Hjælp til penicillin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.675 visninger
28 svar
12 synes godt om
9. august 2014

Snoopy77

Hej piger. 

Min datter på 14 måneder har fået kold lungebetændelse og får derfor flydende penicillin (siden igår). Det smager tydeligvis ikke godt og det er en kamp at få det i hende, hun får det med en lille plastiksprøjte. 

Er der nogen af jer der har nogle tips til hvordan man kan gøre det lettere? Må man blande det i noget? Hun får samtidig en maske fordi lægen også mistænker asmatisk bronkitis og den er hun selvfølgelig heller ikke glad for 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

Lukas&Liam<3

Smager det ikke af jordbær? Jeg troede det smagte godt, min søn blev altid skide sur når der ikke var mere og gik selv og fandt flasken frem og ville ha mere

Kan du ikke blande det op med noget yoghurt?

Min søn har også fået den maske med 6 sprøjt dagligt, han vænnede sig rimelig hurtigt til det hvis bare du tager det køligt og måske snakker med hende imens, så gik det i hvert fald lettere her

Anmeld

9. august 2014

Snoopy77

Lukas&Liam<3 skriver:

Smager det ikke af jordbær? Jeg troede det smagte godt, min søn blev altid skide sur når der ikke var mere og gik selv og fandt flasken frem og ville ha mere

Kan du ikke blande det op med noget yoghurt?

Min søn har også fået den maske med 6 sprøjt dagligt, han vænnede sig rimelig hurtigt til det hvis bare du tager det køligt og måske snakker med hende imens, så gik det i hvert fald lettere her

Haha nej desværre, ingen jordbærsmag her  Så tror jeg hun ville elske det. Jeg må se om det går an i noget yoghurt, det er bare svært hvis hun så ikke spiser op. Og jeg synes den smag virker ret gennemtrængende. 

6 gange om dagen? Blev han ikke speedet af den? Det synes jeg godt nok min datter gør. 

Anmeld

9. august 2014

Snoopy77

Snoopy77 skriver:

Haha nej desværre, ingen jordbærsmag her  Så tror jeg hun ville elske det. Jeg må se om det går an i noget yoghurt, det er bare svært hvis hun så ikke spiser op. Og jeg synes den smag virker ret gennemtrængende. 

6 gange om dagen? Blev han ikke speedet af den? Det synes jeg godt nok min datter gør. 

Men måske skulle jeg prøve på en anden måde end med den sprøjte. 

Anmeld

9. august 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Vi blandede det med lidt cacao og så i en sprøjte - så var det åbenbart tåleligt for vores lille pige

Anmeld

9. august 2014

Snoopy77

AnjaM skriver:

Vi blandede det med lidt cacao og så i en sprøjte - så var det åbenbart tåleligt for vores lille pige

Tak :-)

Anmeld

9. august 2014

Klumpe-dumpe

Snoopy77 skriver:

Hej piger. 

Min datter på 14 måneder har fået kold lungebetændelse og får derfor flydende penicillin (siden igår). Det smager tydeligvis ikke godt og det er en kamp at få det i hende, hun får det med en lille plastiksprøjte. 

Er der nogen af jer der har nogle tips til hvordan man kan gøre det lettere? Må man blande det i noget? Hun får samtidig en maske fordi lægen også mistænker asmatisk bronkitis og den er hun selvfølgelig heller ikke glad for 

Hvilke slags får hun?

Anmeld

9. august 2014

Bassemor<3

Snoopy77 skriver:

Hej piger. 

Min søn fik det hver dag de første 6 måneder af hans liv, vi havde også et værre bøvl med det, men vi begyndte at give ham det i søvne, når han var faldet i søvn stak jeg stille sprøjten i munden og gav lidt af gangen og så sank han helt på refleks

Anmeld

9. august 2014

Lukas&Liam<3

Snoopy77 skriver:

Nej synes jeg ikke han gjorde. Han fik både den blå og den brune, 2x blå og 1x den brune 2x dagligt.

Vi er heldigvis kommet af med den, men det kostede os så også vores hund /:

Anmeld

9. august 2014

Lukas&Liam<3

Nååår, det min dreng har fået hed noget andet. Men det var penicillin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.