Bange for at sove igen efter mareridt sidste nat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.492 visninger
11 svar
4 synes godt om
7. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg er lige lidt i tvivl om hvilket forum jeg skal ligge denne tråd i, så hvis den ligger forkert må I lige rette mig.

Men som overskriften skriver er jeg virkelig bange for at falde i søvn og sove igen. Jeg havde det klammeste mareridt i nat, hvor til sidst i mareridtet drømte at jeg blev kvalt af en person jeg kender. I ved sådan med begge hænder og hvor skjoldbruskirtlen bliver mast. Jeg gispede voldsomt efter vejret og forsøgte at få folk der gik forbi rummet vi stod i, til at hjælpe, men uden held. Til sidst vågner jeg og ligger stadig og gisper efter vejret. Jeg vaklede derefter ud på badeværelset, hvor min Bricanyl (astmainhalator) og tog et enkelt sug af den. Det hjalp ikke umiddelbart og jeg lagde mig derefter ind i seng igen efter at have taget et glas saft med i seng, simpelthen bare for at få noget sukker.

Efterfølgende faldt jeg i "søvn", nok nærmere en slags døs og vågnede ca. en time efter igen.

Hele dagen har jeg virkelig haft det skidt. Jeg har haft hovedpine, kvalme, ondt i nakken og i halsen (sådan omkring skjoldbruskirtlen og det er virkelig klamt at tænke på med det mareridt i mente). Derudover har jeg virkelig rystet som et espeløv.

Nu ligger jeg så og skal prøve at sove, men hver gang jeg er ved at døse lidt hen vågner jeg helt op igen og tør ikke rigtig give mig hen til søvnen.

Nogen der kan lidt drømmetydning og måske komme med lidt beroligende ord. Synes bare virkelig det er så klamt og skræmmende. Det skal lige siges at jeg er gravid 6+6.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2014

Isabella_mor

Desværre kan jeg ikke drømmetyde, men jeg kan trøste dig med at det bare var en drøm, og at det ikke er noget som er sket i virkeligheden, selvom det føles utrolig virkeligt.  

Så prøv at tænk på noget dejligt, noget der gjorde dig glad for nylig. hvis du prøver at tænke på noget rart inden du falder i søvn, så vil man typisk drømme i den retning.

Anmeld

7. august 2014

Kay

Kan trøste med at virkelig virkelighedstro drømme følger med at være gravid

Jeg har ofte drømme hvor jeg når jeg vågner, slet ikke føler mig udhvilet fordi jeg har lavet så meget i drømmen... jeg ved ikke hvorfor det er sådan, men jeg drømte også den slags drømme i min første gravidit... og har fået afvide at det er helt normalt, selvom det godt kan være meget skræmmende... jeg er tit med i biljagter og skuddueller som kvindelig mafia boss

Anmeld

7. august 2014

Flødebollen

Kay skriver:

Kan trøste med at virkelig virkelighedstro drømme følger med at være gravid

Jeg har ofte drømme hvor jeg når jeg vågner, slet ikke føler mig udhvilet fordi jeg har lavet så meget i drømmen... jeg ved ikke hvorfor det er sådan, men jeg drømte også den slags drømme i min første gravidit... og har fået afvide at det er helt normalt, selvom det godt kan være meget skræmmende... jeg er tit med i biljagter og skuddueller som kvindelig mafia boss

Kunne ikk lade være med at grine af det sidste. 

Kvindelig mafiaboss. Det må være lederen (moderen) i dig, der giver dig den karakter

Anmeld

7. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Jeg er lige lidt i tvivl om hvilket forum jeg skal ligge denne tråd i, så hvis den ligger forkert må I lige rette mig.

Men som overskriften skriver er jeg virkelig bange for at falde i søvn og sove igen. Jeg havde det klammeste mareridt i nat, hvor til sidst i mareridtet drømte at jeg blev kvalt af en person jeg kender. I ved sådan med begge hænder og hvor skjoldbruskirtlen bliver mast. Jeg gispede voldsomt efter vejret og forsøgte at få folk der gik forbi rummet vi stod i, til at hjælpe, men uden held. Til sidst vågner jeg og ligger stadig og gisper efter vejret. Jeg vaklede derefter ud på badeværelset, hvor min Bricanyl (astmainhalator) og tog et enkelt sug af den. Det hjalp ikke umiddelbart og jeg lagde mig derefter ind i seng igen efter at have taget et glas saft med i seng, simpelthen bare for at få noget sukker.

Efterfølgende faldt jeg i "søvn", nok nærmere en slags døs og vågnede ca. en time efter igen.

Hele dagen har jeg virkelig haft det skidt. Jeg har haft hovedpine, kvalme, ondt i nakken og i halsen (sådan omkring skjoldbruskirtlen og det er virkelig klamt at tænke på med det mareridt i mente). Derudover har jeg virkelig rystet som et espeløv.

Nu ligger jeg så og skal prøve at sove, men hver gang jeg er ved at døse lidt hen vågner jeg helt op igen og tør ikke rigtig give mig hen til søvnen.

Nogen der kan lidt drømmetydning og måske komme med lidt beroligende ord. Synes bare virkelig det er så klamt og skræmmende. Det skal lige siges at jeg er gravid 6+6.  

Æv hvor ubehageligt

Jeg drømmer også altid de mest forfærdelige ting når jeg er nygravid - det plejer at gå over efter en måneds tid eller to.

Men kan godt forstå du er helt skræmt! Tror desværre ikke 100% på drømmetydning, men det ville nok være oplagt at overveje om du har nogle issues med vedkommende? Tror dog mest det er et helt tilfældigt graviditetsmareridt som ikke betyder andet end at din krop og dit hoved er ved at ruste op til at bygge en hel baby.

Anmeld

8. august 2014

anonym58

Anonym skriver:

Nu vil jeg altså ikke skræmme dig, men jeg opleve noget lign. Den dag så jeg mørke skygger tit, men skyggen forsvandt hurtigt.. Jeg tog mig ikke af det.. Men den nat jeg så sku sove drømte jeg at jeg lå i min seng og så den mørke skygge tog kvælertag på mig og nærmest sad på mig da jeg vågnede, skreg jeg så højt synes jeg, men min mand hørte mig ikke selvom han liggende ved siden af mig.. jeg blev så bange efter at jeg begyndte at græde og blev sur over han ikke hørte mig.. det var mega uhyggeligt

Anmeld

8. august 2014

LilleSmølf

Mon ikke du har fået en astmaanfald under søvnen?

Jeg drømte engang at jeg dansede ballet (ja, spørg mig ikke) og det gjorde SÅ ondt hver gang jeg "sparkede"/gjorde de forskellige trin. Det vidste sig at jeg i virkeligheden lå og havde vanvittige smerter pga. salmonella så jeg lå faktisk og sparkede rundt som en sindssyg i sengen.

Kroppen/hjernen kan jo godt opfange ting fra virkeligheden og overføre dem til drømmen - fx. lyden af et vækkeur der bliver til en ambulance, etc.

Det skal lige siges at jeg har STÆRKE drømme nogle gange - har drømt et par gange at min søn døde og de næste par dage har jeg været fuldstæning grædefærdig over ALT, simpelthen fordi de følest så virkelighedstro. Men heldigvis er det jo bare drømme, og ellers kan man få sovepiller hos lægen hvis du virkeligt har svært ved at komme over det (:

Anmeld

8. august 2014

Kay

Flødebollen skriver:

Kunne ikk lade være med at grine af det sidste. 

Kvindelig mafiaboss. Det må være lederen (moderen) i dig, der giver dig den karakter

Tja måske i nat drømte jeg så om sindssyge naboer der der gik efter min mave og jeg måtte kæmpe for at beskytte lillesøster  der indemeget underligt 

Anmeld

8. august 2014

Kay

LilleSmølf skriver:

Mon ikke du har fået en astmaanfald under søvnen?

Jeg drømte engang at jeg dansede ballet (ja, spørg mig ikke) og det gjorde SÅ ondt hver gang jeg "sparkede"/gjorde de forskellige trin. Det vidste sig at jeg i virkeligheden lå og havde vanvittige smerter pga. salmonella så jeg lå faktisk og sparkede rundt som en sindssyg i sengen.

Kroppen/hjernen kan jo godt opfange ting fra virkeligheden og overføre dem til drømmen - fx. lyden af et vækkeur der bliver til en ambulance, etc.

Det skal lige siges at jeg har STÆRKE drømme nogle gange - har drømt et par gange at min søn døde og de næste par dage har jeg været fuldstæning grædefærdig over ALT, simpelthen fordi de følest så virkelighedstro. Men heldigvis er det jo bare drømme, og ellers kan man få sovepiller hos lægen hvis du virkeligt har svært ved at komme over det (:

Tror ikke det er smart med sovepiller når hun skriver hun er gravid

Anmeld

8. august 2014

EAF

Jeg drømte engang at jeg var en kalkun som vitterligt virkelig fløj - totalt 3D og blev jagtet af en ekskæreste hen over marken hvor han skød efter mig med en riffel og havde en hund med - og jeg fløj direkte ind af havedøren i mit gamle barndomshjem hvor min far tog imod mig! 

Jeg har forsøgt at vende tilbage til den, men er ikke lykkedes endnu og det er snart 10+ år siden  Og drømmetydning har ikke hjulpet, de har ikke lige noget om den situation. Men prøv at google på gravid og drømme om at blive kvalt. Der må komme noget op  

Og sådan et stort et af dem her til dig ovenpå dit mareridt. Er blevet kørt ned mange gange i mine eller mast - hvor man prøver at løbe så stærkt man kan men ingen vegne kommer. De er hæslige. 

Håber du drømmer trygt næste gang du skal sove 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.