Ferie penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
15 svar
3 synes godt om
2. august 2014

B&J

Hej alle sammen

jeg har jo lidt over 1 år arbejdet med løntilskud og startede på min elevplads pr og med den 1

Men i dag har jeg fået 2 x eboks med ferie penge. ja sådan noget burde jeg vide men gør jeg ikke hvad er det for nogle penge fordi jeg har jo aldrig haft et arbejde så det er jo noget helt nyt..

håber på at blive lidt koger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2014

TNBC

B&J skriver:

Hej alle sammen

jeg har jo lidt over 1 år arbejdet med løntilskud og startede på min elevplads pr og med den 1

Men i dag har jeg fået 2 x eboks med ferie penge. ja sådan noget burde jeg vide men gør jeg ikke hvad er det for nogle penge fordi jeg har jo aldrig haft et arbejde så det er jo noget helt nyt..

håber på at blive lidt koger

Når du er i løntilskud, er det ligesom at have et arbejde(det er bare kommunen og ikke arbejdspladsen der betaler), så di får feriepenge, ligesom hvis du havde haft arbejde. 
Jeg så også sådan her ud da jeg fik brevet om at jeg havde feriepenge. 

Så du kan holde ferie eller bare få dem udbetalt(fik jeg, fordi jeg rejste)

Anmeld

2. august 2014

B&J

Yurie skriver:

Når du er i løntilskud, er det ligesom at have et arbejde(det er bare kommunen og ikke arbejdspladsen der betaler), så di får feriepenge, ligesom hvis du havde haft arbejde. 
Jeg så også sådan her ud da jeg fik brevet om at jeg havde feriepenge. 

Så du kan holde ferie eller bare få dem udbetalt(fik jeg, fordi jeg rejste)

okay ja jeg sad virkelig også sådan her fordi jeg havde jo fået at vide jeg ikke kunne holde ferie jo så skulle jeg selv betale ? og det forstår jeg ikke så når den ene er helt tilbage fra oktober sidste år

og den anden fra den første januar til nu...

ja jeg er jeg ved ingen ting omkring det her

det vil sige hvis jeg skal holde ferie her i uge 35 så tager de nogle af de penge eller??? øv hvor er det træt når man ingen ting ved omkring det her

Anmeld

2. august 2014

TNBC

B&J skriver:

okay ja jeg sad virkelig også sådan her fordi jeg havde jo fået at vide jeg ikke kunne holde ferie jo så skulle jeg selv betale ? og det forstår jeg ikke så når den ene er helt tilbage fra oktober sidste år

det vil sige hvis jeg skal holde ferie her i uge 35 så tager de nogle af de penge eller??? øv hvor er det træt når man ingen ting ved omkring det her

Uhh jeg var måske lidt hurtig på den, for jeg er ikke 100% sikker, for jeg fik bare mine fordi jeg flyttede fra danmark, og hende jeg gav seddlen til, skrev bare de dage inde(de 12dage jeg havde), selvom at jeg faktisk ikke holdt ferie, og så ville jeg få dem i maj(fik dem så kun i juli, fordi de kvajede sig)

Men hvis jeg havde været på kontanthjælp, ville det vist været blevet modregnet det, fordi man jo ikke må få andre penge, når man er på kontanthjælp.

Men jeg vil da tro at du kan holde ferie, så mange dage som der står på papiret. 

Men oktober er jo også mindre et år siden, jeg var i løntilskud fra marts til oktober sidste år, og fik brevet i marts i år.

Men for at jeg ikke sender dig helt på vildspor, så tag ned på kommunen og spørg, også så du ikke ender med at miste penge eller andet.

Anmeld

2. august 2014

TR

B&J skriver:

Er det ferie du kan bruge i det ferie år her ? 

- hvis ja, så de antal ferie dage du har , får du så de ferie penge udbetalt, men du får så ikk alm løn for den uge.. 

Sådan har jeg forstået det 

Anmeld

2. august 2014

B&J

TR skriver:

Er det ferie du kan bruge i det ferie år her ? 

- hvis ja, så de antal ferie dage du har , får du så de ferie penge udbetalt, men du får så ikk alm løn for den uge.. 

Sådan har jeg forstået det 

Jamen jeg ved det desværre ikke den ene er fra oktober sidste år det er det ene brev også er der et mere om det er fra første januar til juli 

Anmeld

2. august 2014

TNBC

B&J skriver:

Jamen jeg ved det desværre ikke den ene er fra oktober sidste år det er det ene brev også er der et mere om det er fra første januar til juli 

ferie du har optjent sidste år skal bruges i år(måske også det fra i år) inden marts 2015, mener jeg at jeg fik fortalt. 

fra maj i år til marts næste år.

Anmeld

2. august 2014

SussieThyssen

Yurie skriver:

ferie du har optjent sidste år skal bruges i år(måske også det fra i år) inden marts 2015, mener jeg at jeg fik fortalt. 

fra maj i år til marts næste år.

Nej nej.
Ferieåret løber ALTID fra 1. maj det ene år til og med 30. april det følgende år.
Og det ændrer sig aldrig.

TS!

Husk at feriepengene er til ferie, så man ikke får udbetalt løn eller dagpenge for den tid man holder ferien.

Du kan printe feriekortet ud og se hvor mange feriedage du har til.
Somme tider kan det med fordel betale sig at holde ferien fordi det rent faktisk giver flere penge.

Husk, at der skal være feriedage til de dage dit firma/kommune holder ferielukket..det kan være jul, påske, grundlovsdag og lignende.
Tal med din arbejdsgiver om hvornår arbejdspladsen holder lukket.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. august 2014

TNBC

SussieThyssen skriver:

Nej nej.
Ferieåret løber ALTID fra 1. maj det ene år til og med 30. april det følgende år.
Og det ændrer sig aldrig.

TS!

Husk at feriepengene er til ferie, så man ikke får udbetalt løn eller dagpenge for den tid man holder ferien.

Du kan printe feriekortet ud og se hvor mange feriedage du har til.
Somme tider kan det med fordel betale sig at holde ferien fordi det rent faktisk giver flere penge.

Husk, at der skal være feriedage til de dage dit firma/kommune holder ferielukket..det kan være jul, påske, grundlovsdag og lignende.
Tal med din arbejdsgiver om hvornår arbejdspladsen holder lukket.

Kærligst
Sussie

Jeg siger bare hvad jeg fik af vide på kommunen, jeg kunne ikke få mine feriepenge før maj, fordi det var der ferien kunne være. 

Anmeld

3. august 2014

SussieThyssen

Yurie skriver:

Jeg siger bare hvad jeg fik af vide på kommunen, jeg kunne ikke få mine feriepenge før maj, fordi det var der ferien kunne være. 

Så har du fået pengene i det nye ferieår, og som tilbagebetalt fra sidste år fordi du manglede at holde ferie??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.