Kan cykle selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2014

MorDk

esioul skriver:

Må indrømmer jeg også bliver rigtig forskrækket med børn i trafikken, hvis jeg kan se forældrene går lidt fra barnet/børnene. 

Vi i bil kan jo ikke vide om barnet pludselig svinger ud 

Nej og det kan vi som forældre i princippet heller ikke. Og det er også med lidt is maven nogen gange. Men vores søn har stor respekt for bilerne og vejene. Men selvfølgelig er det vores ansvar og vi er hans øjne. Derfor cykler han heller ikke bare allevegne. Vi vurderer situationen og sig GO for han kan cykle m.m

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2014

Røverdatter

Du kender dit barn bedst.
Sejt at han kan køre så flot allerede!

Jeg lader ofte min dreng "bestemme" hvordan han gør tingene, og hvor meget han er i stand til. Jeg har tillid til hans egen sans for sin udvikling. MEN jeg er altid total med, når han er i gang med noget "nyt" eller "stort/farligt". Jeg har vist altid været den der ravne-agtige-mor. Har styr på ham selvom han er et par meter væk. Han skal have lov at prøve selv, og mærke frustration og måske blive ked af det eller sur.

Selvfølgelig er det ikke helt det samme i trafikken - der SKAL man bare være på. Men det synes jeg nu også det lyder til at du er! Du kender din søn, og ved om han er forsigtig osv osv.. Og du kender hans signaler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.