Desinficerende gel/servietter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.018 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej kloge koner
Jeg så lige en reklame for neutrals desinficerende produkter. Og så kom jeg til at tænke på en ting. "må" man egentlig bruge den slags når man er gravid? Da jeg var til Nf-scanning havde det stillet afspritning overalt på afdelingen som de gerne ville have man bruger før og efter besøg. Men er det egentlig spækket med alkohol?
håber nogen kan svare mig, for jeg vil egentlig gerne have sådan en i tasken, hvis det ikke er skadeligt for bebser!
knus Caroline 12+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

Kaufie

Så længe du ikke spiser det tror jeg ikke det skader. Alkoholen fordamper vel, og efterlader dine hænder/whatever fri for skadelige baciller......

Jeg har en pumpeflaske stående ved puslebordet, da vi ikke har en håndvask lige ved siden af.

Anmeld

17. august 2009

Moderator

Kaufie skriver:

Så længe du ikke spiser det tror jeg ikke det skader. Alkoholen fordamper vel, og efterlader dine hænder/whatever fri for skadelige baciller......

Jeg har en pumpeflaske stående ved puslebordet, da vi ikke har en håndvask lige ved siden af.

tak så tror jeg da lige at jeg skal ud og investere i sådan noget

Anmeld

17. august 2009

JJ74

Da jeg var til NF scanning var der lidt bekymring om der evt. var influenza A i mit kollektiv og sygeplejersken sagde jeg skulle købe noget desinficerende på apoteket og bruge det jævnligt... så satser på at det er ok til gravide.
Tror nu også alkohol er værst hvis det indtages, det fordamper vel når det bruges udvordens.

Anmeld

17. august 2009

Zelania

Hmm det er et godt spørgsmål. Nu plejer ting fra neutral jo at være rigtig godt. Men er det ikke noget med at det udtørrer når det kommer i forbindelse med luft i stedet for at "trække" ind i huden som f.eks creme.

Set fra en anden vinkel samler man jo bakterier op alle vegne når man er nogle steder, så mon ikke det er lidt værre for bebs end at desinficere sine hænder.

Umiddelbart vil jeg ikke tro det er farligt, men jeg er ikke ekspert

Klem herfra

Anmeld

17. august 2009

Moderator

Zelania skriver:

Hmm det er et godt spørgsmål. Nu plejer ting fra neutral jo at være rigtig godt. Men er det ikke noget med at det udtørrer når det kommer i forbindelse med luft i stedet for at "trække" ind i huden som f.eks creme.

Set fra en anden vinkel samler man jo bakterier op alle vegne når man er nogle steder, så mon ikke det er lidt værre for bebs end at desinficere sine hænder.

Umiddelbart vil jeg ikke tro det er farligt, men jeg er ikke ekspert

Klem herfra

jeg tror jeg køber mig sådan en gel...den er nemlig rar at have i tasken når man har pillet ved penge eller sådan noget..
Må indrømme jeg er lidt hys omkring det der H1N1 virus... måske også fordi jeg er i høj risiko gruppe for at blive smittet
Jeg tænker nemlig også at neutral plejer at være fint at bruge, så mon ikke det er ok!? og specielt når de opfordrer til det på hospitalet!?
Så må jeg jo bare samtidig finde en god håndcreme at bruge så hænderne ikke tørrer helt ud

Tak for Jeres svar!

Anmeld

17. august 2009

Fines mor

Faktisk så siger de "kloge" at det er bedre at spritte hænder, end at bruge alm. sæbe!!!
Jeg har købt en flaske til at tage med på ferie, ungerne kan godt li at smøre sig ind, så på den måde ved jeg de får rene hænder.

Anmeld

17. august 2009

Zelania

Ja det tror jeg sagtens du kan gøre Caroline Jeg er også lidt penippen med alt den snavs, men det var jeg nu også før jeg blev  gravid hehe.. bare når man tager bussen og rør et håndtag kan det jo være fyld med baktusser, fy føj

Knuser

Anmeld

17. august 2009

Zeta

Fines mor skriver:

Faktisk så siger de "kloge" at det er bedre at spritte hænder, end at bruge alm. sæbe!!!
Jeg har købt en flaske til at tage med på ferie, ungerne kan godt li at smøre sig ind, så på den måde ved jeg de får rene hænder.

Du har ret, men sprit affedter også huden og derfor skal man huske at bruge masser af creme, så fugten igen trænger ned i huden og man ikke ender med tørre fingre/hænder

Anmeld

17. august 2009

Fines mor

Zeta skriver:

Du har ret, men sprit affedter også huden og derfor skal man huske at bruge masser af creme, så fugten igen trænger ned i huden og man ikke ender med tørre fingre/hænder

Jaaa.. men jeg forventer heller ikke, at man vil have "hænderne" i krukken heletiden :-)))) Alt med måde!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.