At købe bolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.487 visninger
16 svar
7 synes godt om
6. august 2014

Anonym trådstarter

Ved i ikke er min bankrådgivere men vil alligevel prøve at høre jer  

Jeg er gift, men min mand er desværre i RKI.. 
Vi ønsker at købe et hus.. 
Min indtægt er desværre ikke så høj, omkring 11,000 efter skat.. 

Min mands, derimod er noget højere. Ca 30,000 efter skat om måneden.. Det kan dog variere lidt.. 

Jeg har ingen lån, og skylder intet væk i banken.. 

Er det overhovedet muligt at låne til et hus for mig? 
Regner de ud efter min indkomst, eller tager de også min mands med, selvom det er mig der køber huset? 

Vi har ingen børn.. 

Det hus jeg har kigget på, koster 450,000

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2014

HB90

Min mands, derimod er noget højere. Ca 30,000 efter skat om måneden.. Det kan dog variere lidt.. 

Regner de ud efter min indkomst, eller tager de også min mands med, selvom det er mig der køber huset? 

Vi har ingen børn.. 

Da vi købte hus sidste år, skulle vi dokumentere lønsedler 3 måneder tilbage samt årsopgørelser. 

Vi står begge som ejere af huset, så derfor kiggede de jo på begge vores indkomster (samlet ca. 85.000 før skat) 

Det de kigger efter, er at man skal have et rådighedsbeløb der er til at leve for, når man har lånt pengene. Vi tog rundt til forskellige banker for at høre hvad de kunne tilbyde os af renter osv. det koster ikke andet end tid :-) De er gode til at vejlede om det kan lade sig gøre eller ikke. 

Hvis du selv har udbetalingen (20% af købsprisen) er de som regel ret villige til at låne dig resten hos en kreditforening :-) 

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

7. august 2014

stjernehimmel

Her vil bankerne slet ikke låne ud til et hus til en værdi under 500000 kr..... og kender rigtig mange der pga netop det har fået afslag...

men er det ikke også noget med at du vil ryge i RKI når i er gift? 

Anmeld

7. august 2014

LinLin

stjernehimmel skriver:

Her vil bankerne slet ikke låne ud til et hus til en værdi under 500000 kr..... og kender rigtig mange der pga netop det har fået afslag...

men er det ikke også noget med at du vil ryge i RKI når i er gift? 

Hvorfor skulle hun komme i RKI???

Anmeld

7. august 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Vi har ingen børn.. 

Der er ingen banker/kreditinstitutter i vores område, der låner ud til ejendomme under 500.000.
RKI sætter stopper for køb af fast ejendom, så du skulle alene købe ejendommen, og det vil nok blive en udfordring for dig at få stablet på benene.

Anmeld

7. august 2014

stm2812

Anonym skriver:

Vi har ingen børn.. 

Tror desværre ikke de er særlig villige når din mand er i rki. Men jeg ved det ikke med sikkerhed. Men er det ikke en mulighed at betale det I skylder først og er noteret for i rki, så det ikke kommer til at være dealbreakeren??

Ellers tror jeg da det ser rimelig fornuftigt ud for jer. Afhængig af hvad han selvfølgelig skylder derudover. Nu skriver du jo kun du ikke skylder noget.

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

At afvikle hans gæld først, er ikke en mulighed.. Den er desværre for stor.. Det vil i hvert fald tage maange år.. Men altså, hvis banken siger nej, må det blive sådan.. 

Anmeld

7. august 2014

stm2812

Anonym skriver:

At afvikle hans gæld først, er ikke en mulighed.. Den er desværre for stor.. Det vil i hvert fald tage maange år.. Men altså, hvis banken siger nej, må det blive sådan.. 

Men hvis i laver en evt afdragsordning med dem han står i rki for, så ryger han vel ud derfra? Er ikke så meget inde i reglerne omkring det, men mindes det er sådan

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Men hvis i laver en evt afdragsordning med dem han står i rki for, så ryger han vel ud derfra? Er ikke så meget inde i reglerne omkring det, men mindes det er sådan

Det ved jeg ærligt talt ikke.. 

Jeg har faktisk ikke sat mig så meget ind i det, eftersom gælden er så stor, og han skylder forskellige steder.. Det er meget uoverskueligt.. Har overvejet at kontakte sådan en økonomisk rådgiver dims der måske kan hjælpe med at få overblikket tilbage.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.