Børnefødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2014

LilleSmølf

LinLin skriver:

Nu skriver TS jo ikke at hendes dreng bliver mobbet eller at han "bliver slået" - men at "den anden dreng slår"...
Det er ikke det samme i min verden og jeg synes stadig at man skal lære sine børn at man inviterer alle i gruppen eller ingen.

Det ville jo være det samme hvis de tog afsted fra bhv! Så ville den her dreng jo ikke blive sorteret fra "fordi han slår".

Jeg ville klart være ekstra Obs på ham men jeg ville aldrig bare undlade at invitere ham!
(Kan ikke lige huske om TS skriver forældrene bliver der eller om børnene bliver afleveret og hentet senere)

Hvordan kan "den anden dreng slår" ikke forstås som at han bliver slået? Jeg tror heller ikke at vi opfatter TS indlæg på samme måde.

Jeg siger jo meget tydeligt at det er MIN mening - JEG blev konstant mobbet og holdt ude og jeg var SÅ ked til mine fødselsdage fordi de børn SKULLE med. Det ville jeg bare aldrig udsætte min dreng for.

Og jeg ville heller ikke bare undlade at invitere, men hvis moren var ligeglad med at hendes dreng slår skal det da ikke gå ud over mit barn.

Men det ville jo også kræve fuldstændig ligegyldighed fra hendes side - og de færreste forældre er vel så ligeglade med at deres børn er voldelige overfor andre børn? Især hvis de får at vide, at barnet så ikke kan være med i en social sammenhæng?

Men ja, jeg synes at man skal lære sine børn, at hvis man slår og giver andre børn lyst til at græde til deres egen fødselsdag, må man også forvente ikke at blive inviteret.

Ved godt det er BH niveau og det er moren og ikke drengen der har skylden, men min dreng er 1. prioritet for mig. Jeg ville stadig gøre alt i min magt for at de kunne komme med så alle fik en god dag, men et andet barn ville aldrig betyde mere end mit eget.

Det er bare min mening, TS må jo frit vælge hvad hun gør (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

LinLin

LilleSmølf skriver:

Hvordan kan "den anden dreng slår" ikke forstås som at han bliver slået? Jeg tror heller ikke at vi opfatter TS indlæg på samme måde.

Jeg siger jo meget tydeligt at det er MIN mening - JEG blev konstant mobbet og holdt ude og jeg var SÅ ked til mine fødselsdage fordi de børn SKULLE med. Det ville jeg bare aldrig udsætte min dreng for.

Og jeg ville heller ikke bare undlade at invitere, men hvis moren var ligeglad med at hendes dreng slår skal det da ikke gå ud over mit barn.

Men det ville jo også kræve fuldstændig ligegyldighed fra hendes side - og de færreste forældre er vel så ligeglade med at deres børn er voldelige overfor andre børn? Især hvis de får at vide, at barnet så ikke kan være med i en social sammenhæng?

Men ja, jeg synes at man skal lære sine børn, at hvis man slår og giver andre børn lyst til at græde til deres egen fødselsdag, må man også forvente ikke at blive inviteret.

Ved godt det er BH niveau og det er moren og ikke drengen der har skylden, men min dreng er 1. prioritet for mig. Jeg ville stadig gøre alt i min magt for at de kunne komme med så alle fik en god dag, men et andet barn ville aldrig betyde mere end mit eget.

Det er bare min mening, TS må jo frit vælge hvad hun gør (:

Fordi nogle børn får stemplet som "den der slår" hvis det er blevet set at det har slået et andet barn det betyder ikke nødvendigvis at ts's barn er blevet slået og slet ikke at han er "offeret"....

Jeg siger ikke jeg ikke forstår at man kan være utryg! Har selv en stille ældste søn der var utryg ved en dreng fra hans klasse men han havde egentligt aldrig gjort David noget - han havde "bare" set ham her drengen slås med andre drenge...

Han havde så også en mor der ikke ville se problemet og drengen kom til at gå 0. Klasse om. Og wuhu han har en lillebror som min yngste søn nu går i bhv med og formentligt skal i skole med som er hen ad samme støbning....

Anmeld

11. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her bliver det sådan at endten inviterer man alle eller ingen! Vh stine

Anmeld

11. august 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

En børnefødselsdag er med opsyn fra de voksne. Også må de voksne dig og din mand have samme holdning til hvordan dagen skal forløbe, med grænsesætning m.m også være på pletten inden der når ske nogen skade. 

Børne fødselsdage er for alle børn man kan ikke udelukke 1 barn her og der. Det er også sårende for ham der ikke bliver inviteret og måske bare er lidt et misforstået barn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.