Anonym skriver:
Godmorgen i dejlige baby brugere
Nu sidder jeg endnu en weekend med en nyfødt hvor faderen igen ikke vil hjælpe til om natten i weekenden (eller dagen). Hvilket vi ellers blev enige om inden barnets ankomst. Jeg har endnu ikke sovet en nat igennem og har kun fået hjælp en gang en nat siden barnet kom. Det er nu halvanden måned. Det skal lige siges at det er flaske barn og vågner ca hver tredje time.
Udadtil virker han som en far der hjælper meget til. Men i hjemmet har jeg svært ved at få ham til at hjælpe med barnet, det praktiske og det huslige.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Ønsker ikke at fortsætte på denne måde. På mange områder er det nemmere at være enlig, så har man ingen forventninger til nogen. Men omvendt så elsker jeg ham også meget :/
Nogen gode råd?
hvordan kan jeg få ham til at hjælpe? Eller vil i råde til at flytte hver for sig? 
Har din mand arbejde? Ellers synes jeg kun det er fair at du kræver, at han også hjælper til..
Hvis han har arbejde, så synes jeg faktisk det er okay, at det er dig, der for det meste giver flaske om natten. Han skal op og på job næste dag,mog du har mulighed for hvile i løbet af dagen, sammen med den lille. Dermed ikke sagt, at han kan tage en tjans i ny og næ, men primært, at det jo den der er på barsel, der tar nattetjansen - det er mit synspunkt..
Mht. det huslige, synes jeg også det er den, der går hjemme der klare det meste, altså rengøring osv. Da den på job, jo har jobbet at passe. Hvis begge går hjemme, må det være lige! Uddn tvivl.... Men selvom den ene part har arbejde, betyder det selvfølgelig ikke, at den anden slet ikke skal have noget hjælp! Synes kun det er på sin plads, at man hjælper til begge to, med den der er hjemme, som tager det største slæb, da der jo som sagt ikke er et arbejde at passe også...
Men vi er så forskellige, så synes da du skal snakke med ham om, at du er ved at køre ned på det, da du ikke får noget sammenhængende søvn om natten. HvIs han holder af dig, vil han jo tage det til sig, og hjælpe dig, så du kan få lidt overskud igen