Har du en Citroen med opbevaringsrum i gulvet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2014

De3Guldklumper

Autostol.dk skriver:

Hej,

Hvad mener du med "fyld"?

Det er ikke tomt

Men hvis det skal være tomt så skal jeg jo bare lige ha det tømt først

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

Kløver

Autostol.dk skriver:

Det skal være foran bagsædet, da opbevaringsrummet har betydning for, hvilken autostol du må sætte på bagsædet.

Men tak for tilbuddet.

Er det noget du kan uddybe, aldrig hørt om

det og vi har sådan. Nogle rum, men vores er ikke bare lige til at åbne, som

på de nyere Citroën modeller  

Anmeld

12. august 2014

Autostol.dk

Pylle3 skriver:

Det er ikke tomt

Men hvis det skal være tomt så skal jeg jo bare lige ha det tømt først

På den måde

Ja det skal være tomt på billederne, men du må også godt tage et billede mens det er fyldt - hvis det må bruges i indlægget?

Anmeld

12. august 2014

Autostol.dk

2721 skriver:

Jeg har en Citroën C4 Picasso, vi er dog lige kommet hjemfra ferie, så den er blevet lidt snavset på gulvet.
Interesseret?

Ja det kan sagtens bruges.

Gør ikke noget det er lidt beskidt - sålænge det ikke er helt mudret ind

Anmeld

12. august 2014

Autostol.dk

Maja84 skriver:

Er det noget du kan uddybe, aldrig hørt om

det og vi har sådan. Nogle rum, men vores er ikke bare lige til at åbne, som

på de nyere Citroën modeller  

Sagtens.

I nogle af de store 7 personers biler er producenterne begyndt, at lave opbevaringsrum i gulvet mellem forsæderne og bagsæderne. Det er som sådan meget smart med et rum i gulvet, hvor der sikkert kan være en masse, men....

Hvis du har en autostol med støtteben (det har de fleste baser til babystolen), så må sådan en ikke stå ovenpå et opbevaringsrum. For ved en kollision vil støttebenet gå ned igennem låget til opbevaringsrummet og autostolen/base vil ryge ned i hullet.

Det vil resultere i, at barnet bliver udsat for en større påvirkning ved kollisionen. Derudover er autostolene heller ikke testet/godkendt til, at stå ovenpå sådan et opbevaringsrum og det vil således ikke gå indunder reglerne for " godkendt sikkerhedsudstyr"

Anmeld

12. august 2014

2721

Autostol.dk skriver:

Ja det kan sagtens bruges.

Gør ikke noget det er lidt beskidt - sålænge det ikke er helt mudret ind

Okay. Kan tage nogle i morgen

Anmeld

12. august 2014

De3Guldklumper

Autostol.dk skriver:

På den måde

Ja det skal være tomt på billederne, men du må også godt tage et billede mens det er fyldt - hvis det må bruges i indlægget?

Har du en mail man kan sende dem til?

Anmeld

13. august 2014

Kløver

Autostol.dk skriver:

Sagtens.

I nogle af de store 7 personers biler er producenterne begyndt, at lave opbevaringsrum i gulvet mellem forsæderne og bagsæderne. Det er som sådan meget smart med et rum i gulvet, hvor der sikkert kan være en masse, men....

Hvis du har en autostol med støtteben (det har de fleste baser til babystolen), så må sådan en ikke stå ovenpå et opbevaringsrum. For ved en kollision vil støttebenet gå ned igennem låget til opbevaringsrummet og autostolen/base vil ryge ned i hullet.

Det vil resultere i, at barnet bliver udsat for en større påvirkning ved kollisionen. Derudover er autostolene heller ikke testet/godkendt til, at stå ovenpå sådan et opbevaringsrum og det vil således ikke gå indunder reglerne for " godkendt sikkerhedsudstyr"

Tak, vi har en 7 pers Citroën grand C4 Picasso og har pt en brio med base, med støtteben i bilen, må vist lige tjekke om foden står på låget eller. ved bare der er rum man kan åbne i de nyere modeller men i vores som er fra 06 er lågene skruet fast så aner ikke om det er rum eller ? 

Lidt skræmmende den Info ikke er oplyst hverken ved forhandler af autostole, eller bilforhandleren :0

Anmeld

13. august 2014

Autostol.dk

Pylle3 skriver:

Har du en mail man kan sende dem til?

Ja - du sender bare til info@autostol.dk - og tak!

Anmeld

13. august 2014

Autostol.dk

Maja84 skriver:

Tak, vi har en 7 pers Citroën grand C4 Picasso og har pt en brio med base, med støtteben i bilen, må vist lige tjekke om foden står på låget eller. ved bare der er rum man kan åbne i de nyere modeller men i vores som er fra 06 er lågene skruet fast så aner ikke om det er rum eller ? 

Lidt skræmmende den Info ikke er oplyst hverken ved forhandler af autostole, eller bilforhandleren :0

Lige præcis. Derfor jeg vil sætte lidt fokus på det.

Kan nemlig se, at Citroen har mange af de store biler og det mærke med flest svar i mit spørgeskema om 3 autostole i bilen - så synes det vil være på sin plads med lidt fokus på problemet.

Jeg skrev til 20 bil mærker og spurgte om opbevaringsrummet og Citroen ville ikke skrive, hvilke modeller det var i, da de undskyldte sig med, at der var for mange forskellige modeller, så det ville blive uoverskueligt med nye/gamle modeller hvor der var/ikke var opbevaringsrum.

Så jeg har desværre ikke en komplet liste over deres modeller, hvor det kan give problemer. Men satser på de vender tilbage når det får lidt opmærksomhed 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.