StineW79 skriver:
Syntes det er en rigtig fin artikel, og or det meste ret rammende!!
Da jeg var barn, havde vi en låge i hækken indtil naboen, så vi frit ku færdes i hinandens hjem osv. Min far var selvstændig og min mor arbejde til kl 16-16.30. Mig og min storesøster var da tit alene hjemme selvom vi ik var mere end 5 og 6 år, men vi ku altid gå ind til vores naboer.
Vi blev passet af min faster de første 3 år af mit liv osv.
Nu arbejder den bedsteforældrene, hvilket ik gir de samme muligheder som før.
Dog syntes jeg at vi i min familie ( hele familien ) hjælper og tænker på hinanden! Der er altid nogen det gerne vil passe vores børn, kigge efter vores katte og ingen sidder alene juleaften osv.
Jeg er vokset op i en familie hvor alle var velkommen, selv de børn hvis forældre faldt ved siden af. Min mor har samlet på de "herreløse" og min far har fartet landet rundt, når der har været brug for det.
Vi prøver at lære vores børn at alle er lige og fortjener det samme, hvilket self betyder at de også er vores ansvar. Håber da at det lykkes.. Vh stine
Tak for dit svar, dejligt at høre at din familie har været/er sådan

Jeg kommer også selv fra sådan en familie.. Med et par udsving selvfølgelig. Men generelt er der blevet taget af hinanden...
For mig rammer den her artikel meget godt i forhold til hvad vi gør og synes om vores naboer og sådan. Det er som om der er større afstande mellem os familier.
Min søde nabo, som er blevet en god veninde, og jeg snakkede om, at vi slet ikke ser børn cykle rundt om eftermiddagen/aftenen mere. Grundet nyere teknologi, kan børnene sende sms'er osv. Da jeg var barn besøgte vi hinanden lige når vi havde lyst, bankede på hinanden døre og spurgte om ham og hende kunne lege. Vi vidste ikke på forhånd om de overhovedet var hjemme..
Det synes jeg er synd i dagens DK. Teknologi er godt for nogle ting, men det er som om det gør os mere fraværende over for hinanden og livet generelt.
Nå, lidt et sidespor. Og artiklen sætter egentlig mest fokus på det med "landsbyen" og familien... Hvilket jeg synes er ret interessant