Caroline86 skriver:
Hej kloge koner 
Jeg så lige en reklame for neutrals desinficerende produkter. Og så kom jeg til at tænke på en ting. "må" man egentlig bruge den slags når man er gravid? Da jeg var til Nf-scanning havde det stillet afspritning overalt på afdelingen som de gerne ville have man bruger før og efter besøg. Men er det egentlig spækket med alkohol? 
håber nogen kan svare mig, for jeg vil egentlig gerne have sådan en i tasken, hvis det ikke er skadeligt for bebser!
knus Caroline 12+3
Nu synes jeg ikke, at du skal tænke så meget på det. Det er kun nogle få gange du skal bruge dem. Jeg kender de der produkter meget godt. Det er ikke normalt i Dk, men i andre lande bliver de brugt meget (hand sanitizer). Jeg boede længe i Indien og der har jeg brugt dem flittigt!

Hænderne bliver ikke mere tørre end når man bruger sæbe. Og du er i en situation hvor du ikke skal bruge den flere gange om dagen. At du skal kun bruge en gang i mellem mht sygehuset er det fint nok. Huden kan suge noget alcohol, men mændge er såååå minimalt, når nu "vasker" fingre med så en produkt. Jeg synes, at det er meget normalt, at man skal og have været til lægen, nu at der er så meget snak om influenza. Eller også man har rørt mange ting ude i offenlige stedder for at undgå en eller anden virus eller bakterie.
Anmeld