modesty skriver:
Nu har jeg aldrig været en del af en familie med delebørn.
Men jeg ville lytte til børnenes andre forældre, altså eks'ene. Ikke fordi en potentielt følelsesmæssigt påvirket eks skal bestemme alt, men det er vigtigt at samarbejde om børnene og deres tarv og vise hinanden at man respekterer den anden forælders holdninger.
Jeg ville også (og i særdeleshed!) se på om barnet/børnene er glad for, og tryg ved, den nye bonusforælder. Ville barnet/børnene være glad for at flytte sammen, eller ville der være en negativ reaktion? Det ville være den afgørende faktor, sammen med, naturligvis -
er den kommende partner en person jeg ser mig selv tilbringe resten af mit liv med? Er det et stabilt parforhold? Er der orden på følelser og praktikaliteter?
Alle disse faktorer ville være medspillende.
Men sådan helt grundlæggende ville jeg mene at alt før et halvt år var for tidligt. Og hvis alle ovenstående faktorer var optimale, kunne det nok være OK at flytte sammen efter et halvt års tid, hvis man var meget impulsive. Men personligt ville jeg synes at man skulle vente i hvert fald et år.
Man skal ikke undervurdere hvor kolossal en forandring det er i et barns liv at skabe en ny familie. Man skal være HELT sikker på at det her er for livet, ellers skal man ikke gøre det. Efter min mening.