Åh hvad skal jeg gøre?? Lang!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.163 visninger
12 svar
4 synes godt om
29. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej piger!!

håber i vil hjælpe selvom jeg pt er anonym..

læser til social og sundhedsassistent..

Står i den situation at vi aborterede i januar��

vi har siden gjort alt hvad vi kan for at blive gravide.. Uden held..

nu er mit dilemma at jeg jo går i skole og derfor begynder en graviditet at påvirke min uddannelse lidt, hvis jeg skulle blive gravid..

hvis jeg bliver gravid inden for de næste 2 cyklus, vil ulemperne være at jeg vil skulle ta eksamen sammen med en ny klasse, da det kun vil være en praktik og eksamener jeg vil mangle efter barsel.. Til eksamen skal også laves en opgave, som jeg ikke ved om jeg ville kunne lave selv, det er jo ikke sikkert nogle i den nye klasse vil arbejde sammen med mig, som vi ellers godt må.. Har 2 tøser jeg arbejder rigtig godt sammen med i klassen nu. Og havde tænkt at lave opgaven med dem, hvis jeg bliver i den klasse jeg er i nu. Lavede også eksamens opgaver med dem på Ssh uddannelsen. Arbejder bedst sammen med nogle..

Derudover er vil pensum være nogle andre bøger måske, da de nye klasser har fået nogle andre, og dem vil jeg måske også skulle op i. Så ville skulle læse meget op når jeg er på barsel. 

Fordele: hvis jeg bliver gravid nu, vil jeg få elev løn under barsel. Hvis jeg får graviditets problemer vil det ikke ske så meget ved det.. Havde meget kvalme sidst jeg var gravid og bækkenløsning meget fravær..

vil være færdig med uddannelse næste sommer.. Hvis jeg venter med at blive gravid..

Men kan bare ikke vente et helt år på at blive gravid igen, når man lige har mistet og skulle have haft en baby til aug.

Synes det er så frustrerende..

hvis vi venter sådan jeg kan ta eksamen og holde barsel efterfølgende vil jeg ud fra mine beregninger ha termin 3 uger efter eksamen, men hvad så hvis jeg føder før tid eller får nogle graviditets problemer? Vil jeg så kunne ta eksamen overhovet? Det hele skal jo passe sammen.. 

Jeg vil hvis vi venter også skulle på barsel dagpenge og vil misset nogle penge der��

synes at det er pest eller kodera uanset hvad.. 

Hvad vil i gøre????? Hjælp 

3-4 måneders baby pause har jeg virkelig svært ved at skulle gennemføre, der ubeskrivligt  hvor meget jeg ønsker en lillebror eller lillesøster

Det hele havde bare passet så godt med praktik/ skole hvis jeg var gravid nu������..

håber i kan forstå mine tanker, og min det jeg skriver giver lidt mening..

tak fordi i vil læse min roman.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2014

Anonym trådstarter

Undskyld stavefejl og lignende.. Gik lidt stærkt da jeg skrev..

Anmeld

29. juli 2014

Emilie91

Anonym skriver:

Hej piger!!

nu er mit dilemma at jeg jo går i skole og derfor begynder en graviditet at påvirke min uddannelse lidt, hvis jeg skulle blive gravid..

hvis jeg bliver gravid inden for de næste 2 cyklus, vil ulemperne være at jeg vil skulle ta eksamen sammen med en ny klasse, da det kun vil være en praktik og eksamener jeg vil mangle efter barsel.. Til eksamen skal også laves en opgave, som jeg ikke ved om jeg ville kunne lave selv, det er jo ikke sikkert nogle i den nye klasse vil arbejde sammen med mig, som vi ellers godt må.. Har 2 tøser jeg arbejder rigtig godt sammen med i klassen nu. Og havde tænkt at lave opgaven med dem, hvis jeg bliver i den klasse jeg er i nu. Lavede også eksamens opgaver med dem på Ssh uddannelsen. Arbejder bedst sammen med nogle..

Derudover er vil pensum være nogle andre bøger måske, da de nye klasser har fået nogle andre, og dem vil jeg måske også skulle op i. Så ville skulle læse meget op når jeg er på barsel. 

Fordele: hvis jeg bliver gravid nu, vil jeg få elev løn under barsel. Hvis jeg får graviditets problemer vil det ikke ske så meget ved det.. Havde meget kvalme sidst jeg var gravid og bækkenløsning meget fravær..

vil være færdig med uddannelse næste sommer.. Hvis jeg venter med at blive gravid..

Men kan bare ikke vente et helt år på at blive gravid igen, når man lige har mistet og skulle have haft en baby til aug.

hvis vi venter sådan jeg kan ta eksamen og holde barsel efterfølgende vil jeg ud fra mine beregninger ha termin 3 uger efter eksamen, men hvad så hvis jeg føder før tid eller får nogle graviditets problemer? Vil jeg så kunne ta eksamen overhovet? Det hele skal jo passe sammen.. 

Jeg vil hvis vi venter også skulle på barsel dagpenge og vil misset nogle penge der��

3-4 måneders baby pause har jeg virkelig svært ved at skulle gennemføre, der ubeskrivligt  hvor meget jeg ønsker en lillebror eller lillesøster

Det hele havde bare passet så godt med praktik/ skole hvis jeg var gravid nu������..

årh jeg kan godt følge dig. Jeg går selv på pædagog uddannelsen og mangler kun 3 semestrere også er jeg færdig. Jeg mistede i dec og det passede også SÅ GODT med min uddannelse hvis baby havde klaret den og kom i august. Men - vi prøver stadig og det vil jeg også gøre selvom jeg nok kommer i en hel ny klasse de sidste halve år. men der har jeg også kun en bachelor som skal skrives og den ville jeg iforvejen skrive alene ØV for et dilemma du står i håber du finder ud af det. det er ikke altid at ens lyster er så praktiske  

Anmeld

29. juli 2014

Anonym trådstarter

emiliedamm skriver:

årh jeg kan godt følge dig. Jeg går selv på pædagog uddannelsen og mangler kun 3 semestrere også er jeg færdig. Jeg mistede i dec og det passede også SÅ GODT med min uddannelse hvis baby havde klaret den og kom i august. Men - vi prøver stadig og det vil jeg også gøre selvom jeg nok kommer i en hel ny klasse de sidste halve år. men der har jeg også kun en bachelor som skal skrives og den ville jeg iforvejen skrive alene ØV for et dilemma du står i håber du finder ud af det. det er ikke altid at ens lyster er så praktiske  

Nej det er bare noget møj.. Vores søn er også 3 år og ønsker ikke børn med så stor en alders forskel.. 

Ville ønske jeg vidste hvad jeg skulle gøre��

tak fordi du gad skrive

Anmeld

29. juli 2014

Sjwf

Anonym skriver:

Hej piger!!

Forstår godt din frustration, venter selv første barn om ganske kort tid og har stadig tre semester tilbage på pædagog udd. MEn da jeg jo holder barsel kan jeg vælge imellem at holde et halvt år og vil så skulle starte i en ny klasse, hvis jeg holder et helt risikere jeg at skulle tage det sidste som selv studie da udd. Bliver lavet om under min barsel og jeg ikke kan starte i en klasse da de køre på den ny udd. Form.

Hvad siger din mand til det hele?
Tænker også hvad hvis du evt gør som mig, og starter med at holde et halvt år, og så tager det siste halve når du er færdig eller evt lade manden holde det hvis han har lyst?

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

Åh om jeg tager er halvt eller helt års barsel, er ligemeget, jeg vil stadig skulle i en ny klasse...  

manden siger at der er min beslutning da det er min uddannelse.. Han vil selvfølgelig gerne fortsætte med projekt bAby, men kan også godt se mit dilemma.. 

Men håber du har funder en løsning angående hvor længe du vil på barsel så..

Anmeld

30. juli 2014

HKMK86

Sjwf skriver:

Forstår godt din frustration, venter selv første barn om ganske kort tid og har stadig tre semester tilbage på pædagog udd. MEn da jeg jo holder barsel kan jeg vælge imellem at holde et halvt år og vil så skulle starte i en ny klasse, hvis jeg holder et helt risikere jeg at skulle tage det sidste som selv studie da udd. Bliver lavet om under min barsel og jeg ikke kan starte i en klasse da de køre på den ny udd. Form.

Hvad siger din mand til det hele?
Tænker også hvad hvis du evt gør som mig, og starter med at holde et halvt år, og så tager det siste halve når du er færdig eller evt lade manden holde det hvis han har lyst?

Jeg tror, der kommer til at være en overgangsordning på pædagoguddannelsen...

Jeg mangler selv 3 semestre på uddannelsen, og vi prøver at blive gravide... Jeg spurgte min vejleder til råds inden vi søsatte projekt baby, og han sagde, at jeg ville komme i en klasse, der gennemfører uddannelsen efter den gamle uddannelsesordning efter evt. barsel...

Så tror altså, der bliver et eller andet overgangssystem.. Der er jo en del, der er ude af uddannelsen af forskellige årsager, og skolen kan vel ikk bar sige til dem, at de ikk kan gennemføre eller skal køre det som selvstudie?

Ifølge min vejleder, var det ihvertfald ikk noget problem.. 

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

Okay, tror jeg vil snakke med min vejleder og høre hvad hun siger... Lyder det ikke som en god ide?

Anmeld

30. juli 2014

Sjwf

HKMK86 skriver:

Jeg tror, der kommer til at være en overgangsordning på pædagoguddannelsen...

Jeg mangler selv 3 semestre på uddannelsen, og vi prøver at blive gravide... Jeg spurgte min vejleder til råds inden vi søsatte projekt baby, og han sagde, at jeg ville komme i en klasse, der gennemfører uddannelsen efter den gamle uddannelsesordning efter evt. barsel...

Så tror altså, der bliver et eller andet overgangssystem.. Der er jo en del, der er ude af uddannelsen af forskellige årsager, og skolen kan vel ikk bar sige til dem, at de ikk kan gennemføre eller skal køre det som selvstudie?

Ifølge min vejleder, var det ihvertfald ikk noget problem.. 

Har snakket med min vejleder, hun kunne desværre ikke hjælpe så meget da der stadig var en masse som ikke var på plads så snakkede med en anden som vidste noget mere, der fik jeg at vide at fordi jeg er startet på uddannelsen før feb. 2013 mener jeg hun sagde, så derfor hvis jeg holder et helt års barsel vil der kun være "nye" klasser som jeg ikke kan starte i, og da jeg snakkede med hende kun hun ikke sige mig om der vil være nok til at kunne starte en ny klasse op som stadig kører efter den gamle udd.

Anmeld

30. juli 2014

CL24

Anonym skriver:

Hej piger!!

Hej med dig :-)

jeg er igang med at tage hjælperen og har sidste eksame den 4/3-15 :-) og jeg er blevet gravid planlagt, men skete dog en måned for tidligt. Så jeg står til at have termin 8/3-15 :-) og håber virkelig jeg klare uddannelsen uden baby kommer. For sidste måned er jo kun eksamer, så der er man jo ik så fysisk belastet :-) så håber jeg klare den.

pt går graviditeten godt og er 9 uger henne.

jeg ville vente til det passet med du føder efter eksame :-) så når du os og få hele udannelsen færdig inden og hvis nu det skulle ende i du ik kan gennemføre pga af gener af graviditet. Så forsætter du jo bare efter barsel med ny klasse. Det ville du nok skulle kunne klare.

men hvad mener du med at du ville miste penge ved at skulle på barsel dagpenge ? Det da ligeså højt som elevløn ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.