lotchen skriver:
Hej damer
Bare en lille erfaringsudvekslingstråd...
Jeg gør - som så mange andre - det lidt i køb og salg af diverse på nettet (Facebook). Har flere gange oplevet, at sælger er meget frembrusende i korrespondancen ang.pris og skriver flere gange indenfor få minutter uden at jeg når at svare. Har nu oplevet flere gange at melde pas på en vare, fordi jeg ikke bryder mig om den stil med at bombardere med beskeder og blive småfornærmet over jeg ikke svarer i løbet af 30-45 sekunder. Jeg lever ikke med min mobil i hånden derhjemme og har den ikke med på arbejde, så der vil være tidspunkter, hvor der - gisp - måske går flere TIMER imellem jeg er på.
Fair nok man gerne vil have et hurtigt salg, men jeg synes salgsteknik eller bare alm. høflighed snart lader meget tilbage at ønske.
Hvordan oplever I det???
Og når I er sælger, forventer I så også at korrespondancen flyder indenfor minutter?
Jeg synes kun jeg oplever det hvis den første der byder ikke svarer, og der er flere interesserede. Så synes jeg det er fint at sælger lige forsøger at fange vedkommendes opmærksomhed for evt at kunne sælge til anden side. Man vil jo gerne have et salg hurtigt overstået, især når der er mange interessede.
Når jeg skriver på en vare, så venter jeg lige 5 min og ser om sælger svarer og hvis han/hun gør, så svarer jeg også hurtigt tilbage. Ville aldrig bare byde på en vare og så lægge min telefon væk i flere timer.
Anmeld