Bange for at sove igen efter mareridt sidste nat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2014

Maja88

Anonym skriver:

Jeg er lige lidt i tvivl om hvilket forum jeg skal ligge denne tråd i, så hvis den ligger forkert må I lige rette mig.

Men som overskriften skriver er jeg virkelig bange for at falde i søvn og sove igen. Jeg havde det klammeste mareridt i nat, hvor til sidst i mareridtet drømte at jeg blev kvalt af en person jeg kender. I ved sådan med begge hænder og hvor skjoldbruskirtlen bliver mast. Jeg gispede voldsomt efter vejret og forsøgte at få folk der gik forbi rummet vi stod i, til at hjælpe, men uden held. Til sidst vågner jeg og ligger stadig og gisper efter vejret. Jeg vaklede derefter ud på badeværelset, hvor min Bricanyl (astmainhalator) og tog et enkelt sug af den. Det hjalp ikke umiddelbart og jeg lagde mig derefter ind i seng igen efter at have taget et glas saft med i seng, simpelthen bare for at få noget sukker.

Efterfølgende faldt jeg i "søvn", nok nærmere en slags døs og vågnede ca. en time efter igen.

Hele dagen har jeg virkelig haft det skidt. Jeg har haft hovedpine, kvalme, ondt i nakken og i halsen (sådan omkring skjoldbruskirtlen og det er virkelig klamt at tænke på med det mareridt i mente). Derudover har jeg virkelig rystet som et espeløv.

Nu ligger jeg så og skal prøve at sove, men hver gang jeg er ved at døse lidt hen vågner jeg helt op igen og tør ikke rigtig give mig hen til søvnen.

Nogen der kan lidt drømmetydning og måske komme med lidt beroligende ord. Synes bare virkelig det er så klamt og skræmmende. Det skal lige siges at jeg er gravid 6+6.  

Jeg tænker måske umiddelbart også, du har haft et astma anfald..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

LilleSmølf

Kay skriver:

Tror ikke det er smart med sovepiller når hun skriver hun er gravid

Nej, okay Der var jeg lige hurtig nok, det skal man selvfølgelig ikke når man er gravid! Så ikke lige at hun var det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.