Børnefødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
13 svar
12 synes godt om
11. august 2014

Anonym trådstarter

Hej baby piger. 

Jeg søger et råd. 

Min søn har fødselsdag om 14 dage og han skal selfølgelig have drengene fra børnehaven hjem. Pga besparelser er der ikke resourcer til at de samlet fra bh tager ud, så det bliver i privat at ungerne bliver inviteret. 

Der er en enkel dreng min søn er utryg ved, min søn fortæller at han slår og ikke ønsker at lege med ham. 

Ved tidligere fødselsdage har jeg mødt barnet og moderen og i hendes selskab er det ikke nemt at få et ord indført(meget højtråbende og mig mig mig mig hele tiden) . Jeg ønsker ikke at ekskludere barnet og moderen, men af hensyn til min søn kan jeg så undlade at invitere knægten uden at de andre vil se skævt til det? 

Traditionen er at vi forældre mødes bagefter til en kop kaffe og restekage... 

Hvad ville i have gjort i den givne situation? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

LinLin

Hvis han hører til den gruppe der bliver inviteret hjem (stuen, årgangen, drengene eller hvad det nu er) så synes jeg ikke du kan lade være med at invitere ham også...

Anmeld

11. august 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Hej baby piger. 

Jeg søger et råd. 

Min søn har fødselsdag om 14 dage og han skal selfølgelig have drengene fra børnehaven hjem. Pga besparelser er der ikke resourcer til at de samlet fra bh tager ud, så det bliver i privat at ungerne bliver inviteret. 

Der er en enkel dreng min søn er utryg ved, min søn fortæller at han slår og ikke ønsker at lege med ham. 

Ved tidligere fødselsdage har jeg mødt barnet og moderen og i hendes selskab er det ikke nemt at få et ord indført(meget højtråbende og mig mig mig mig hele tiden) . Jeg ønsker ikke at ekskludere barnet og moderen, men af hensyn til min søn kan jeg så undlade at invitere knægten uden at de andre vil se skævt til det? 

Taget kontakt til moderen og fortalt hvordan tingene står. Hvis hun er forstående, inviterer du. Hvis hun ikke er og mener at hendes barn er en engel og at du overdriver - så må de blive hjemme.

Ja, ja, fælleskab - men det kræver samarbejde fra ALLE sider. Og jeg ville ALDRIG ødelægge min drengs fødselsdag baseret på "burde" og "plejer".

Men det er så bare min mening, føl efter hvad du selv synes er bedst (:

Anmeld

11. august 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg synes ikke at du kan undlade at invitere ham - selvfølgelig vil fer blive set skævt til det, hvis drengen ellers hører til i den gruppe der inviteres.

(Men man kan jo i sit stille sind håbe at de ikke kan komme )

Anmeld

11. august 2014

LinLin

LilleSmølf skriver:

Taget kontakt til moderen og fortalt hvordan tingene står. Hvis hun er forstående, inviterer du. Hvis hun ikke er og mener at hendes barn er en engel og at du overdriver - så må de blive hjemme.

Ja, ja, fælleskab - men det kræver samarbejde fra ALLE sider. Og jeg ville ALDRIG ødelægge min drengs fødselsdag baseret på "burde" og "plejer".

Men det er så bare min mening, føl efter hvad du selv synes er bedst (:

Vil du gøre det samme når din søn skal i skole?

Anmeld

11. august 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Hej baby piger. 

Jeg søger et råd. 

Det syntes jeg simpelthen ikke man kan være bekendt, en sådan udelukkelse vil da gøre drengen enorm ked af det, hvordan ville du have det hvis det var din dreng der blev udelukket

Monica

Anmeld

11. august 2014

PernilleogLouis

Jeg syns heller ikke man kan være det bekendt - så synd for drengen og jeg ville godt nok og så blive ked af det hvis mit barn som det eneste ikke blev inviteret.

Syns og så det er forældrenes ansvar at lære barnet at man ikke kan sortere på den måde. Selvom min dreng heller ikke er bedste venner med alle så lærer jeg ham at man skal være sød ved alle

Anmeld

11. august 2014

LilleSmølf

LinLin skriver:

Vil du gøre det samme når din søn skal i skole?

Hvis min søn blev slået og mobbet af en anden dreng/pige og forældrene nægtede at være konstruktive omkring det - så absolut, ja!

Min dreng skal da ikke have sin fødselsdag ødelagt med angst fordi en eller anden mor ikke ønsker at tage ansvar. Det er syndt for drengen, ja, men mit ansvar som mor er mit barn, og hendes ansvar er hendes barn. Hvis hun fralægger sig det ansvar er det hendes valg og problem - jeg kan jo ikke sætte et andet barn før mit eget.

MEN - det er jo derfor jeg opfordrer til dialog, i stedet for at drengen bare ikke bliver inviteret. At man snakker med moren om, at der ER problemer så hun kan forstå at det kan have konsekvenser for hendes søns sociale liv.

Ved godt mange ikke vil være enige, men sådan er det jo bare (:

Anmeld

11. august 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej baby piger. 

Jeg søger et råd. 

Jeg ville invitere alle, men sætter nogle regler, og hvis de ikke bliver overholdt, må man gå, for det skal ikke ødelægge din søns fødsesldag. 

Sig til de andre forældre, at du har oplevet nogle ting andre gang, som du helst ikke vil opleve igen, uden at beskylde drengen(for det er ikke hans skyld) 

Anmeld

11. august 2014

LinLin

LilleSmølf skriver:

Hvis min søn blev slået og mobbet af en anden dreng/pige og forældrene nægtede at være konstruktive omkring det - så absolut, ja!

Min dreng skal da ikke have sin fødselsdag ødelagt med angst fordi en eller anden mor ikke ønsker at tage ansvar. Det er syndt for drengen, ja, men mit ansvar som mor er mit barn, og hendes ansvar er hendes barn. Hvis hun fralægger sig det ansvar er det hendes valg og problem - jeg kan jo ikke sætte et andet barn før mit eget.

MEN - det er jo derfor jeg opfordrer til dialog, i stedet for at drengen bare ikke bliver inviteret. At man snakker med moren om, at der ER problemer så hun kan forstå at det kan have konsekvenser for hendes søns sociale liv.

Ved godt mange ikke vil være enige, men sådan er det jo bare (:

Nu skriver TS jo ikke at hendes dreng bliver mobbet eller at han "bliver slået" - men at "den anden dreng slår"...
Det er ikke det samme i min verden og jeg synes stadig at man skal lære sine børn at man inviterer alle i gruppen eller ingen.

Det ville jo være det samme hvis de tog afsted fra bhv! Så ville den her dreng jo ikke blive sorteret fra "fordi han slår".

Jeg ville klart være ekstra Obs på ham men jeg ville aldrig bare undlade at invitere ham!
(Kan ikke lige huske om TS skriver forældrene bliver der eller om børnene bliver afleveret og hentet senere)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.