Så er vi skridtet videre og er nu tilmeldt første IVF.
Hvor er det bare underligt. Jeg er ramt at mange blandede følelser.
Vi har været til samtale og fået af vide hvordan ægudtagningen foreløber, det gør ikke ligefrem det hele bedre. Håber ikke det er så slemt som det lyder til 
Nu håber jeg bare på en god høst, så det forhåbentlig er første og eneste gang 

Positive historier med IVF modtages med glæde 

Al min frygt om smerte og bivirkninger blev gjort til skamme. Den eneste bivirkning jeg havde af hormonerne, var lidt hedeture under nedregulering (var i lang protokol). Derudover trykkede det en anelse i underlivet i dagene inden ÆU, men slet ikke noget jeg vil kalde smerte, blot en anelse ubehag. ÆU er ikke verdens mest behagelige oplevelse, men hvis det gør ondt, beder du blot om en højere dosis morfin. Jeg synes det var en helt okay oplevelse - begge gange. Jeg fik også en cyste på den ene æggestok som skulle fjernes med en giga nål ind gennem skedevæggen - det gjorde heller ikke ondt.
Så lad være med at tage sorgerne på forskud m.h.t. smerterne, det er slet ikke sikkert at du oplever nogen. 
Det tog 4 forsøg for os før jeg blev gravid - to friske og to fryseforsøg (dog fik jeg en BIO i 1. forsøg).
I ønskes al held og lykke. Og husk på, som overlægen sagde til mig: Det er et lotteri. For nogle lykkes det i 1. forsøg, andre skal mange forsøg igennem. Prøv at bevare tålmodigheden hvis der ikke er bingo i starten - også selvom det er helt vildt svært, jeg ved det godt.
for at I får et godt forløb.
Anmeld