At købe bolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2014

stm2812

Anonym skriver:

Det ved jeg ærligt talt ikke.. 

Jeg har faktisk ikke sat mig så meget ind i det, eftersom gælden er så stor, og han skylder forskellige steder.. Det er meget uoverskueligt.. Har overvejet at kontakte sådan en økonomisk rådgiver dims der måske kan hjælpe med at få overblikket tilbage.. 

Det kan godt være det er rart lige med sådan en snak. Ellers så tag evt fat i jeres bankdame og hør hvad hun mener der skal til før I kan låne til hus, hvis ikke det er en mulighed nu, så I har noget at arbejde hen ad imod.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2014

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Det kan godt være det er rart lige med sådan en snak. Ellers så tag evt fat i jeres bankdame og hør hvad hun mener der skal til før I kan låne til hus, hvis ikke det er en mulighed nu, så I har noget at arbejde hen ad imod.

Jeg har allerede skrevet til hende, venter blot på at hun svare  

Anmeld

7. august 2014

MoartilMarc

stm2812 skriver:

Men hvis i laver en evt afdragsordning med dem han står i rki for, så ryger han vel ud derfra? Er ikke så meget inde i reglerne omkring det, men mindes det er sådan

Han kommer altså ikke ud af rki bare fordi han laver en afdrags ordning. Han bliver først slettet når hele gælden er betalt

Anmeld

7. august 2014

stm2812

MoartilMarc skriver:

Han kommer altså ikke ud af rki bare fordi han laver en afdrags ordning. Han bliver først slettet når hele gælden er betalt

Okay troede bare at når man begyndte at betale og viste man var villig til at gøre noget ved gælden at så kunne man komme ud derfra.men har aldrig prøvet det så er ikke lige inde i reglerne

Anmeld

7. august 2014

stm2812

MoartilMarc skriver:

Fandt lige denne her, så min fejl

DU KAN BETALE DIN GÆLD UD 1Når du betaler hele din gæld ud, bliver du slettet fra RKI. På den måde kan du igen få lov til at låne penge, fordi du ikke længere står registreret som dårlig betaler. DU KAN VENTE I 5 ÅR 2En RKI-registrering gælder, indtil du har betalt din gæld, men maksimalt i 5 år. Efter 5 år bliver dit navn automatisk slettet fra RKI. Det betyder, at du igen kan låne penge. Men din gæld forsvinder IKKE.

Anmeld

7. august 2014

stjernehimmel

stm2812 skriver:

Fandt lige denne her, så min fejl

DU KAN BETALE DIN GÆLD UD 1Når du betaler hele din gæld ud, bliver du slettet fra RKI. På den måde kan du igen få lov til at låne penge, fordi du ikke længere står registreret som dårlig betaler. DU KAN VENTE I 5 ÅR 2En RKI-registrering gælder, indtil du har betalt din gæld, men maksimalt i 5 år. Efter 5 år bliver dit navn automatisk slettet fra RKI. Det betyder, at du igen kan låne penge. Men din gæld forsvinder IKKE.

uroligt at man kan køre med klatten på den måde...

låne løs og så bare la vær at betale i 5 år og vupti så kan man låne løs igen...

Mærkelige regler 

Anmeld

7. august 2014

stm2812

stjernehimmel skriver:

uroligt at man kan køre med klatten på den måde...

låne løs og så bare la vær at betale i 5 år og vupti så kan man låne løs igen...

Mærkelige regler 

Ja det vil jeg give dig ret i. Forstår heller ikke hvorfor man ikke står registreret efter de 5 år. Man burde jo blive der indtil man netop har betalt sin gæld ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.