Bækkenet for lille eller for stor barn og kjs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2014

lineog4

Kommende mor skriver:

Når okay. Tak for dit svar. 

Men da jeg var ved hende igår der lavet hun en dato d.11/8 skal vi komme så hun kan se om den lille har det godt og hvor meget fostervandsprøvers der er og hvis alt er ok så må jeg bestemme om jeg vil sættes igang eller ej. 

Men jeg mener vil de sige ja hvis man allerede vil ha at hun løsner hinder nu. Vil hun så sig ja til det?

Jeg tror ikke man får en ekstra konsultations tid for at få løsnet hinder men ja havde du spurgt i går havde hun formodentlig sagt ja også fordi det sætter jo ikke fødslen i gang men kan skubbe til noget som er i gang.

Jeg har fået løsnet 3 gange og har ikke resultetet i fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2014

Karina84

lineog4 skriver:

Jeg fik det i første fødsel fordi veerne gik lidt i stå og følte slet ikke jeg havde kontrol over veer når jeg havde drop. 

Men i det hele taget hvis muligt synes jeg de fødsler jeg har haft med mindst indblanding var "nemmest" og hvor jeg havde kontrol eller hvad man kan sige

Jamen du har nok ret, som sagt var det ogsaa en lang en, med en masse indblanding, som du kalder det, en masse var træls og gik galt.

Lillesøster gik helt efter bogen, uden smertelindring, sugekop, hjælp eller noget. Nogenlunde regelsmæssige veer, vandet gik, udvidede mig hurtigt og ca. timer efter vandet gik fødte jeg hende. Jeg var nemlig i fuld kontrol, frisk, kunne presse med og det var bare den fedeste oplevelse 

Anmeld

31. juli 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
lineog4 skriver:

Jeg tror ikke man får en ekstra konsultations tid for at få løsnet hinder men ja havde du spurgt i går havde hun formodentlig sagt ja også fordi det sætter jo ikke fødslen i gang men kan skubbe til noget som er i gang.

Jeg har fået løsnet 3 gange og har ikke resultetet i fødsel

Okay 

jeg ved ikk hvorfor jeg lige kom på den tanke om at om hun vil det. Ved ikk om fordi jeg er nervøs ang fødslen som jeg kan se nu er ved at være tæt på. Men i hvert fald jeg er idag 40+1 og siden jeg vågnede her til morges og indtil nu føler jeg mine homoner går helt amok tanker og følser kan slet ikk styre dem

Anmeld

31. juli 2014

Frk.S

Jeg har ikke konstateret at mit bækken er for lille (eller evt. skævt), men kan da lige fortælle dig min historie.

I min 1. graviditet oplevede jeg ikke rigtig det med at maven sank, som andre snakker om. Desuden havde hun heller ikke sat sig fast ved sidste JM besøg ca. 1 uge over tid.
Jeg gik i fødsel om aftenen da jeg var 41+5 og alt startede fint. Da jeg næste morgen tidligt var fuldt udvidet og skulle til at presse gik det galt. Jeg kunne ikke presse hende ud - heller ikke med hjælp fra en ihærdig læge med en sugekop. Freja var meget påvirket og til sidst sagde lægen, at NU skulle hun ud. Det blev til AKS - hvor Freja kom ud med grønt fostervand over det hele samt i lungerne. Hun var rigtig dårlig, og det var en meget voldsom oplevelse.

Lægen nævnte efterfølgende, at det kunne være jeg var for lille og/eller Freja var for stor (3900 gram).
Men ellers var forklaringen, at de mente hun lå skævt. 

Alt dette skulle selvfølgelig snakkes igennem i min 2. graviditet. Dem jeg talte med dér mente at jeg sagtens kunne forsøge at føde selv, hvilket jeg også helst ville. Planen blev at jeg skulle følges med ekstra scanninger, så de kunne holde lidt øje med, hvor stor det så ud til at Sofie blev. Evt. sætte mig i gang noget før end man normalt gør. Desuden lovede de, at man aldrig ville trække en fødsel så langt som man gjorde første gang med sugekop osv. Man ville sadle hurtigere om til KS, hvis noget lignede det første forløb.

Så jeg følte mig egentlig klar til at føde selv.
Jeg kom så til kontrol ved en læge da jeg var 40+3. Hun vurderede Sofie til at være tæt på 4 kg - men værre var, hun stod meget højt og jeg var fuldstændig umoden dernede. Hun anbefalede mig derfor et planlagt kejsersnit, da hun ikke vurderede chancerne for en naturlig fødsel særlig gode.

Det tog jeg imod, og 2 dage senere kom Sofie til verden ved PKS med en kampvægt på 4260 g.

Jeg kan jo ikke lade være med at tænke på, om jeg måske er lidt lille (og vi får åbenbart nogle store børn) så de simpelthen ikke kan trænge ordentligt ned i bækkenet. Men det er som sagt ikke noget jeg har fået bekræftet.

Ups..... det blev lidt langt. Sorry! 

Anmeld

31. juli 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Frk.S skriver:

Jeg har ikke konstateret at mit bækken er for lille (eller evt. skævt), men kan da lige fortælle dig min historie.

I min 1. graviditet oplevede jeg ikke rigtig det med at maven sank, som andre snakker om. Desuden havde hun heller ikke sat sig fast ved sidste JM besøg ca. 1 uge over tid.
Jeg gik i fødsel om aftenen da jeg var 41+5 og alt startede fint. Da jeg næste morgen tidligt var fuldt udvidet og skulle til at presse gik det galt. Jeg kunne ikke presse hende ud - heller ikke med hjælp fra en ihærdig læge med en sugekop. Freja var meget påvirket og til sidst sagde lægen, at NU skulle hun ud. Det blev til AKS - hvor Freja kom ud med grønt fostervand over det hele samt i lungerne. Hun var rigtig dårlig, og det var en meget voldsom oplevelse.

Lægen nævnte efterfølgende, at det kunne være jeg var for lille og/eller Freja var for stor (3900 gram).
Men ellers var forklaringen, at de mente hun lå skævt. 

Alt dette skulle selvfølgelig snakkes igennem i min 2. graviditet. Dem jeg talte med dér mente at jeg sagtens kunne forsøge at føde selv, hvilket jeg også helst ville. Planen blev at jeg skulle følges med ekstra scanninger, så de kunne holde lidt øje med, hvor stor det så ud til at Sofie blev. Evt. sætte mig i gang noget før end man normalt gør. Desuden lovede de, at man aldrig ville trække en fødsel så langt som man gjorde første gang med sugekop osv. Man ville sadle hurtigere om til KS, hvis noget lignede det første forløb.

Så jeg følte mig egentlig klar til at føde selv.
Jeg kom så til kontrol ved en læge da jeg var 40+3. Hun vurderede Sofie til at være tæt på 4 kg - men værre var, hun stod meget højt og jeg var fuldstændig umoden dernede. Hun anbefalede mig derfor et planlagt kejsersnit, da hun ikke vurderede chancerne for en naturlig fødsel særlig gode.

Det tog jeg imod, og 2 dage senere kom Sofie til verden ved PKS med en kampvægt på 4260 g.

Jeg kan jo ikke lade være med at tænke på, om jeg måske er lidt lille (og vi får åbenbart nogle store børn) så de simpelthen ikke kan trænge ordentligt ned i bækkenet. Men det er som sagt ikke noget jeg har fået bekræftet.

Ups..... det blev lidt langt. Sorry! 

Okay tusind tak for du ville dele din historie. 

Anmeld

31. juli 2014

Clisolka

Kommende mor skriver:

Hey i søde babybruger

jeg er førstegangs gravid og i uge 40+1 idag. Igår var manden og jeg ved jordmoder hvor jeg var 40+0 

alt så fint ud både hjertelyd osv. Og den ligger som den skal med hovedet nedad men den har ikk sat sig fast i bænkknet endnu. Jordmoder siger at det vil den gør af sig selv når man få veer så vil den blive skubbet længere ned i bænkknet. Men hun sagde også men det kan ske at selvom veerne kommer så det ikk sikkert at de kan få barnet nede i bænkknet for kan være barnet er for stor til bænkknet eller bænkknet er for lille. Og i de tilfælde vil de lave kjs. 

Så mit spørgsmål er er der nogen herinde der blev taget med kjs pga bænkknet er for lille eller barnet er for stor til bækknet? 

Mig ved godt i ikk kan sige noget om det men tror i når vores baby ikk har sat sig fast nede i bækknet nu hvor jeg faktisk er over tid at der er stor risiko at den faktisk ikk kan pga for stor baby eller min bækken er for lille?

på forhånd tak

Jeg har ikke fået konstateret for lille bækken, men min ældste havde sat sig fast i mit bækken, og ville absolut ikke ud. 

Jeg havde fået taget vandet en fredag aften kl. 17.30, da jeg mødte til igangsættelse. Lørdag morgen kl. 9.19 blev hun taget ved at akut kejsersnit, fordi hun aldrig kom længere ned i mit bækken. 

Lillebror derimod kom den rigtige vej - uden smertestillende, vedrop, sugekop osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.