Puha at fortælle forældre at de skal være bedster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2014

lineog4

mulleh skriver:

Ja det gør hun :/ 

Men er det forkert ikke at ville kaldes svigermor? For mig har det absolut ingen mening, har aldrig hørt mine forældre kalde dem svigerforældre, min mand kalder ikke min mand. Og jeg vil på ingen måde ønskes andre titler end mor og så mor/farmor, for resten af verden er jeg Line, og det handler hverken om det gammel, modvilje eller andet men blot jeg intet forbinder med den titel og ikke ønsker flere titler end dem jeg forbinder med varme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

mulleh

lineog4 skriver:

Men er det forkert ikke at ville kaldes svigermor? For mig har det absolut ingen mening, har aldrig hørt mine forældre kalde dem svigerforældre, min mand kalder ikke min mand. Og jeg vil på ingen måde ønskes andre titler end mor og så mor/farmor, for resten af verden er jeg Line, og det handler hverken om det gammel, modvilje eller andet men blot jeg intet forbinder med den titel og ikke ønsker flere titler end dem jeg forbinder med varme

Jeg er vokset op med at der blev kaldt svigerfamilie. Så derfor syns jeg det mærkeligt at kalde min svigermor for fornavn. 

Mine børn's kærester må meget gerne kalde mig for svigermor til den tid. 

Anmeld

22. august 2014

lineog4

mulleh skriver:

Jeg er vokset op med at der blev kaldt svigerfamilie. Så derfor syns jeg det mærkeligt at kalde min svigermor for fornavn. 

Mine børn's kærester må meget gerne kalde mig for svigermor til den tid. 

Men lige som du synes det er forkert pga "tradition" kan svigermor jo også. Jeg vil jo til den tid også støde en svigersøn/datter, men håber da de vil forstå og acceptere og ikke blive sure - men jeg vil bare ikke kaldes ved andet end navn. Og tænker lige her må det vel være den der skal kaldes noget som må bestemme selv 

Anmeld

22. august 2014

mulleh

lineog4 skriver:

Men lige som du synes det er forkert pga "tradition" kan svigermor jo også. Jeg vil jo til den tid også støde en svigersøn/datter, men håber da de vil forstå og acceptere og ikke blive sure - men jeg vil bare ikke kaldes ved andet end navn. Og tænker lige her må det vel være den der skal kaldes noget som må bestemme selv 

Jeg kalder da også kun min svigermor ved navn når jeg snakker til hende. Men jeg syns stadig det mærkeligt. 

Anmeld

22. august 2014

lineog4

mulleh skriver:

Jeg kalder da også kun min svigermor ved navn når jeg snakker til hende. Men jeg syns stadig det mærkeligt. 

Men behøver jo intet andet betyde end hun bare ikke har den "tradition". Man skal passe på ikke at læse for meget ind i alt.

Anmeld

22. august 2014

mulleh

Så fik svigerfamilien det også afvide og svigermor tog det pænt og sagde at hun godt havde tænkt på det et par gange. Men de sagde pænt tillykke. er så lettet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.