Ferie penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2014

TNBC

SussieThyssen skriver:

Så har du fået pengene i det nye ferieår, og som tilbagebetalt fra sidste år fordi du manglede at holde ferie??

Pas, jeg fik først brevet i marts i år. men ja ferien er fra sidste år, men jeg vidste slet ikke at jeg fik feriepenge. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2014

SussieThyssen

Yurie skriver:

Pas, jeg fik først brevet i marts i år. men ja ferien er fra sidste år, men jeg vidste slet ikke at jeg fik feriepenge. 

Ja du har fået den obligatoriske ferieopgørelse over ferieåret 2013-2014.
Og da du så ikke fik holdt ferien INDEN den 1. maj har du så fået udbetalt feriepengene.
Men jeg kan godt forstå, at du synes det er forvirrende...det er noget af en jungle at finde rundt i.
Men faktum er, at du er startet på et nyt ferieår 1. maj 2014 til 30. april 2015..og her kan du så bruge de feriepenge, du optjente sidste år.
De penge du fik udbetalt var optjent forrige år.

Anmeld

3. august 2014

TNBC

SussieThyssen skriver:

Ja du har fået den obligatoriske ferieopgørelse over ferieåret 2013-2014.
Og da du så ikke fik holdt ferien INDEN den 1. maj har du så fået udbetalt feriepengene.
Men jeg kan godt forstå, at du synes det er forvirrende...det er noget af en jungle at finde rundt i.
Men faktum er, at du er startet på et nyt ferieår 1. maj 2014 til 30. april 2015..og her kan du så bruge de feriepenge, du optjente sidste år.
De penge du fik udbetalt var optjent forrige år.

Nej de feriepenge jeg fik her i sidste måned var fra sidste år, for jeg havde ikke arbejde i danmark i 2012. 

Anmeld

3. august 2014

SussieThyssen

Yurie skriver:

Nej de feriepenge jeg fik her i sidste måned var fra sidste år, for jeg havde ikke arbejde i danmark i 2012. 

Aha..ganske interessant...gu' ve' hvad din kommune har haft gang i.

Det lyder meget underligt.

Anmeld

3. august 2014

B&J

SussieThyssen skriver:

Nej nej.
Ferieåret løber ALTID fra 1. maj det ene år til og med 30. april det følgende år.
Og det ændrer sig aldrig.

TS!

Husk at feriepengene er til ferie, så man ikke får udbetalt løn eller dagpenge for den tid man holder ferien.

Du kan printe feriekortet ud og se hvor mange feriedage du har til.
Somme tider kan det med fordel betale sig at holde ferien fordi det rent faktisk giver flere penge.

Husk, at der skal være feriedage til de dage dit firma/kommune holder ferielukket..det kan være jul, påske, grundlovsdag og lignende.
Tal med din arbejdsgiver om hvornår arbejdspladsen holder lukket.

Kærligst
Sussie

Mange tak det gør jeg mandag så jeg kan få det med og få en masse viden omkring det

Anmeld

3. august 2014

Jibbe

Aner ikke hvorfor du har fået brevene - men feriepenge optjenes i et kalenderår - så sidste år optjente du feriepenge fra januar 2013-december 2013. De feriepenge er dem som man kan bruge i ferieåret som så løber fra 1. Maj 2014-30. April 2015. Så vil mene at det kun er dem fra opgørelsen fra oktober som er til rådighed nu. Og dem fra januar til juli er først til brug næste ferieår som er maj2015-april 2016. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.