Nogen som har hørt/prøvet at..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. august 2014

Anonym trådstarter

Hej de damer

Vi er endelig kommet i gang med vores første homon-behandling, efter mange måneders ventetid.

Her kommer min undren / spørgsmål, jeg har været til skanning 3 gange af æggene, 1 gang målte de ca. 10, 2 gang næsten 13, 3 gang var det skrumpet ned til 9-10

Nogen som har hørt eller oplevet at æggene skrumper? Mens man indtager hormoner.

Jeg var helt forvirret & fortvivlet da jeg kom ud derfra igår, skal skannes igen i morgen og hvis der ikke er sket noget, afsluttes denne mdr. uden et forsøg - og vi skal vente til næste cyklus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

esioul

Anonym skriver:

Hej de damer

Vi er endelig kommet i gang med vores første homon-behandling, efter mange måneders ventetid.

Her kommer min undren / spørgsmål, jeg har været til skanning 3 gange af æggene, 1 gang målte de ca. 10, 2 gang næsten 13, 3 gang var det skrumpet ned til 9-10

Nogen som har hørt eller oplevet at æggene skrumper? Mens man indtager hormoner.

Jeg var helt forvirret & fortvivlet da jeg kom ud derfra igår, skal skannes igen i morgen og hvis der ikke er sket noget, afsluttes denne mdr. uden et forsøg - og vi skal vente til næste cyklus.

Har ikke lige prøvet af de skrumper.

Men ville ikke gå uden et 

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Har ikke lige prøvet af de skrumper.

Men ville ikke gå uden et 

Åh tak 

Nej, i mit hovede virker det mærkeligt - må håbe på mirakler i morgen, får jeg vidst brug for 

Anmeld

12. august 2014

esioul

Anonym skriver:

Åh tak 

Nej, i mit hovede virker det mærkeligt - må håbe på mirakler i morgen, får jeg vidst brug for 

men jeg ved at der er stor forskel på hvordan man reagerer på de forskellige hormoner.

Hvilket hormon har du fået og hvor meget?

Anmeld

12. august 2014

Flødebollen

Anonym skriver:

Hej de damer

Det skete for mig I 1. Cyklus. 

Dog ik på hormoner. Vi fandt ud af, at mit FSH niveau ik steg tilstrækkeligt og de derfor faktisk gik til grunde før de overhovedet var kommet ind hvor de bliver befrugtet = ingen ægløsning

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

men jeg ved at der er stor forskel på hvordan man reagerer på de forskellige hormoner.

Hvilket hormon har du fået og hvor meget?

Jeg får Gonal-f, startede på 50 enheder, derefter 75, og nu 100 endheder.

Ja det er selvfølgelig også rigtig, blev bare forbavset 

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

Flødebollen skriver:

Det skete for mig I 1. Cyklus. 

Dog ik på hormoner. Vi fandt ud af, at mit FSH niveau ik steg tilstrækkeligt og de derfor faktisk gik til grunde før de overhovedet var kommet ind hvor de bliver befrugtet = ingen ægløsning

Ja okay, blev bare nervøs. For alle jeg indtil videre har spurgt, har aldrig hørt om det. Og må indrømme jeg ikke har google det, da det til tider kan gøre mere skade end gav. Så hellere høre om nogen der har oplevet noget ligene 

må bare håbe på det bedste i morgen - vi giver i hvert fald ikke op. 

Anmeld

12. august 2014

Chewy

Anonym skriver:

Ja okay, blev bare nervøs. For alle jeg indtil videre har spurgt, har aldrig hørt om det. Og må indrømme jeg ikke har google det, da det til tider kan gøre mere skade end gav. Så hellere høre om nogen der har oplevet noget ligene 

må bare håbe på det bedste i morgen - vi giver i hvert fald ikke op. 

Gonal F stimulerer det gode i ægget - dvs. sunde æg vil vokse, hvorimod Pergotime stimulere ravl og krat. Jeg tænker, at det enten kan være fordi det æg der sidder nu ikke er godt, eller blot at din krop lige skal vende sig til hormonerne. Det er jo trods alt kun den første cyklus.

En tredje årsag kan være, at de målte forkert til forrige skanning. Synes det lyder mærkeligt at de ligefrem krymper...

Held og lykke med det

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

Chewy skriver:

Gonal F stimulerer det gode i ægget - dvs. sunde æg vil vokse, hvorimod Pergotime stimulere ravl og krat. Jeg tænker, at det enten kan være fordi det æg der sidder nu ikke er godt, eller blot at din krop lige skal vende sig til hormonerne. Det er jo trods alt kun den første cyklus.

En tredje årsag kan være, at de målte forkert til forrige skanning. Synes det lyder mærkeligt at de ligefrem krymper...

Held og lykke med det

Ja okay, sådan havde jeg ikke tænkt. Det tror jeg lige jeg vil spørger om i morgen. Men ja det er første homon behandling, så vi holder modet oppe, blev bare forbavset. Men kunne være jeg i morgen skulle spørger lidt ind til det, nu hvor jeg har sundet mig lidt over svaret.

ja det kunne sagtens være, selvom hun gav udtryk for det ikke var unormalt, men ja det er første gang og kroppen skal jo også have lov at vende sig til homerne  

Så må se hvad de siger i morgen - også tage den derfra, så bare på skærmen sidste gang og kunne godt se de så mindre ud igår.

Mange tak 

Anmeld

12. august 2014

esioul

Anonym skriver:

Jeg får Gonal-f, startede på 50 enheder, derefter 75, og nu 100 endheder.

Ja det er selvfølgelig også rigtig, blev bare forbavset 

åhh okay.

Jeg fik kun 37,5 og derefter 75. 

Håber næste scanning er positiv 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.