Fordomme i det offentlige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
12 svar
3 synes godt om
3. august 2014

Anonym trådstarter

Hej alle.
Måske et mærkeligt spørgsmål, jeg er 23 og har været i behandling for og få et barn med donor. Ønsket om barn tidligt har altid været et stort ønske for mig og det var derfor jeg tog beslutningen om og komme igang. Jeg gik igang på Maigaard i Århus men da jeg flytter ville jeg få en henvisning af min læge og prøve igennem det offentlige. Men mit spørgsmål er nu om der er mange fordomme i det offentlige og om de ser ned på en fordi jeg ikke er ældre end jeg er? Og hvad med ens læge?
Dette er ikke et oplæg hvor folk skal kommentere på min alder og at det ikke er det rigtige og gøre og at manden i mit liv nok skal dukke op osv. Det har jeg hørt til rigeligt hed og det her er den beslutning jeg har taget og det jeg er klar til i mit liv! Men håber stadig der er nogen med nogle historier.
Hilsen en fortvivlet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej alle.
Måske et mærkeligt spørgsmål, jeg er 23 og har været i behandling for og få et barn med donor. Ønsket om barn tidligt har altid været et stort ønske for mig og det var derfor jeg tog beslutningen om og komme igang. Jeg gik igang på Maigaard i Århus men da jeg flytter ville jeg få en henvisning af min læge og prøve igennem det offentlige. Men mit spørgsmål er nu om der er mange fordomme i det offentlige og om de ser ned på en fordi jeg ikke er ældre end jeg er? Og hvad med ens læge?
Dette er ikke et oplæg hvor folk skal kommentere på min alder og at det ikke er det rigtige og gøre og at manden i mit liv nok skal dukke op osv. Det har jeg hørt til rigeligt hed og det her er den beslutning jeg har taget og det jeg er klar til i mit liv! Men håber stadig der er nogen med nogle historier.
Hilsen en fortvivlet!

Har ingen erfaringer, men vil gerne følge med og..så vil jeg lige give dig et knus og ønske dig held og lykke.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. august 2014

modesty

Anonym skriver:

Hej alle.
Hilsen en fortvivlet!

Du kan måske godt opleve modvilje fra lægen mht at henvise dig - det kommer nok meget an på hvilken læge du får.

Jeg er dog ret sikker på at der ikke er nogen regler i det offentlige udover at du skal være fyldt 18 - men jeg er ikke helt sikker...

Anmeld

3. august 2014

Dorthe1986

Jeg var 23 da jeg kom ind i det system og mødte ingen fordomme. Men det var godt nok ikke donor

Anmeld

3. august 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du kan måske godt opleve modvilje fra lægen mht at henvise dig - det kommer nok meget an på hvilken læge du får.

Jeg er dog ret sikker på at der ikke er nogen regler i det offentlige udover at du skal være fyldt 18 - men jeg er ikke helt sikker...

Ja måske.
Det var os derfor jeg valgte privat til og starte med. Men nu har jeg fået modet til og prøve offentlig og så må jeg se hvad lægen siger. Ellers forsætter jeg i det private. Det var bare mere om der var nogen der havde prøvet det.

Anmeld

3. august 2014

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg var 23 da jeg kom ind i det system og mødte ingen fordomme. Men det var godt nok ikke donor

Men det var ikke noget problem?

Anmeld

3. august 2014

Dorthe1986

Anonym skriver:

Men det var ikke noget problem?

Nej slet ikke. Jeg mødte dog en læge i den tidlige udredning, som sagde "du har jo masser af år endnu", mere for at give mig et håb men ingen problemer overhovedet

Anmeld

3. august 2014

ILoveMyMiracle

Hej 

Min første læge mente at min kæreste og jeg skulle blive ved med at prøve, selv efter at der ikke var sket noget i lidt over 4 år. Jeg fik dog en anden læge, som bestemt mente at vi skulle på klinik med det samme, og det kom vi så. Jeg er 23 og jeg mødte slet ingen fordomme i Skive. Tværtimod oplevede jeg flere "unge" end jeg havde forventet  Jeg har dog ikke brugt donor, men jeg tror ikke at du skal være bange for at møde fordomme 

Anmeld

3. august 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hej alle.
Hilsen en fortvivlet!

Nysgerrig: Hvorfor bekymrer du dig om fordomme, når du i bund og grund godt er klar over, at det er en ikke helt normal beslutning, du har taget?

Anmeld

3. august 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Nysgerrig: Hvorfor bekymrer du dig om fordomme, når du i bund og grund godt er klar over, at det er en ikke helt normal beslutning, du har taget?

Fordi det et eller andet sted er meget rart og kende til om det er fordomme og det var noget jeg kom til og tænke på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.