Anonym skriver:
Hej..
Min forlovede er 21 år og jeg 18.
Mit dilemma er, at jeg rigtig gerne vil have et barn, da jeg syntes det er det næste skridt for os begge. Vi har før talt om det, han vil rigtig gerne den ene dag, men næsten dag vil han ikke.
Han siger han er bange, for ikke, at kunne give sit barn alt sin kærlighed endnu. Men jeg tænker, hvis vi har hinanden, vi har pengene og vi har kærligheden til hinanden, burde der vel intet problem være?
Jeg snakker om børn rigtig meget, fordi jeg ønsker mig dem så meget, jeg drømmer og drømmer som en normal kvinde gør og det går nogle gange ham på nerverne, som jeg også godt forstår, men jeg har bare brug for, at tale om det, når han nu ikke ønsker børn med mig endnu, er det forkert af ham eller mig, at forlange vi skal tale om det, hvis jeg har et behov for det?
Da i skulle være forældre for første gang, hvor gamle var i og jeres kærester?
Kom jeres kæreste og fortalte om han var klar eller skete det bare og så blev i enige om, at det var sådan det skulle være nu?
Ville jeres kæreste heller ikke være far, hvis han fandt ud af, at i var gravide uden det var planlagt?
Og til sidst, kan man mærke på sin kæreste hvornår han er klar eller nogle andre mærkninger?
Tak for jeres tid. Ingen negative kommentarer tak
Hej..
Jeg var 24 da jeg fik min første datter, min kæreste var 32

Nu venter vi nr. 2 pige om ca. To mdr.
Jeg vil mene, at når I ikke er ældre, så kunne du godt "tåle" at vente et par år endnu! Især når din kæreste ikke rigtig er klar, og blir irriteret over at du snakker så meget om det. Måske vil han den ene dag, og ikke den næste, fordi han faktisk vil gøre dig glad ved at sige, at han også vil have børn, men at han bare ikke er klar lige nu?! Jeg synes det er fair nok, at du gerne vil snakke om det, men samtidig : respekter hans grænser.. Det kan være opslidende at blive ved med at høre på det, når nu han helst vil vente.
I er så unge endnu, nyd ungdommen lidt mere, og bed din kæreste om at sige til, når han også er klar. Han ved jo, at du er klar nu, så nu skal han bare selv nå dertil.. Drengen er jo kun 21

Selvom jeg var 6 år ældre end dig, første gang jeg fik barn, så synes jeg stadig jeg var tidligt ude. Jeg er knap 28 nu, og stadig INGEN af mine veninder har fået børn!! Det er altså en smule ensomt at være den eneste af pigerne der render rundt og stifter familie, og ville ønske mine veninder snart "kom igang", så vores unger ku vokse op sammen - sådan blir det bare ikke.. Tænk over hvor mange år du skal vente, til du får veninder, der også får børn..?!

men held og lykke fremover.. Du kan sagtens nå at få børn, selvom du venter lidt endnu