Jeg har sagt op.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2014

lineog4

Nok det bedste at få sagt op. Og ja utroligt det pludselig kom til at handle om din facebook og ikke om den egentlige situation. 

Men når det et sagt ville jeg aldrig skrive om mit arbejde et så offentligt sted som facebook - har selv en gang trådt i spinaten omhandlende børnenes institution og har lært af det. Facebook handler kun om mig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

Metal

Muhmi skriver:

Er enig i det du skriver

Men der står ingen steder HVOR jeg arbejder, så arbejdspladsen bliver ikke hængt ud. Personen det drejer sig om bliver heller ikke hængt ud ved navn. Men der er jo åbenbart nogle af mine venner som kender dem eller et eller andet og så har fortalt videre hvad der sker på min profil.

Ligemeget hvad så er det vel ok at jeg snakker med familie, venner og bekendte om min arbejds-situation, så længe jeg selvfølgelig ikke nævner navne, men når det ligger på facebook, uden navne eller arbejdspladsens navn, så er det ikke i orden?

Selvfølgelig er det ok at snakke arbejde med venner og familie, ingen tvivl om det. 

Men ang Facebook, så viser situationen jo netop at uagtet du ikke har skrevet navne eller nævnt arbejdspladsen, så er det du har skrevet, kommet dem for øre. For mange virksomheder og dermed ledere betragtes det som illoyalt at ytre sig sådan på Facebook, og det vil være rigtig trist at få sat den mærkat på sig. Verden er ofte lille, og man ved aldrig om ens kommende chef kender den gamle eller lign. 

Så for ikke at give dem unødvendigt kasteskyts eller en mulighed for at nedgøre dig og flytte ansvaret væk fra dem selv, så tænk over hvad du poster på Facebook. 

Anmeld

30. juli 2014

Metal

Held og lykke med jobsamtalen i morgen :-)

Anmeld

30. juli 2014

BabyMus

Hvor er du sej!

Anmeld

30. juli 2014

Happiness

Har også fulgt med på sidelinien, og tror du har taget den rigtige beslutning. Ellers var du da endt med at gå ned med stress eller lignende. Sikke nogle gimper der arbejder der!

Men når det er sagt er jeg enig med dem der skriver at det var dårlig stil at dele det på facebook. Mange steder er det fyringsgrundlag, selv om du ikke nævner navne. Det kan altid spores tilbage. Så forstår godt ledelsen. Men de burde have en føling med hvad der er sket. En god ledelse er synlig, og har en føling med hvad der overordnet sker i afdelingerne. Og som jeg har kunne læse mig til, er du ikke den eneste der blev snakket ned til.

PØJ PØJ med samtalen imorgen, håber den kommer til at gå godt. Det har du fortjent

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.