Tilmeldt 1 ivf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2014

Cosmo&Maia

esioul skriver:

Så er vi skridtet videre og er nu tilmeldt første IVF. 

Hvor er det bare underligt. Jeg er ramt at mange blandede følelser. 

Vi har været til samtale og fået af vide hvordan ægudtagningen foreløber, det gør ikke ligefrem det hele bedre. Håber ikke det er så slemt som det lyder til 

Nu håber jeg bare på en god høst, så det forhåbentlig er første og eneste gang 

Positive historier med IVF modtages med glæde 

Du skal ikke frygte ÆU søde, det lyder værre end det er og du er en sej tøs så det klare du nemt 

Håber sådan for jer at det lykkes, det fortjener i 

Du må endelig skrive hvis du har nogle spørgsmål som jeg måske kan svare på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2014

esioul

modesty skriver:

Al min frygt om smerte og bivirkninger blev gjort til skamme. Den eneste bivirkning jeg havde af hormonerne, var lidt hedeture under nedregulering (var i lang protokol). Derudover trykkede det en anelse i underlivet i dagene inden ÆU, men slet ikke noget jeg vil kalde smerte, blot en anelse ubehag. ÆU er ikke verdens mest behagelige oplevelse, men hvis det gør ondt, beder du blot om en højere dosis morfin. Jeg synes det var en helt okay oplevelse - begge gange. Jeg fik også en cyste på den ene æggestok som skulle fjernes med en giga nål ind gennem skedevæggen - det gjorde heller ikke ondt.

Så lad være med at tage sorgerne på forskud m.h.t. smerterne, det er slet ikke sikkert at du oplever nogen. 

Det tog 4 forsøg for os før jeg blev gravid - to friske og to fryseforsøg (dog fik jeg en BIO i 1. forsøg). 

I ønskes al held og lykke. Og husk på, som overlægen sagde til mig: Det er et lotteri. For nogle lykkes det i 1. forsøg, andre skal mange forsøg igennem. Prøv at bevare tålmodigheden hvis der ikke er bingo i starten - også selvom det er helt vildt svært, jeg ved det godt.

for at I får et godt forløb.

1000 tak. 

Ja tålmodighed skal der godt nok til. 

Og hvor er det bare rigtigt det din overlæge har sagt.

Selvom vi via. undersøgelser ikke fejler noget, så er det sku ikke sikkert det lige et første gang vi vinder. 

Synes bare det er så svært når man ingen forklaring har på noget.

Men ny behandling - nyt håb. og forhåbentlig gennem guldægget sig derinde et sted 

Anmeld

24. august 2014

esioul

Cosmo&Maia skriver:

Du skal ikke frygte ÆU søde, det lyder værre end det er og du er en sej tøs så det klare du nemt 

Håber sådan for jer at det lykkes, det fortjener i 

Du må endelig skrive hvis du har nogle spørgsmål som jeg måske kan svare på 

Hvor er du sød 

Jeg tænker tit på dig. Håber du har det godt 

Og du kan tro jeg vil skrive hvis der er noget jeg er i tvivl om. 

Mit overskud har bare ikke lige været så stort 

Anmeld

24. august 2014

esioul

LilleMie skriver:

Åh hvor jeg krydser fingre for jer Og også for at det bliver en god oplevelse uden for mange smerter.

Vi er ikke kommet så langt endnu, vi starter først i behandling i starten af oktober. Jeg håbede/håber, at vi måske havde klaret den selv i denne cyklus, men testen var negativ i morges  Så jeg må nok indstille mig på, at vi også skal igennem hele møllen inden længe!

Men nok om mig, jeg ville egentlig bare sige: Held og lykke med det hele!!! Jeg glæder mig til en positiv update inden længe 

Øv altså med den negative test  Dem har vi ikke brug for at se

Håber i snart kan komme i gang med IVF. 

Jeg glæder mig også til en positiv opdatering fra dig 

Anmeld

24. august 2014

modesty

1000 tak. 

Ja tålmodighed skal der godt nok til. 

Og hvor er det bare rigtigt det din overlæge har sagt.

Selvom vi via. undersøgelser ikke fejler noget, så er det sku ikke sikkert det lige et første gang vi vinder. 

Synes bare det er så svært når man ingen forklaring har på noget.

Men ny behandling - nyt håb. og forhåbentlig gennem guldægget sig derinde et sted 

Nej, det eneste der var i vejen med "os", var at mine æggeledere ikke virkede. Alt andet, hormoner, æg, sæd, livmoder o.s.v., var tip top. Og alligevel tog det 4 forsøg før der var bingo. Man ved bare aldrig.

Jeg kan godt forstå at det må være vildt frustrerende ikke at have en forklaring. Vil lige indskyde at der altså ofte ER en forklaring, standard-undersøgelserne viser den bare ikke.

F.eks havde jeg en bekendt som blev ved og ved med at miste. Først ved naturlig befrugtning, derefter ved kunstig befrugtning. Til sidst fandt de frem til en læge som lavede ekstra undersøgelser på hende og fandt ud af at hendes livmodervæg ikke optog nok blod til fostret i ugerne 5-7. Så hun fik blodfortyndende i de uger, og så blev hun gravid i første forsøg. 

Jeg siger ikke at yderligere undersøgelser vil vise årsagen for jer - der er jo rigtig mange ting vi bare ikke KAN undersøge for, selvom vi er nok så langt fremme teknisk. Men blot for at sige at der, måske, ligger en forklaring gemt et eller andet sted.

Anmeld

24. august 2014

LilleMie

esioul skriver:

Øv altså med den negative test  Dem har vi ikke brug for at se

Håber i snart kan komme i gang med IVF. 

Jeg glæder mig også til en positiv opdatering fra dig 

Min mens er nu kommet, og vi kommer ikke i gang i denne cyklus. Men hvis vi heller ikke er heldige i næste, så går vi i behandling. Vi vil i hvert fald snakke med klinikken inden længe og få det hele sat i gang!

Held og lykke med dit forsøg!!

Anmeld

24. august 2014

Cosmo&Maia

esioul skriver:

Hvor er du sød 

Jeg tænker tit på dig. Håber du har det godt 

Og du kan tro jeg vil skrive hvis der er noget jeg er i tvivl om. 

Mit overskud har bare ikke lige været så stort 

Jeg tænker os rigtig tit på dig 

Her går det helt fint, jeg tager en dag af gangen.

Håber os du har det godt trods omstændighederne og alligevel formår at passe på dig selv 

Ser frem til at følge dig og dit forløb 

Anmeld

24. august 2014

tarkoflen

esioul skriver:

Vi har været til samtale og fået af vide hvordan ægudtagningen foreløber, det gør ikke ligefrem det hele bedre. Håber ikke det er så slemt som det lyder til 

Jeg kan så godt huske alle de blandede følelser da vi skulle i gang! Det der med at man lægger sit fremtidige liv i andres hænder det er altså voldsomt!

Æu for mig var bestemt ikke nogen dans på roser og de kunne ikke smertedække mig eller også var jeg bare for dårlig til at sige fra men når det er sagt har jeg to veninder der ikke kunne mærke det og den ene har efterhånden gjort det en lille håndfuld gange ene og alene for at donere sine æg til en fremmede kvinde! Og havde mine æg kunne bruges havde jeg gjort det samme trods smerterne og jeg gør det gerne igen for at gøre Thea til storesøster på et tidspunkt

Jeg ønsker jer alt det bedste i processen og håber det lykkedes i første forsøg

Anmeld

24. august 2014

Miss Church

esioul skriver:

for jer 

Anmeld

27. august 2014

Stivdie

esioul skriver:

Du kan altid skrive på FB, hvis du får brug for at snakke, søde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.