Anonym skriver:
Hej..
Min forlovede er 21 år og jeg 18.
Mit dilemma er, at jeg rigtig gerne vil have et barn, da jeg syntes det er det næste skridt for os begge. Vi har før talt om det, han vil rigtig gerne den ene dag, men næsten dag vil han ikke.
Han siger han er bange, for ikke, at kunne give sit barn alt sin kærlighed endnu. Men jeg tænker, hvis vi har hinanden, vi har pengene og vi har kærligheden til hinanden, burde der vel intet problem være?
Jeg snakker om børn rigtig meget, fordi jeg ønsker mig dem så meget, jeg drømmer og drømmer som en normal kvinde gør og det går nogle gange ham på nerverne, som jeg også godt forstår, men jeg har bare brug for, at tale om det, når han nu ikke ønsker børn med mig endnu, er det forkert af ham eller mig, at forlange vi skal tale om det, hvis jeg har et behov for det?
Da i skulle være forældre for første gang, hvor gamle var i og jeres kærester?
Kom jeres kæreste og fortalte om han var klar eller skete det bare og så blev i enige om, at det var sådan det skulle være nu?
Ville jeres kæreste heller ikke være far, hvis han fandt ud af, at i var gravide uden det var planlagt?
Og til sidst, kan man mærke på sin kæreste hvornår han er klar eller nogle andre mærkninger?
Tak for jeres tid. Ingen negative kommentarer tak
Jo problemet er jo at han ikke er klar, og hvis han ikke er klar, er det ikke sikkert at han vil have den samme kærlighed til barnet, som han ville have hvis han var klar. Det kan virkelig ødelægge et forhold, at der er en der presser, for man føler sig skubbe ud på kanten, og så falder man.
Du skal lade vær med at tale med ham om det, for det er ikke fair, for igen han kan føle sig presset. Skriv til os herinde, eller snak med en veninde.
Jeg synes det er forkert af dig at forlange at han skal snakke om det, han har givet sin mening om det, og det må du så acceptere(selvom at det er hårdt. )
Nu skrev du at alle dine veninder har eller er ved at få børn, kan det ikke gøre dit ønske større, fordi du er den eneste der ikke har?? (Ikke for at sige at det er den eneste grund)
Jeg ville vente til at han sagde han var klar, som mange siger, i er meget unge, vær et par, vær unge og nyd hinanden. Giv ham lidt luft.