Kan cykle selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
11 svar
11 synes godt om
15. august 2014

MorDk

Min søn fylder 4 til september.

Han har cyklet på sin 2 hjulet siden 1.august 2013.Mor er sgu stolt! Han cykler på cykelsti med og ude os. Når det er uden os så går vi på fortorvet og "hjælper" ham verbalt. 1 pift og han stopper prompte! Det går rigtig godt. Vi skal selvfølgelig stadig være hans øjne og være opmærksomme. Men han klarer det rigtig flot! Folk glor lidt når lillemand stopper ved hajtænderne, rødt lys osv. HAr også fået "dræberblikkene" af og til... men det tager jeg mig ikke af.

Cykler I også med jeres unger? 

Ville bare lige dele!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2014

Janni.

Han er da mega sej.!

Her cykler farmand og sønnike i børnhave. Far på cykel og sønnike på løbecykel. Der er omkring 2,5 km. Silas har helt styr på hvor han skal stoppe og kigge efter trafikken.

De lærer hurtigt de kære små.

Anmeld

15. august 2014

Thalia

Vi cykler meget med vores børn. Den ældste på 7 cykler til og fra skole alene og vores yngste er 2 og kører til og fra institution på løbecyklen. 

Begge vores store drenge er også startet med løbecykel, og så har de kunne gå direkte til pedalcykler uden støttehjul når de er blevet tre.

Med den fart den toårige har på er jeg ikke i tvivl om at han skifter over lige så hurtigt

Anmeld

15. august 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
MorDk skriver:

Min søn fylder 4 til september.

Han har cyklet på sin 2 hjulet siden 1.august 2013.Mor er sgu stolt! Han cykler på cykelsti med og ude os. Når det er uden os så går vi på fortorvet og "hjælper" ham verbalt. 1 pift og han stopper prompte! Det går rigtig godt. Vi skal selvfølgelig stadig være hans øjne og være opmærksomme. Men han klarer det rigtig flot! Folk glor lidt når lillemand stopper ved hajtænderne, rødt lys osv. HAr også fået "dræberblikkene" af og til... men det tager jeg mig ikke af.

Cykler I også med jeres unger? 

Ville bare lige dele!

Hvorfor får du dræberblikke? Kan ikke se hvad det er du gør forkert?

Anmeld

15. august 2014

EnGodMor

Omsorgsgiver skriver:

Hvorfor får du dræberblikke? Kan ikke se hvad det er du gør forkert?

Ja det tænkte jeg os. 

Vil nu os mene at når børn er fire år, så ved de da os hvad rødt lys betyder og at man stopper ved hajtænderne osv. 

Det lærer de jo både af forældrene og i børnehaven

Anmeld

15. august 2014

Thalia

EnGodMor skriver:

Ja det tænkte jeg os. 

Vil nu os mene at når børn er fire år, så ved de da os hvad rødt lys betyder og at man stopper ved hajtænderne osv. 

Det lærer de jo både af forældrene og i børnehaven

Jeg tænker lidt på om dræberblikkene handler om hvor langt væk du står fra barnet når der er rødt lys eller hajtænder? Altså om han måske er kørt lidt i forvejen og du derfor er et par meter bagud.

Du kender jo dit barn godt nok til at vide at han nok skal stoppe, men for andre kan den slags godt ligne en ret farlig situation.

Anmeld

15. august 2014

EnGodMor

Thalia skriver:

Jeg tænker lidt på om dræberblikkene handler om hvor langt væk du står fra barnet når der er rødt lys eller hajtænder? Altså om han måske er kørt lidt i forvejen og du derfor er et par meter bagud.

Du kender jo dit barn godt nok til at vide at han nok skal stoppe, men for andre kan den slags godt ligne en ret farlig situation.

Det kunne jo selvfølgelig være nogle mennesker har altså os bare lidt for ondt i rumpen og som du selv siger, forældrene kender jo deres børn bedst

Anmeld

16. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her cykler thea også en del, og nu er hun begyndt i skole cykler hun hver dag. Føler mig også rigtig sikker på hende, og hun er rigtig opmærksom på andre, så det er dejligt. X

Anmeld

17. august 2014

MorDk

Thalia skriver:

Ja han cykler godt  nok lidt i forvejen... Kan sagtens være derfor. 

Anmeld

17. august 2014

esioul

Ja han cykler godt  nok lidt i forvejen... Kan sagtens være derfor. 

Må indrømmer jeg også bliver rigtig forskrækket med børn i trafikken, hvis jeg kan se forældrene går lidt fra barnet/børnene. 

Vi i bil kan jo ikke vide om barnet pludselig svinger ud 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.