Foruroligende.. Vidste ikke det kunne lade sig gøre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.433 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. august 2009

S.L.S

Læste lige et indlæg på et andet site, som gjorde mig lidt trist til mode og fik mig til at tænke...
Det var en kvinde der gik i fødsel som hun skulle og da de kom på FG viste det sig at barnet var dødt??? De sagde det var vuggedød inde i maven... Det må jeg så indrømme at jeg aldrig har hørt om før, er der nogen af jer der har det??

Ved godt man ikke liiige skal læse sådan nogle indlæg, da det påvirker en', men sgu også svært at lade være..
Føler virkelig med hende, og andre i samme situation... Ved alt er vel her, men det var det jo også hos hende... Hvad hvis det gik hen og skete og man mistede.. Puhaaa det går lige i hjertet...

Har ledt nettet igennem om vuggedød i maven, men har intet fundet om det??

Tanker til alle herfra  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

Plysbjørnen

S.L.S skriver:

Læste lige et indlæg på et andet site, som gjorde mig lidt trist til mode og fik mig til at tænke...
Det var en kvinde der gik i fødsel som hun skulle og da de kom på FG viste det sig at barnet var dødt??? De sagde det var vuggedød inde i maven... Det må jeg så indrømme at jeg aldrig har hørt om før, er der nogen af jer der har det??

Ved godt man ikke liiige skal læse sådan nogle indlæg, da det påvirker en', men sgu også svært at lade være..
Føler virkelig med hende, og andre i samme situation... Ved alt er vel her, men det var det jo også hos hende... Hvad hvis det gik hen og skete og man mistede.. Puhaaa det går lige i hjertet...

Har ledt nettet igennem om vuggedød i maven, men har intet fundet om det??

Tanker til alle herfra  

Det lyder som Puk Rebecca fra D.U.M. hendes datter havde også lidt vuggedød inde i maven... Det er åbenbart noget med at barnet af uforklarlige årsager dør lige før fødslen...

Anmeld

17. august 2009

Cris

Ja, det kan ske. Der er faktisk så mange ting. Jeg kender en som har haft noget lignende. Men i stedet for vuggedød var noget andet. Jeg vil ikke beskrive, hvad lægerne sagde om hvordan hendes død baby så ud...   Men hun gik gennem så mange smerter både fysisk og psykisk... Og det var en veninde jeg havde dengang vi var i Indien første gang. Alt det papir arbejde derover og de skulle igennem en helt vild process, for de har nogle andre traditioner... Nå. Men derfor skal vi være glad for hver dag vi har det godt i livet. Og vi skal have det godt og ikke finde på undskyldninger eller situationer, for at have det dårligt. Livet kan være hårdt i forvejen og det kan komme så pludseligt...

Anmeld

17. august 2009

Nadi

Trold skriver:

Det lyder som Puk Rebecca fra D.U.M. hendes datter havde også lidt vuggedød inde i maven... Det er åbenbart noget med at barnet af uforklarlige årsager dør lige før fødslen...

Jeg sad lige og tænkte på det, det lød nemlig lige som det hun var ude for. Men jeg har bare aldrig fået en opfølgning på hvad der skete med hendes datter.

Anmeld

17. august 2009

Plysbjørnen

Nadi skriver:

Jeg sad lige og tænkte på det, det lød nemlig lige som det hun var ude for. Men jeg har bare aldrig fået en opfølgning på hvad der skete med hendes datter.

De fik vist aldrig rigtig en afklaring... Men fik afvide at det var vuggedød, og hvis det ikke var sket inde i maven ville det være sket inden for de første par måneder efter fødslen...

Anmeld

17. august 2009

Nadi

Trold skriver:

De fik vist aldrig rigtig en afklaring... Men fik afvide at det var vuggedød, og hvis det ikke var sket inde i maven ville det være sket inden for de første par måneder efter fødslen...

Ja man kan vist ikke "forebygge" vuggedød. Mener at have læst om en svensk undersøgelse som viste at det var noget forudbestemt og at det vist var en fejl i hjernen der gjorde at barnet led vuggedøden, hvis jeg husker rigtigt.

Anmeld

17. august 2009

Miamaja

Vuggedod kan ske baade for og efter fodslen. kender en 18 aarig hvis dod blev kaldt vuggedod af en laege dvs hun dode uden nogen syneladende aarsag. der er bare et hvis mellemrum mellem 0- 8 mdr hvor vuggedod er 'mest normalt'. trist

Anmeld

17. august 2009

oo

uh ja, livet er en meget skrøbelig størrelse. der var også en der mistede lige inden fødslen i mission baby...men måske var det moderkageforgiftning?? jeg kan ikke huske det, men syntes det var frygteligt at se.
så melder der sig et nyt lille liv og straks vælter bekymringerne ind over en - sådan har jeg det i hvert fald selv efter at have mistet

Anmeld

17. august 2009

S.L.S

Tak for jeres svar... Men tror bare ikke på vuggedød i selve maven.. Det må være noget andet der går ind og nedbryder noget vigtigt... Men men kan jo også tage fejl... Lyder til at der har været nogle grimme episoder.. Men jeg tænker positivt og holder godt øje med at der er liv hverdag, og går til kontrol scanning osv tit...

Det er jo 10år siden sidst jeg var gravid, så der er jo en masse tanker omkring det hele...

Endnu engang tak for jeres svar...

Anmeld

18. august 2009

Sweet1978

Vidste det også kun far DUM, men om det så er vuggedød eller andet vil jeg ikke udtale mig om. Ved bare at jeg selv har den holdning at graviditet og baby er et mirakel man ikke kan/må tage for givet og at intet er sikkert før du kører hjem med en baby i armene. Vi købte udstyr i sin tid men intet blev pakket ud stillet op før jeg havde født, det skulle kunne returneres i så fald.

Har faktisk for nylig haft snakken med min kusine, som er i 20 uge ca. halvvejs og de har fuldt indrettet babyrum, jeg sagde min holdning og at jeg selvfølgelig krydsede fingre for dem, men at jeg synes det er et farligt sats for, det er bare så hårdt hvis noget går galt. Så at skulle kigge på alt det som var klar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.