Vi har desværre fået den værst tænkelige besked i mens vi opholder os i Nuuk i Grønland på ferie, at min mands moster sov ind i løbet af natten/morgenen hjemme i Danmark uden at fejle det mindste, de af familien der så hende aftenen forinden beskriver hende som frisk og glad som hun plejer.
Hun er et fantastisk menneske og har en overgang været som en bonusmor for min mand.
Hun havde sat bakken med morgenservice klar som hun altid gjorde til hendes mand og sig om aftenen. Da vækkeuret ringede siger hendes mand så til hende: Nå gamle, så må vi hellere stå op og få lidt morgenmad. Han forstår så ikke hvorfor hun ikke svarer og rækker sin hånd ud og aer hende på kinden og kan så mærke at hendes kind er helt kold
Min mand er helt knust da de var tætte og så sidder vi her i Nuuk og der er bare 4000km hjem. Heldigvis rejser vi hjem imorgen, men det er bare den værst tænkelige situation at være i fordi man jo af gode grunde hellere ville være lige i nærheden. Vi havde forenet os nogenlunde med tanken om at gammelonkel ikke ville leve så meget længere, da han har været syg - vi havde slet ikke set gammelmosters død som nært forstående
Og hun er bare så dejlig!
Begravelsen er på tirsdag og min mand syntes ikke vores søn på 4.5 år skal med - og jeg er faktisk lidt i tvivl da jeg mener det er naturligt, men kunne godt se at da vi snakkede med vores dreng om at gammelmoster var død og nu var blevet en stor stjerne på himlen som vi kunne se op på så grinte han og begriber selvfølgelig ikke samme omfang som os som bare græder og græder - så tænker at det er fornuftigt nok at han kommer i børnehave og måske har en legeaftale med bedstevennen efter børnehave og så vi henter ham der når vi kommer hjem. For han er jo en frisk lille gut som der er fuld fart på og kan måske ikke affinde sig med at begravelsen er sørgelig og familien ikke kan rumme ham for sorg, så måske er det i grunden bare fornuftigt nok at han endnu ikke kommer med.
Så beslutningen er taget, men er nysgerrig på hvad I baby.dker ville vælge i situationen.. 
Anmeld