inden barnets ankomst. Jeg har endnu ikke sovet en nat igennem og har kun fået hjælp en gang en nat siden barnet kom. Det er nu halvanden måned. Det skal lige siges at det er flaske barn og vågner ca hver tredje time. 

Udadtil virker han som en far der hjælper meget til. Men i hjemmet har jeg svært ved at få ham til at hjælpe med barnet, det praktiske og det huslige.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Ønsker ikke at fortsætte på denne måde. På mange områder er det nemmere at være enlig, så har man ingen forventninger til nogen. Men omvendt så elsker jeg ham også meget :/ 

Nogen gode råd?   hvordan kan jeg få ham til at hjælpe? Eller vil i råde til at flytte hver for sig?

Fortæl ham hvordan du har det og fortæl ham hvor meget, det ville betyde for dig, hvis han gad at hjælpe med at tage baby om natten. Evt. så bare i weekenderne, hvor han alligevel ikke skal op på arbejde og kan sove længe.. 

Det kan jo være, at han bare er utryg ved det og måske ikke føler sig helt sikker nok til at stå med baby selv. Og derfor overlader han måske det til dig. Du kunne jo prøve at "vise" ham det et par gange i løbet af dagen og lade ham prøve der, hvis det er problemet..

Uanset hvad, synes jeg du skal tage en snak med ham om hvorfor han ikke hjælper til! Det er også hans barn! 

Anmeld

23. august 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Jeg synes personligt man skal kæmpe for sit forhold når der er børn og kærlighed tilstede.. 

Det er en stor omvæltning at blive forældre og man takler det forskelligt, dog vil jeg simpelthen kræve at han hjælper til i det mindste i weekenden hvor han har fri, til gengæld synes jeg ikke manden skal tage natte tjansen på hverdage når de også skal fungere på arbejdsplads og når jeg selv har barsel.. 

Jeg vil vække ham når den lille vågner om natten og sige at det er hans tur til at stå op, og fortælle at du har brug for hans hjælp fordi du føler dig helt alene omkring arbejdet i huset og omkring jeres fælles barn.. 

Anmeld

23. august 2014

Anonym trådstarter

Frk_Louise skriver:

Fortæl ham hvordan du har det og fortæl ham hvor meget, det ville betyde for dig, hvis han gad at hjælpe med at tage baby om natten. Evt. så bare i weekenderne, hvor han alligevel ikke skal op på arbejde og kan sove længe.. 

Det har jeg prøvet at forklare ham om dagen. 

Har også sagt jeg godt ved han ikke kan hjælpe til hverdag. Bare en enkelt gang en nat om weekenden ville gøre meget. :/ 

Men intet hjælper. Har forklatet ham det stille og roligt, mens jeg græder og mens vi er uvenner. Intet hjælper.

Anmeld

23. august 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Har din mand arbejde? Ellers synes jeg kun det er fair at du kræver, at han også hjælper til..
Hvis han har arbejde, så synes jeg faktisk det er okay, at det er dig, der for det meste giver flaske om natten. Han skal op og på job næste dag,mog du har mulighed for hvile i løbet af dagen, sammen med den lille. Dermed ikke sagt, at han kan tage en tjans i ny og næ, men primært, at det jo den der er på barsel, der tar nattetjansen - det er mit synspunkt..
Mht. det huslige, synes jeg også det er den, der går hjemme der klare det meste, altså rengøring osv. Da den på job, jo har jobbet at passe. Hvis begge går hjemme, må det være lige! Uddn tvivl.... Men selvom den ene part har arbejde, betyder det selvfølgelig ikke, at den anden slet ikke skal have noget hjælp! Synes kun det er på sin plads, at man hjælper til begge to, med den der er hjemme, som tager det største slæb, da der jo som sagt ikke er et arbejde at passe også...
Men vi er så forskellige, så synes da du skal snakke med ham om, at du er ved at køre ned på det, da du ikke får noget sammenhængende søvn om natten. HvIs han holder af dig, vil han jo tage det til sig, og hjælpe dig, så du kan få lidt overskud igen

Anmeld

23. august 2014

Frk_Louise

Det har jeg prøvet at forklare ham om dagen. 

Har også sagt jeg godt ved han ikke kan hjælpe til hverdag. Bare en enkelt gang en nat om weekenden ville gøre meget. :/ 

Men intet hjælper. Har forklatet ham det stille og roligt, mens jeg græder og mens vi er uvenner. Intet hjælper.

Giver han dig nogen forklaring på hvorfor han ikke vil hjælpe? Det ville jeg ihvertfald bede om! 

Min mand kommer ikke til at slippe, når vores baby kommer. Jo, selvfølgelig når han starter på arbejde igen, så skal han have sin søvn.. Men i weekenderne - både nat og dag, forventer jeg af ham, at han hjælper! Ja, jeg forventer endda, at han gør det helt af sig selv, fordi han har lyst til at bruge tid med sin datter og hjælpe sin kæreste..  Men vi har så også talt rigtig meget om vores forventninger til det hele og især hvad vi forventer af hinanden - inden graviditeten.

Det er altså hårdt arbejde med en nyfødt og lige så vel som man er to om alt det hyggelige og sjove, er man to om alt det trælse.. Lortebleerne, flasker om natten osv. osv..

Anmeld

23. august 2014

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

Jeg synes personligt man skal kæmpe for sit forhold når der er børn og kærlighed tilstede.. 

Det er en stor omvæltning at blive forældre og man takler det forskelligt, dog vil jeg simpelthen kræve at han hjælper til i det mindste i weekenden hvor han har fri, til gengæld synes jeg ikke manden skal tage natte tjansen på hverdage når de også skal fungere på arbejdsplads og når jeg selv har barsel.. 

Jeg vil vække ham når den lille vågner om natten og sige at det er hans tur til at stå op, og fortælle at du har brug for hans hjælp fordi du føler dig helt alene omkring arbejdet i huset og omkring jeres fælles barn.. 

Tak for svar <3 

Jeg er også helt indforstået med at der ingen hjælp er at hente om natten i hverdagen.  Men kunne godt bruge bare en lille smule hjælp i weekenden.  

Jeg er også enig om at man skal kæmpe. Det hjælper bare ikke så meget når man kun er en om at kæmpe. :/ han fortsætter 100% sit liv som det var inden børn. 

Jeg har både prøvet at sige det om aften og prøvet at sige det om natten. Men han gider bare ikke :/ har forklaret ham at jeg ikke føler han hjælper til. Men han er ikke enig. Han mener åbenbart det er nok hjælp når han af og til holder barnet hvis jeg skal tisse, henter lidt at drikke hvis det endelig er faldet i søvn efter at være meget bøvlet eller hvis han en aften laver aftensmad og jeg alligevel står med alt oprydning. 

Jeg er bare færdig kunne godt bruge bare en gang at sove mere end tre timer/ to fordi man lige skal gøre noget klar inden man sover igen og inden barnet sover igen.

Anmeld

23. august 2014

Meandu

Hvordan var han inden i fik barn? Hjalp han til der? Da vi fik vores søn hjalp min mand med alt, selvom han havde et arbejde. Man vælger at få det barn sammen. Og er derfor fælles om ansvaret. Hvis i har et barn, som vi havde da skreg konstant, og sov næsten aldrig om dagen, så har man ikke tid til at hvile om dagen. Der er man bare på. Jeg synes at du skal sætte noget tid af, når babyen sover, og snakke med ham. Sætte tydelige grænser. Man skal selvfølgelig kæmpe for forholdet. Enig 100 %. Men du skal ikke være din kærestens mor. I har sammen valgt at få det barn, nu må i hjælpe hinanden især når du er ved at være færdig. Snak med ham, fortæl om dine forventninger til ham, sæt dine grænser. For ellers ender i med at gå hver til sit. I kan stadig nå at redde det

Anmeld

23. august 2014

Sandratoft

Sitrani skriver:

Har din mand arbejde? Ellers synes jeg kun det er fair at du kræver, at han også hjælper til..
Hvis han har arbejde, så synes jeg faktisk det er okay, at det er dig, der for det meste giver flaske om natten. Han skal op og på job næste dag,mog du har mulighed for hvile i løbet af dagen, sammen med den lille. Dermed ikke sagt, at han kan tage en tjans i ny og næ, men primært, at det jo den der er på barsel, der tar nattetjansen - det er mit synspunkt..
Mht. det huslige, synes jeg også det er den, der går hjemme der klare det meste, altså rengøring osv. Da den på job, jo har jobbet at passe. Hvis begge går hjemme, må det være lige! Uddn tvivl.... Men selvom den ene part har arbejde, betyder det selvfølgelig ikke, at den anden slet ikke skal have noget hjælp! Synes kun det er på sin plads, at man hjælper til begge to, med den der er hjemme, som tager det største slæb, da der jo som sagt ikke er et arbejde at passe også...
Men vi er så forskellige, så synes da du skal snakke med ham om, at du er ved at køre ned på det, da du ikke får noget sammenhængende søvn om natten. HvIs han holder af dig, vil han jo tage det til sig, og hjælpe dig, så du kan få lidt overskud igen

Vil bare lige indskyde at bære fordi man går hjemme dagen lang med en baby, er det altså ikke givet at man har tid eller overskud til rengøring

Anmeld

23. august 2014

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Har du børn selv? 

Vores barn er hverfald ikke ikke med på bare at sove hele dagen så jeg kan gøre rent og lave mad mens manden er på arbejde og det tror jeg de færreste er. 

Men tak for dit syn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.