Muhmi skriver:
Er enig i det du skriver 
Men der står ingen steder HVOR jeg arbejder, så arbejdspladsen bliver ikke hængt ud. Personen det drejer sig om bliver heller ikke hængt ud ved navn. Men der er jo åbenbart nogle af mine venner som kender dem eller et eller andet og så har fortalt videre hvad der sker på min profil.
Ligemeget hvad så er det vel ok at jeg snakker med familie, venner og bekendte om min arbejds-situation, så længe jeg selvfølgelig ikke nævner navne, men når det ligger på facebook, uden navne eller arbejdspladsens navn, så er det ikke i orden?

Selvfølgelig er det ok at snakke arbejde med venner og familie, ingen tvivl om det.
Men ang Facebook, så viser situationen jo netop at uagtet du ikke har skrevet navne eller nævnt arbejdspladsen, så er det du har skrevet, kommet dem for øre. For mange virksomheder og dermed ledere betragtes det som illoyalt at ytre sig sådan på Facebook, og det vil være rigtig trist at få sat den mærkat på sig. Verden er ofte lille, og man ved aldrig om ens kommende chef kender den gamle eller lign.
Så for ikke at give dem unødvendigt kasteskyts eller en mulighed for at nedgøre dig og flytte ansvaret væk fra dem selv, så tænk over hvad du poster på Facebook.
Anmeld