hænger din hverdag sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.025 visninger
9 svar
4 synes godt om
19. august 2014

Fru Hansen

Efter det nye skoleår er begyndt har vores børn fået nye skoletider og sfoen har flyttet lokaler. Det betyder at mine dage er blevet et puslespil uden lige. Min mand og jeg har har ganske almindelige fuldtidsjob, men vi kan dårligt nå at hente vores tre børn inden lukketid.  Når vi så kommer hjem starter et kapløb med lektier, aftensmad og andre praktiske sager inden sengetiden. Læg dertil et utal af forældremøder og arrangementer i skole/spejder/sportsklubber osv

jeg er ved at køre død i det. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få det hele til at hænge sammen længere.

Hverken min mand eller jeg kan umiddelbart gå ned i arbejdstid, da vores arbejdspladser ikke tilbyder det. At finde nyt job i disse tider er heller ikke nemt. Men jeg har besluttet at lede noget andet gerne på deltid. Det løser dog ikke problemet her og nu og faktisk er jeg glad for mit job.
Vi har ingen bedsteforældre til rådighed og jeg har prøvet at sætte opslag op rundt omkring for at få en ansat til at hjælpe med at hente børn.

Hvordan ser hverdagen ud hos jer andre med job og flere børn/skolebørn. Føler i jer også kørt over en gang i mellem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2014

Aagaard

Fru Hansen skriver:

Efter det nye skoleår er begyndt har vores børn fået nye skoletider og sfoen har flyttet lokaler. Det betyder at mine dage er blevet et puslespil uden lige. Min mand og jeg har har ganske almindelige fuldtidsjob, men vi kan dårligt nå at hente vores tre børn inden lukketid.  Når vi så kommer hjem starter et kapløb med lektier, aftensmad og andre praktiske sager inden sengetiden. Læg dertil et utal af forældremøder og arrangementer i skole/spejder/sportsklubber osv

jeg er ved at køre død i det. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få det hele til at hænge sammen længere.

Hverken min mand eller jeg kan umiddelbart gå ned i arbejdstid, da vores arbejdspladser ikke tilbyder det. At finde nyt job i disse tider er heller ikke nemt. Men jeg har besluttet at lede noget andet gerne på deltid. Det løser dog ikke problemet her og nu og faktisk er jeg glad for mit job.
Vi har ingen bedsteforældre til rådighed og jeg har prøvet at sætte opslag op rundt omkring for at få en ansat til at hjælpe med at hente børn.

Hvordan ser hverdagen ud hos jer andre med job og flere børn/skolebørn. Føler i jer også kørt over en gang i mellem?

Jeg kan ikke hjælpe desværre - men er det ikke meningen at ungerne ikke skal have lektier for? er det ikke en af grundende til at skoletiderne er blevet længere?

Mvh Line

Anmeld

19. august 2014

lineog4

Her er alle fritidsaktiviterne ikke gået i gang endnu, så lige nu hænger det sammen. Men kan huske hvordan vi hang i en tråd i foråret - og nu er er mine arbejdstider ændret og meget lidt fleksible (er lærer) så ved ikke endnu om vi kan få det til at hænge sammen.

Lige pt er de eneste lektier her hjemme læsning med de to af dem - men kan godt se det nok ikke holder i længden, sidste pr havde min datter minimum 30 minutter ud over læsning. Dog havde jeg fået hende lært selv at være styrende og det hjalp en del...

Men nej I er ikke de eneste og kan egentlig kun råde til at se efter hvad kan gøres når børnene sover, vi har fx flyttet indkøb til når de sover

Anmeld

20. august 2014

serinasmor

Hvor gamle er børnene ?

Bor i langt fra skolen?

Kan det give mening at lade den/de største køre/gå hjem selv ?

Vi har kun 1 barn og hun er endnu i børnehave ...men da vi ikke har bil og ikke arbejder i samme by som vi bor hænger det også kun sammen fordi vi får det til det

Du skriver at i ikke har mulighed for at gå ned i tid - men har i så mulighed for at skubbe jeres arbejdstid så den ene møder tidligt og går tidligere - den anden møder senere og går senere ... Eller er der evt mulighed for at tage arbejde med hjem et par timer om ugen ?

Anmeld

20. august 2014

Mimic

Aagaard skriver:

Jeg kan ikke hjælpe desværre - men er det ikke meningen at ungerne ikke skal have lektier for? er det ikke en af grundende til at skoletiderne er blevet længere?

Mvh Line

Desværre er der mange skoler, hvor der, på trods af lektiecafé og understøttende undervisning, stadig er lektier når de kommer hjem, vores er en af dem, og derfor har jeg valgt at tage min datter ud af lektiecaféen i hver fald om onsdagen, hvor hun skal til fodbold.

Anmeld

20. august 2014

Mimic

Fru Hansen skriver:

lige pt. går jeg hjemme, så lige nu hænger det sammen, men hvis jeg får fuldtidsarbejde, ved jeg heller ikke hvad vi skal gøre, manden har 80 km på job og er først hjemme kl 17.30, dvs, 30 min efter at SFO er lukket,

men kan i ikke lade den største cykle/gå hjem selv?

eller få en ung pige til at hjælpe jer?? bare et par timer om ugen

Anmeld

20. august 2014

Skouboe

Planlægning, benhård prioritering og så en accept af at der ikke er megen "kvalitetstid" i hverdagene, men at alt går op i at få tingene til at hænge sammen - og rugbrødsdage.

Vi har 2 børn på 4 og 5, jeg har fuldtidsarbejde og min mand er selvstændig. Ungerne går til svømning og gymnastik, jeg styrketræner 2 dage om ugen og går til gymnastik om 1 gang om ugen.

Anmeld

20. august 2014

1977

Profilbillede for 1977

Her hænger det heldigvis sammen. Manden møder kl 05, så han er tidlig hjemme. Jeg har skiftende arbejdstider, så jeg er hjemme kl 13,45, 15.45 eller i aftenvagt. 

Så jeg er vist en af få heldige. Mit eneste problem er at jeg ikke ser mit barn så meget når jeg er i aftenvagt. Men det er vist mere mit behov 

Anmeld

20. august 2014

Joan ( Smallie )

Jeg tog en hård beslutning og skiftet arbejde så jeg igen passer grise så jeg kan aflevere ungerne 6.20 og være på arbejde 6.30 og så kan jeg gå kl 15 og ungerne og jeg kan være hjemme ved 15.30 tiden og det har givet en helt anden ro på familien og mine børn er ikke stresset mere men det kræver jo så også jeg arbejder hver anden weekend.

Og så går vi kun til en aktivtet om ugen og det er spring gymnastik og det gør hele familien mor og far er træner og ungerne springer jo så med. Det virker her og giver en dejlig rolig hverdag hvor der er tid til alle.

Den motion jeg så får er ved at stå på rulleskøjter og det kan jeg klare når ungerne er lagt i seng.

Anmeld

20. august 2014

Ciss

Jeg er alene med to (en i 2. klasse, og en i børnehave) - og nej, uden gode venners hjælp ville det ikke gå. Jeg har skiftende arbejdstider og en god del eftermiddag/aften/weekend-arbejde, og det siger sig selv, at så klarer man ikke at hente børn i sfo og bhg, før de lukker. Børnenes bedsteforældrer på farssiden bor i nærheden men er i fuldt arbejde og har 117 fritidsaktiviteter, så de hjælper kun en gang i mellem, hvis det lige kan passes ind imellem de andre ting, de skal. Min x-mands søster hjælper gerne, hvis hun kan, men hun arbejder selv i butik, og har derfor mange dage, hvor hun selv arbejder sent. Mine naboer har selv to små børn, hun er i fuldt arbejde, og han kombinerer arbejde og studier, så de har selv nok om ørene. De kan ikke hjælpe mig med at hente, men nogen gange, ser de efter børnene for mig, hvis jeg virkelig ikke kan få enderne til at mødes. Min bedste veninde har de samme arbejdstider, som jeg selv, men nogle gange får jeg lov til at låne hendes bil, når jeg skal hente/bringe børnene. Dermed er jeg totalt afhængig af, at min X-mand hjælper til. Ikke så morsomt at være afhængig af ham på den måde. Han har det med at bruge det imod mig. Jeg kender flere teenagere, som sikkert kunne se efter børnene et stykke tid efter skolen, men de kan jo ikke hente dem (De må hentes med bil) - og så har de ikke meget lyst til at binde sig til at skulle passe børn fast f eks hver onsdag kl 16-19. I tillæg kommer så alle de gange, hvor børnene er blevet inviteret til fødselsdag, fritidsaktiviteter osv.

Resultatet af det hele er, at hver eneste uge bliver tilført en god dose ekstra stress, fordi jeg må finde nye løsninger hele tiden for at få kabalen til at gå op, og jeg hader, at jeg må stå i taknemmelighedsgæld til så mange mennesker.

Beklager, det blev langt. Du ramte lige ned et stort frustrationsfeldt hos mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.