Lade barn være alene i 2-3 minutter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2014

SussieThyssen

*Heidi* skriver:

Jeg lægger søvnløs og spekulerer på, hvordan at jeg skal klare det hele når mit kommende barn bliver ældre. Min kæreste og jeg bor på 3. sal og vi har hund. Min kæreste arbejder i døgnvagt hver fjerde døgn og er derfor ikke hjemme om natten. Vores lille hund skal selvfølgelig ud at tisse inden sengetid, men kan jeg så godt lufte hunden lige nede på græsset, hvis jeg tager babyalarmen med ned? Jeg kan se vores hoveddør nede fra græsplænen og luftningen vil tage 2-3 minutter fra jeg går fra lejligheden til jeg er inde igen. 

Ja selvfølgelig kan du det.
Hvad tror du vi gjorde før i tiden??? 
Det var der ikke noget der hed babyalarmer, men vi skulle jo altså i vaskekælderen, ned med skræl, i bad og al den slags.
Men vi klarede det jo alligevel..og selvom der skulle gå 10 min. så går det nok endda.
Børn er ikke så sarte, det er vist mere mødrene
Men..jeg kan godt huske det fra mig selv...man er langt mere pyller-pyller med nr et, og kommer bebs til at sige piv bare en gang, er det jo nærmest jordens undergang for en, og man har den sorteste samvittighed.

Men det skl nu nok gå alt sammen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

modesty

*Heidi* skriver:

Jeg lægger søvnløs og spekulerer på, hvordan at jeg skal klare det hele når mit kommende barn bliver ældre. Min kæreste og jeg bor på 3. sal og vi har hund. Min kæreste arbejder i døgnvagt hver fjerde døgn og er derfor ikke hjemme om natten. Vores lille hund skal selvfølgelig ud at tisse inden sengetid, men kan jeg så godt lufte hunden lige nede på græsset, hvis jeg tager babyalarmen med ned? Jeg kan se vores hoveddør nede fra græsplænen og luftningen vil tage 2-3 minutter fra jeg går fra lejligheden til jeg er inde igen. 

Hvis babyalarmen rækker, ja.

Jeg ville ikke gøre det hvis babyalarmen ikke rakte.

Anmeld

30. juli 2014

Isabella_mor

*Heidi* skriver:

Ja det kan du sagtens.. Det er vi da også nødt til at gøre indimellem. Nu er vores søn bare så stor at han bare står op hvis han vågner, det er sjældent han vågner og græder.  Så det er jo ikke til at vide, men her kan jeg så fortælle ham at hvis han vågner og mor ikke er der, så er jeg lige ude med hunden. 

Jeg har heldigvis kun opkevet at skulle ud meget få gange om aftenen. Men det hænder. Det bliver dog lettere når vi skal flytte i hus  

Anmeld

30. juli 2014

A.n.onym.

*Heidi* skriver:

Det kunne jeg sagtens også finde på - det er bestemt ikke uansvarligt. Ville dog have en ekstranøgle til at hænge fast på hundesnoren, hvis nu du skulle komme til at smække dig ude :-)

Anmeld

30. juli 2014

Trekløver(:

Det kan du selvfølgelig sagtens. Det er ikke uansvarligt overhovedet, men som en anden skriver så ha altid en ekstra nøgle med for en sikkerhedsskyld.

Anmeld

30. juli 2014

*Mor Til Albert*

Tusind tak for svar allesammen..
Nu har jeg MEGET mere ro i sindet.. 

Anmeld

30. juli 2014

*Mor Til Albert*

M_V skriver:

Det kan du selvfølgelig sagtens. Det er ikke uansvarligt overhovedet, men som en anden skriver så ha altid en ekstra nøgle med for en sikkerhedsskyld.

Vi har ikke smækker på døren, så vi kan ikke smække os ude.. Heldigvis.

Anmeld

30. juli 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
*Heidi* skriver:

jeg vil sige selvfølgelig...

men! vær lige OBS på din babyalarm... vi bor på 1. sal og har fået en babyalarm i barselsgave der kan række 450 m, men når min datter sover nede i barnevognen skal forældreenheden stå i køkkenvinduet, for ellers er der ikke signal da væggene stjæler signalet... 

Anmeld

30. juli 2014

*Mor Til Albert*

Ms.Sunshine skriver:

jeg vil sige selvfølgelig...

men! vær lige OBS på din babyalarm... vi bor på 1. sal og har fået en babyalarm i barselsgave der kan række 450 m, men når min datter sover nede i barnevognen skal forældreenheden stå i køkkenvinduet, for ellers er der ikke signal da væggene stjæler signalet... 

Tak for den info. 

Anmeld

30. juli 2014

Mother-love

Så længe man har baby alarmen med og du ikke er længere tid væk. Så synes jeg sagtens du kan gøre det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.