Vedr. køb/salg på nettet - forventninger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
14 svar
6 synes godt om
27. juli 2014

klmf

Hej damer

Bare en lille erfaringsudvekslingstråd...

Jeg gør - som så mange andre - det lidt i køb og salg af diverse på nettet (Facebook). Har flere gange oplevet, at sælger er meget frembrusende i korrespondancen ang.pris  og skriver flere gange indenfor få minutter uden at jeg når at svare. Har nu oplevet flere gange at melde pas på en vare, fordi jeg ikke bryder mig om den stil med at bombardere med beskeder og blive småfornærmet over jeg ikke svarer i løbet af 30-45 sekunder. Jeg lever ikke med min mobil i hånden derhjemme og har den ikke med på arbejde, så der vil være tidspunkter, hvor der - gisp - måske går flere TIMER imellem jeg er på.

Fair nok man gerne vil have et hurtigt salg, men jeg synes salgsteknik eller bare alm. høflighed snart lader meget tilbage at ønske.

Hvordan oplever I det??? Og når I er sælger, forventer I så også at korrespondancen flyder indenfor minutter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2014

Lililili

Min holdning er, at hvis man har sat noget til salg, eller man har meldt sig til at købe en vare, må man være lidt på dupperne. Har jeg sat en vare til salg, vil jeg jo gerne af med den, og går ud fra, at den/de der skriver på det, respondere forholdsvis hurtigt. Har jeg selv meldt mig til at købe noget, svare jeg også hurtigt. Oftest er alt aftalt fra mellem 1 minut, til en time.  Har jeg ikke tiden, eller muligheden for at svare, ville jeg lade være at skrive på varen, eller lade være at sætte til salg, før jeg har tiden. Alternativt skrive at man gerne vil købe, men kan ikke svare de næste x antal timer. Især på facebook er det hurtige salg, fx dba er tidsrammen bedre til langtidssalg. 

Anmeld

27. juli 2014

MetteS81

Jeg har selv ofte solgt på DBA og her svarer jeg altid så hurtigt tilbage på henvendelser som muligt. Seneste indenfor et par timer. Hvis der er en som er interesseret i en vare jeg sælger, som ikke svarer tilbage indenfor rimelig tid, så sælger jeg til anden side. Jeg bombarderer dog ikke personen med updates eller lign..tænker at salg på Facebook foregår lidt mere hurtigt, så her ville jeg også forvente hurtig korrespondance. 

Anmeld

27. juli 2014

stjernehimmel

Jeg melder også tit fra på fb pga folks måde at opføre sig på....

synes faktisk mange bliver ubehøvlet når man ikke svare lige med det vuns.... og her snakker jeg os under 5 min 

af samme grund er jeg begyndt at bruge DBA istedet...

Anmeld

27. juli 2014

klmf

Måske er jeg for gammeldags til det pjat der

Anmeld

27. juli 2014

klmf

LiLyKa skriver:

Min holdning er, at hvis man har sat noget til salg, eller man har meldt sig til at købe en vare, må man være lidt på dupperne. Har jeg sat en vare til salg, vil jeg jo gerne af med den, og går ud fra, at den/de der skriver på det, respondere forholdsvis hurtigt. Har jeg selv meldt mig til at købe noget, svare jeg også hurtigt. Oftest er alt aftalt fra mellem 1 minut, til en time.  Har jeg ikke tiden, eller muligheden for at svare, ville jeg lade være at skrive på varen, eller lade være at sætte til salg, før jeg har tiden. Alternativt skrive at man gerne vil købe, men kan ikke svare de næste x antal timer. Især på facebook er det hurtige salg, fx dba er tidsrammen bedre til langtidssalg. 

Selvfølgelig skal man ikke sylte en tråd bevidst som man selv har involveret sig i enten som køber eller sælger. Jeg bliver heller aldrig sur eller fornærmet hvis varen går til en anden fordi jeg ikke har svaret - først til mølle må gælde. Men jeg forstår ikke det der med at man bliver så fornærmet og anmassende på en måde, jeg får det helt ubehageligt over det og ender med at trække mig fra et køb. Men er måske for gammeldags

Anmeld

27. juli 2014

klmf

MetteS81 skriver:

Jeg har selv ofte solgt på DBA og her svarer jeg altid så hurtigt tilbage på henvendelser som muligt. Seneste indenfor et par timer. Hvis der er en som er interesseret i en vare jeg sælger, som ikke svarer tilbage indenfor rimelig tid, så sælger jeg til anden side. Jeg bombarderer dog ikke personen med updates eller lign..tænker at salg på Facebook foregår lidt mere hurtigt, så her ville jeg også forvente hurtig korrespondance. 

Jeg undrer mig nok også bare over forventningen om, at man hele tiden er PÅ, som i online. Jeg er mega meget på, men det er med ungerne eller arbejde og kigger ikke på den telefon hele tiden. Bliver så heller ikke utilfreds hvis en vare går til anden side, det er jo først til mølle med det gode bud.

Anmeld

27. juli 2014

klmf

stjernehimmel skriver:

Jeg melder også tit fra på fb pga folks måde at opføre sig på....

synes faktisk mange bliver ubehøvlet når man ikke svare lige med det vuns.... og her snakker jeg os under 5 min 

af samme grund er jeg begyndt at bruge DBA istedet...

Jeg synes det er en vild forventning at have til at folk skal være på hele tiden. Måske jeg også bare skal være bedre til at melde ud og sige fra, hvis det bliver for stramt med tidsplanen

Anmeld

27. juli 2014

Lililili

lotchen skriver:

Selvfølgelig skal man ikke sylte en tråd bevidst som man selv har involveret sig i enten som køber eller sælger. Jeg bliver heller aldrig sur eller fornærmet hvis varen går til en anden fordi jeg ikke har svaret - først til mølle må gælde. Men jeg forstår ikke det der med at man bliver så fornærmet og anmassende på en måde, jeg får det helt ubehageligt over det og ender med at trække mig fra et køb. Men er måske for gammeldags

Selvfølgelig skal ingen være ubehagelige, anmasende eller tale grimt. Det kunne jeg aldrig selv drømme om at gøre, og ville heller ikke finde mig i andre gør det. Det har intet med gammeldags at gøre det handler om ganske almindelig pli.  ( På den facebook side jeg tit sælger på, er det faktisk tit de der ikke kan tale pænt, er 45+)

Anmeld

27. juli 2014

stjernehimmel

lotchen skriver:

Jeg synes det er en vild forventning at have til at folk skal være på hele tiden. Måske jeg også bare skal være bedre til at melde ud og sige fra, hvis det bliver for stramt med tidsplanen

jeg er begyndt at skrive hvad jeg byder samt at de kan sende pb hvis salget går til mig 

ikke at det lige er emnet, men synes også mange har den forventning fordi man har mobil...ergo man skal tag den eller svare MED DET SAMME hvis nogle ringer eller sender en sms....  sidespor sorry

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.