Returret på vaskemaskine??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.526 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. august 2009

ekzunz

Jeg har lige været i Skousen idag og købe en vaskemaskine....vi aftalte at vi henter den i morgen, men vi betalte den idag.

Nu har jeg så lige googlet lidt, og den vaskemaskine som jeg lige har betalt 6.999 kr. for hos Skousen kan jeg købe på nettet til 3.895......så skal jeg godt nok hente den i Måløv - men det kan jeg vist lige klare for 3.000 kr.....

De har 30 dages retur-ting - så der burde da ikke være problemer i at ringe imorgen tidlig og sige vi har fortrudt vel???
Vi har jo ikke afhentet varen endnu.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

Rasmine

Nope, selvfølgelig kan du få pengene tibage.
Print evt annoncen ud, på den der er billigere, og vis den, måske kan du presse dem i pris.

Anmeld

17. august 2009

Zeta

Mebach skriver:

Nope, selvfølgelig kan du få pengene tibage.
Print evt annoncen ud, på den der er billigere, og vis den, måske kan du presse dem i pris.

Nope desværre....

På deres webshop (fjernsalg) har man altid 14 dages fortrydelsesret = krav på at hæve handlen og pengene retur.

I deres fysiske betuk gælder dette ikke. Der har man kun ombytningsret i 30 og det er altså ikke det samme som at man får pengene tilbage.

Læs evt.; http://www.skousen.dk/Handelsbetingelser-112.aspx og denne som gælder deres butik (fysisk) http://www.skousen.dk/30_dages_bytteservice-44.aspx

Så hvis det var mig, ville jeg sige: vi har lige fået en Miele af mine svigerforældre i morgengave, så vi har ikke noget at bruge den bestilte til, kan jeg få mine penge tilbage?

Anmeld

17. august 2009

ekzunz

Zeta skriver:

Nope desværre....

På deres webshop (fjernsalg) har man altid 14 dages fortrydelsesret = krav på at hæve handlen og pengene retur.

I deres fysiske betuk gælder dette ikke. Der har man kun ombytningsret i 30 og det er altså ikke det samme som at man får pengene tilbage.

Læs evt.; http://www.skousen.dk/Handelsbetingelser-112.aspx og denne som gælder deres butik (fysisk) http://www.skousen.dk/30_dages_bytteservice-44.aspx

Så hvis det var mig, ville jeg sige: vi har lige fået en Miele af mine svigerforældre i morgengave, så vi har ikke noget at bruge den bestilte til, kan jeg få mine penge tilbage?

Ændrer det så noget at jeg ikke har fået en faktura endnu?? Jeg har kun fået en ordreseddel - fakturaen får jeg først når jeg henter maskinen.

Anmeld

17. august 2009

Zeta

Ændrer det så noget at jeg ikke har fået en faktura endnu?? Jeg har kun fået en ordreseddel - fakturaen får jeg først når jeg henter maskinen.

Juraen er således, du har indgået et bindende køb da du kørte dit dankort igennem, eller betalte kontant. Fakturaudstedelse er bare en efterfølgende formsag, men du har jo også en kvittering fra dankort eller indbetaling.

Har du ikke betalt, så ville jeg sige rend-og-hop hvis ikke de annullerede. Selv om en mundtlig aftale om ordre er lige så bindende for dig, men svær at bevise for forretningen.

Anmeld

17. august 2009

ekzunz

Zeta skriver:

Juraen er således, du har indgået et bindende køb da du kørte dit dankort igennem, eller betalte kontant. Fakturaudstedelse er bare en efterfølgende formsag, men du har jo også en kvittering fra dankort eller indbetaling.

Har du ikke betalt, så ville jeg sige rend-og-hop hvis ikke de annullerede. Selv om en mundtlig aftale om ordre er lige så bindende for dig, men svær at bevise for forretningen.

Hmmm - jeg må jo bare bede til at han er lidt serviceminded. Der er jo heldigvis nogen der er til at tale med, og vi fik en lang snak om alle de andre ting vi står for at skulle købe, så måske han kan se en fordel i at yde lidt ekstra service.

Tak for hjælpen.

Anmeld

17. august 2009

Zeta

Znuzke skriver:

Hmmm - jeg må jo bare bede til at han er lidt serviceminded. Der er jo heldigvis nogen der er til at tale med, og vi fik en lang snak om alle de andre ting vi står for at skulle købe, så måske han kan se en fordel i at yde lidt ekstra service.

Tak for hjælpen.

Men det kunne være at de andre ting var 50% billigere end hos dem. Gå efter kontant tilbagebetaling, og sig intet om den kan købes billigere andet sted, gå efter historien om at svigerforældrene har købt til Jer inden de tog på ferie, og at I lige har fået beskeden. Det vil han ikke kunne stå for.

Iøvrigt, Elgiganten har prisgaranti på alt, og de leverer og opstiller på din adr. mod et gebyr. Har selv brugt dem og sparet mange penge

Anmeld

18. august 2009

Rasmine

Jesus...

Har aldrig hørt om man ikke kan få pengene tilbage.
Ellers laver du bare en scene, en stor én!

Anmeld

18. august 2009

Tynen

Mebach skriver:

Jesus...

Har aldrig hørt om man ikke kan få pengene tilbage.
Ellers laver du bare en scene, en stor én!

Anmeld

18. august 2009

Rasmine

Znuzke:
Ellers kan jeg henvise til nedenstående link:
http://www.youtube.com/watch?v=ujAZuqPmmig

Hvis de ikke giver dig pengene tilbage, laver du bare en lignende scene!

Det virker her, men nu er man jo også lidt af en Hillbilly irl!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.