At flytte sammen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.493 visninger
10 svar
2 synes godt om
5. august 2014

Anonym trådstarter

Godaften

Hvornår vil i mene det er "korrekt" at flytte sammen når der er barn/børn inde i billedet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2014

esioul

Anonym skriver:

Godaften

Hvornår vil i mene det er "korrekt" at flytte sammen når der er barn/børn inde i billedet?

Når man føler sig klar til det 

Synes ikke man kan sætte dage, uger, måneder eller år på, dog er det vigtigt at afstemme forventninger inden da det er en stor omvæltning når der er børn indeblandet

Anmeld

5. august 2014

Bshizzle

Well.. Det er der nok delte meninger om. 

Min kæreste flyttede ind i min lejlighed allerede før vi var kærester.. Men flirtede kun  (Han manglede et sted og bo.. Så han kunne da passe min Kat når jeg ik lige var hjemme.. Haha). 

Men der gik noget tid (mdr) før min søn så os sammen som kærester  (Sønnen var 1 år). 

Anmeld

5. august 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Godaften

Jeg flyttede sammen med min mand, da vi havde været kærester i 10 mdr.
Det var mig der havde børnene, men de kendte ham da godt, og havde allerede vidst længe at vi var mere end blot venner

Men præcist hvor længe der skal gå, må de enkelte vel afgøre med sig selv.
Føler man sig sikker, så kan man da gøre det før eller langt senere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. august 2014

lille-fisen

Det er da rigtigt svært at give et generelt svar på Men jeg ville nok mene når man har været kærester et halvt til et helt år og når børnene har mødt eventuelle bonussøskende bonusfar/mor en hel del gange og de kender hinanden nogenlunde godt. Skal jeg være ærlig så synes jeg det er synd at trække det for hurtigt ned over hovedet på børnene at de skal flytte sammen med en ny mand/ny kvinde/nye søskende for hurtigt inden de rigtigt kender dem ordentligt.

Anmeld

6. august 2014

Frk_Louise

Anonym skriver:

Godaften

Min kæreste flyttede også ind hos mig i min gamle lejlighed, før vi overhovedet var kærester  Tror vi havde været lidt sammen i en 6-7 måneder, sådan helt uofficielt dengang. Han manglede et sted at bo og vi havde det rigtig godt sammen, så jeg tilbød ham, at han godt kunne bo hos mig indtil han fandt noget selv.

Det endte så bare med, at han blev hængende og efter et års tid, flyttede vi i hus sammen og bor der stadig den dag idag  

Men vil sige, at det er meget forskelligt. Man skal vel bare mærke efter om man føler sig klar til det  

Anmeld

6. august 2014

Anonym trådstarter

Okey synes bare i sidste ende er der så mange der får ondt i r****, men deres meninger og holdninger kan man jo så bare lade gå ind af det ene ører og ud af det andet

Anmeld

6. august 2014

modesty

Anonym skriver:

Godaften

Fælles børn eller delebørn?

Anmeld

6. august 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Fælles børn eller delebørn?

Et dele barn

Anmeld

6. august 2014

modesty

Anonym skriver:

Et dele barn

Nu har jeg aldrig været en del af en familie med delebørn.

Men jeg ville lytte til børnenes andre forældre, altså eks'ene. Ikke fordi en potentielt følelsesmæssigt påvirket eks skal bestemme alt, men det er vigtigt at samarbejde om børnene og deres tarv og vise hinanden at man respekterer den anden forælders holdninger.

Jeg ville også (og i særdeleshed!) se på om barnet/børnene er glad for, og tryg ved, den nye bonusforælder. Ville barnet/børnene være glad for at flytte sammen, eller ville der være en negativ reaktion? Det ville være den afgørende faktor, sammen med, naturligvis - 

er den kommende partner en person jeg ser mig selv tilbringe resten af mit liv med? Er det et stabilt parforhold? Er der orden på følelser og praktikaliteter?

Alle disse faktorer ville være medspillende. 

Men sådan helt grundlæggende ville jeg mene at alt før et halvt år var for tidligt. Og hvis alle ovenstående faktorer var optimale, kunne det nok være OK at flytte sammen efter et halvt års tid, hvis man var meget impulsive. Men personligt ville jeg synes at man skulle vente i hvert fald et år.

Man skal ikke undervurdere hvor kolossal en forandring det er i et barns liv at skabe en ny familie. Man skal være HELT sikker på at det her er for livet, ellers skal man ikke gøre det. Efter min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.