Har du en Citroen med opbevaringsrum i gulvet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2014

Autostol.dk

Hejsa alle sammen...

Jeg ville lige høre om et par stykker af jer ville sende lidt billeder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2014

2721

Autostol.dk skriver:

Hejsa alle sammen...

Ej nej undskyld. Jeg læste at der var en anden der ville gøre det og tænkte derfor mine var urelevante, jeg vil meget gerne sende nogle hvis det er. Kæresten er bare kørt med bilen, så det kan ikke blive lige nu.

Anmeld

27. august 2014

k&k&k&k

Autostol.dk skriver:

Hejsa alle sammen...

Har skrevet PB til dig

Anmeld

28. august 2014

Autostol.dk

2721 skriver:

Ej nej undskyld. Jeg læste at der var en anden der ville gøre det og tænkte derfor mine var urelevante, jeg vil meget gerne sende nogle hvis det er. Kæresten er bare kørt med bilen, så det kan ikke blive lige nu.

Ok - men du må gerne gøre det.

Anmeld

28. august 2014

Autostol.dk

k&k&k&k skriver:

Har skrevet PB til dig

Du har fået en besked.

Anmeld

28. august 2014

Lenats31

Sagtens.

I nogle af de store 7 personers biler er producenterne begyndt, at lave opbevaringsrum i gulvet mellem forsæderne og bagsæderne. Det er som sådan meget smart med et rum i gulvet, hvor der sikkert kan være en masse, men....

Hvis du har en autostol med støtteben (det har de fleste baser til babystolen), så må sådan en ikke stå ovenpå et opbevaringsrum. For ved en kollision vil støttebenet gå ned igennem låget til opbevaringsrummet og autostolen/base vil ryge ned i hullet.

Det vil resultere i, at barnet bliver udsat for en større påvirkning ved kollisionen. Derudover er autostolene heller ikke testet/godkendt til, at stå ovenpå sådan et opbevaringsrum og det vil således ikke gå indunder reglerne for " godkendt sikkerhedsudstyr"

Så ligetil er det dog ikke. Det kommer helt an på autostolsproducenten. 

Jeg har haft flere af disse biler i hænderne iøvrigt. Jeg har haft fat i en ekspert på området. 

Og som sagt så kommer det an på hvilken producent der er tale om. Man skal læse både manualer og bil-listen grundigt igennem.

Anmeld

5. september 2014

Autostol.dk

Autostol.dk skriver:

Jeg er igang med et indlæg om de opbevaringsrum, som mange af de store familie biler har i gulvet. Men jeg mangler lidt billeder af sådan et rum.

Jeg vil derfor høre om nogle herinde har en Citroen (eller anden bil med et opbevaringsrum i gulvet) og som kunne være interesseret i at tage et par billeder til mig?

Der skal være et billede:

• Når rummet er lukket til - både oppefra og fra siden
  • Når det er åbnet - både oppefra og fra siden
  • Et par andre billeder, hvis det viser rummet bedre.

Jeg har et gavekort på 250kr. til  Coolbaby.dk, som jeg vil sende til den, der kan hjælpe med ovenstående.

Pft.

Rettelse til ovenstående.

Autostol.dk ønsker ikke længere, at blive associerede med Coolbaby.dk, hvorfor gavekortet ikke vil være til denne shop.

Du kan derimod få et gavekort til Pixizoo.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.