Puha at fortælle forældre at de skal være bedster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.120 visninger
15 svar
29 synes godt om
22. august 2014

mulleh

Ja det er det der skal ske over de næste par dage. 

Jeg er mega nervøs for hvordan de tager det. Puha. 

Idag fortæller vi mine forældre at de skal være mormor/morfar.

svigerfamilien får det afvide i næste uge når vi har været til NF.

men da mine forældre tager på ferie imorgen i 14 dage får de det afvide idag. (Ville ikke fortælle den gode nyhed over FaceTime).

men er super nervøs. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

Frk.S

Hvorfor er du nervøs?

Tror du ikke de bliver glade for nyheden? 

Anmeld

22. august 2014

mulleh

Frk.S skriver:

Hvorfor er du nervøs?

Tror du ikke de bliver glade for nyheden? 

Nej tror jeg ikke. 

Især ikke kæresten forældre. De bliver meget sure. De har sagt ligeud at de ikke vil passe vores børn og at de ikke vil være farmor/farfar før om nogle år for de føler ikke sig så gamle. Altså jeg må ikke kalde min kæreste's mor for svigermor. 

Anmeld

22. august 2014

Frk.S

mulleh skriver:

Nej tror jeg ikke. 

Især ikke kæresten forældre. De bliver meget sure. De har sagt ligeud at de ikke vil passe vores børn og at de ikke vil være farmor/farfar før om nogle år for de føler ikke sig så gamle. Altså jeg må ikke kalde min kæreste's mor for svigermor. 

Ej, ok hvor nedtur. 

Som om de skal bestemme det. De burde da bare være glade hvis de kan være "unge" med deres børnebørn. Men det må de jo om.

Det kan jo også være de vender på en tallerken når de får besked om at der er én på vej... eller om ikke andet så når den lille kommer.

Held og lykke med at overgive nyheden. 

Anmeld

22. august 2014

NGV

Vi havde samme problematik med mine forældre, så vi gav dem et kort de selv kunne sidde og læse, så de ikke behøvede at skulle have en eller anden mega "glædelig" reaktion overfor os lige med det samme, da de nok lige skulle vænne sig til det.

I kortet stod digtet:

"Trods velmende råd,

er et lille frø sået.

Vi håber ingen er skuffet,

for det er den beslutning vi har truffet

Tillykke med at I skal være bedsteforældre!"

Og det gik faktisk over al forventning

Anmeld

22. august 2014

lineog4

mulleh skriver:

Nej tror jeg ikke. 

Giv dem tid - min mor var heller ikke lykkelig da jeg fortalte jeg var gravid, tror det var svært at forholde sig til.

Og må lige sige, jeg heller aldrig vil kaldes svigermor og det handler ikke om modvilje mod en kommende kæreste til mine børn, men bare at det for mig er en mærkelig ting når jeg har et fint navn 

Anmeld

22. august 2014

mulleh

Mange tak for jeres beskeder. Jeg ved hvordan mine vil tage det, men svigerfamilien. Puha. Jeg må håbe det vender når den lille kommer til verden. Og ellers er det deres egen skyld.

Anmeld

22. august 2014

TNBC

mulleh skriver:

Nej tror jeg ikke. 

Man behøver ikke at passe dine børnebørn. Men qt de ikke vil være farmor/farfar er deres tab, for det kommer til at bide dem bagi om nogle år, når dit barn har et super forhold til dine forældre, men ikke med dem.

Du må ikke engang kalde hende svigermor,  ser hun også det som  gammel? 

Anmeld

22. august 2014

mulleh

Yurie skriver:

Man behøver ikke at passe dine børnebørn. Men qt de ikke vil være farmor/farfar er deres tab, for det kommer til at bide dem bagi om nogle år, når dit barn har et super forhold til dine forældre, men ikke med dem.

Du må ikke engang kalde hende svigermor,  ser hun også det som  gammel? 

Ja det gør hun :/ 

Anmeld

22. august 2014

mulleh

Så fik vi sagt det til mine forældre og min far blev meget glad. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.