Hjælp til penicillin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2014

Jibbe

Her er de først begyndt at spise det uden brok, ved 2 års alderen. Ellers har vi sprøjtet det ind bagerst i kinden, så laver de automatisk en synkebevægelse. Det er så hårdt - men nødvendigt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Snoopy77 skriver:

Tak :-)

Velbekomme

Det var kun ganske lidt cacao - i den situation hvor hun bare ikke ville sluge sin medicin ville vi næsten prøve alt. Så selvom vi ikke går ind for at give små børn en masse usundt, så var det nu altså dét der blev løsningen i den uges tid det stod på.

Rigtig god bedring til dit barn

Anmeld

10. august 2014

Snoopy77

Ariel skriver:

Hvilke slags får hun?

Primcillin

Anmeld

10. august 2014

Jeia

Snoopy77 skriver:

Primcillin

Det har min søn fået, vi prøvede at blande det med alt muligt, intet virkede. Til  vi prøvede at blande det med kakaomælk i et snapseglas, det var et hit, han brokkede sig, da kuren var slut :-) Men han var over to, og havde prøvet kakao inden, så ved ikke om det virker med din datter, men det er værd at prøve. Ellers bed om det med jordbær smag i stedet, det har datteren fået, det gled ned uden problemer.

Anmeld

10. august 2014

Klumpe-dumpe

Snoopy77 skriver:

Primcillin

Kakao tager den grimme eftersmag som primcilin giver.

Anmeld

10. august 2014

bøllen

Min er lige startet i behandling , samme penicilin. Her bliver det også givet i sprøjte . 1/2 delen, noget at drikke , resten , noget at drikke - belønning 3 stk slik  Det virker.

Anmeld

10. august 2014

Snoopy77

Jeia skriver:

Det har min søn fået, vi prøvede at blande det med alt muligt, intet virkede. Til  vi prøvede at blande det med kakaomælk i et snapseglas, det var et hit, han brokkede sig, da kuren var slut :-) Men han var over to, og havde prøvet kakao inden, så ved ikke om det virker med din datter, men det er værd at prøve. Ellers bed om det med jordbær smag i stedet, det har datteren fået, det gled ned uden problemer.

Det handler om smalspektret vs. bredspektret medicin. Den "smalle" har den grimme smag men er bedst for barnet. Så jeg gætter på at lægen vil sige nej hvis jeg ringer og beder om det bare pga. smagen. 

Jeg prøver det med kakao, og har også garderet mig med yoghurt  

Anmeld

10. august 2014

PrincessTanja

Vores datter ville heller ikke tage penicillinen i sprøjten sidst hun fik det, hun spyttede det patou ud! - og ellers gik hun rundt med det i munden og nægtede og synke. Så vi købte yogurt (de små 6-pak Danonino - de har kraftig smag) og så gik det i hende med lethed.

Fik ellers et råd om at sprøjte det ind i mundvigen og så trykke let med en tommeltot på et blødt punkt under hagen - det skulle udløse synkerefleks, men det virkede altså ikke på vores lille Anna.

Anmeld

10. august 2014

Snoopy77

PrincessTanja skriver:

Vores datter ville heller ikke tage penicillinen i sprøjten sidst hun fik det, hun spyttede det patou ud! - og ellers gik hun rundt med det i munden og nægtede og synke. Så vi købte yogurt (de små 6-pak Danonino - de har kraftig smag) og så gik det i hende med lethed.

Fik ellers et råd om at sprøjte det ind i mundvigen og så trykke let med en tommeltot på et blødt punkt under hagen - det skulle udløse synkerefleks, men det virkede altså ikke på vores lille Anna.

Tak :-) 

Anmeld

10. august 2014

Tildemor

Jeg fik at vide da jeg var barn at hvis jeg tog den pænt fik jeg en vingummi af eget valg, og jeg elskede at spise det, det smagte sødt kan jeg huske men kan da være det har ændret sig siden da 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.